Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 11-Μαϊ-2023 11:51

    Πόσο έχει δυσκολέψει η διαφήμιση στη Google το 2023;

    Πόσο έχει δυσκολέψει η διαφήμιση στη Google το 2023;
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Το digital marketing αποτελεί έναν κλάδο ο οποίος είναι διαρκώς μεταβαλλόμενος, με νέες τάσεις να κάνουν ανά τακτά χρονικά διαστήματα την εμφάνισή τους. Το ποσό που δαπανάται για τη διαφήμιση στο digital marketing έχει αυξηθεί τα τελευταία χρόνια. Ένα σημαντικό τμήμα του ποσού αυτού αφιερώνεται στη διαφήμιση στη Google. Ωστόσο, η Google πραγματοποιεί συχνά τροποποιήσεις στους αλγορίθμους της, με αποτέλεσμα ενέργειες που ήταν ιδιαίτερα αποδοτικές πριν από κάποια χρόνια, πλέον να έχουν χάσει σε σημαντικό βαθμό την ισχύ τους.

    Έτσι λοιπόν, καταλαβαίνει κανείς πως θα πρέπει να παραμένει ενήμερος για κάθε νέα αλλαγή για να μπορεί να βρίσκεται μπροστά από τον ανταγωνισμό. Για τον λόγο αυτό, θα πρέπει να έχει συνεργάτες οι οποίοι γνωρίζουν όλες τις εξελίξεις και προχωρούν στη δημιουργία και διενέργεια επιτυχημένων διαφημίσεων Google Ads.

    Οι ειδικοί στο κομμάτι της διαφήμισης ιστοσελίδων στη Google της εταιρείας GIM Agency αποτελούν τους συνεργάτες οι οποίοι μπορούν να ανταπεξέλθουν σε οποιαδήποτε πρόκληση μπορεί να προκύψει, προτείνοντας πάντοτε τις πιο αποδοτικές λύσεις. Την ίδια στιγμή, αξιοποιούν κάθε ευκαιρία για την αύξηση των κερδών της κάθε επιχείρησης.

    Πόσο έχει όμως δυσκολέψει η διαφήμιση στη Google; Ποιες είναι οι προκλήσεις αυτές που  έχει να αντιμετωπίσει ένας marketing expert τη σημερινή εποχή; Ας δούμε παρακάτω…

    1. Αλλαγές στη συμπεριφορά των καταναλωτών

    Μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις με τις οποίες είναι αντιμέτωπος ένας marketing expert δεν είναι άλλη από την αλλαγή στη συμπεριφορά των καταναλωτών. Η οικονομική αβεβαιότητα του τελευταίου διαστήματος έχει προκαλέσει μεγάλες αλλαγές στην προσφορά και την ζήτηση. Οι καταναλωτές είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικοί ως προς τον τρόπο που προσεγγίζουν μια επιχείρηση. Πιο αναλυτικά, αφιερώνουν πλέον αρκετό χρόνο στην έρευνα, αναζητώντας τις πιο ποιοτικές επιλογές, στην καλύτερη τιμή της αγοράς. Οι περισσότεροι από αυτούς εστιάζουν στην αγορά βασικών αγαθών, πραγματοποιώντας περικοπές σε αρκετές δαπάνες, προκειμένου να μπορούν να ανταπεξέλθουν στις διάφορες οικονομικές πιέσεις. 

    Εκτός όμως από αυτά, ιδιαίτερα αυξημένες είναι και οι απαιτήσεις ως προς την ίδια την επιχείρηση. Δηλαδή, οι καταναλωτές αναμένουν από την επιχείρηση να είναι όσο το δυνατόν πιο εκσυγχρονισμένη, να διαθέτει εύχρηστο και γρήγορο site, αλλά και να μπορεί να προσφέρει μια μεγάλη γκάμα προϊόντων και υπηρεσιών. Σε παρόμοιο όμως σκηνικό κινούνται και οι επιχειρηματίες, οι οποίοι εξαιτίας της αύξησης του αισθήματος ανασφάλειας που επικρατεί στην αγορά, περιορίζουν το διαθέσιμο budget για διαφήμιση.

    Έτσι λοιπόν, ένας marketing expert θα κληθεί να αντιμετωπίσει την αβεβαιότητα αυτή τόσο των καταναλωτών, όσο και των επιχειρηματιών. Θα πρέπει να αξιοποιήσει τον προϋπολογισμό του επιχειρηματία στον μέγιστο βαθμό, να εκμεταλλευτεί κάθε νέα ευκαιρία που δίνεται, ενώ την ίδια στιγμή να δημιουργήσει μια στρατηγική αποδοτικών ενεργειών, οι οποίες θα τραβήξουν την προσοχή του κοινού και θα το οδηγήσουν σε αγορές.

    pin
    2. Άνοδος της τεχνητής νοημοσύνης (AI)

    Η άνοδος του AI αποτελεί ένα από τα πιο δημοφιλή θέματα της περιόδου αυτής, με τις εξελίξεις γύρω από αυτό να είναι καταιγιστικές. Τα διάφορα εργαλεία AI, και κυρίως το ChatGPT αλλάζουν τον τρόπο που ένας marketing expert προσεγγίζει μια στρατηγική. Μέσα από τη χρήση του AI στις διαφημίσεις της Google μπορεί να πραγματοποιήσει στοχευμένες ενέργειες και να επεκτείνει το δίκτυο μιας επιχείρησης. Αυτό το επιζητά και η Google, καθώς και η ίδια έχει εντάξει το AI στους μηχανισμούς της.

    Παρά το γεγονός όμως αυτό, διαφημίσεις που έχουν κατασκευαστεί αποκλειστικά και μόνο με την χρήση του AI δεν αποδίδουν πάντοτε σε μεγάλο βαθμό. Το μυστικό είναι να βρεθεί αυτό που λέμε μια σωστή αναλογία, μια  "χρυσή τομή” ανάμεσα στο βαθμό που θα χρησιμοποιείται το AI στη δημιουργία διαφημίσεων. Εξαιτίας όμως των τακτικών αλλαγών των αλγορίθμων της Google και των εξελίξεων γύρω από τον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης, η χρυσή τομή μεταβάλλεται διαρκώς.

    Ένας έμπειρος ειδικός γνωρίζει όλες τις εξελίξεις και μπορεί να βρει την αναλογία αυτή και να προτείνει τις καλύτερες και πιο αποδοτικές λύσεις που θα φέρουν τα επιθυμητά αποτελέσματα.

    pin
    3. Ενσωμάτωση του GA4

    Μια από τις μεγαλύτερες αλλαγές που αναμένεται για το 2023 είναι η πλήρης μετάβαση στο GA4 (Google Analytics 4) τον Ιούλιο. Παρά το γεγονός πως η μετάβαση αυτή μπορεί αρχικά να προκαλεί αναστάτωση, σύντομα γίνεται αντιληπτό πως το GA4 προσφέρει:

    - Μεγαλύτερο αριθμό δεδομένων και insights για την πιο εύκολη κατανόηση του traffic που λαμβάνει μια επιχείρηση μέσα από το User acquisition report

    - Εύκολη παρακολούθηση μιας καμπάνιας στο Google Ads campaign

    - Μεγαλύτερη ανάλυση για τον αριθμό και το είδος των conversions 

    Ωστόσο, απαιτείται η συνδρομή ενός ειδικού για την δόμηση, δηλαδή το setup του GA4. Πολλά τμήματα τα οποία ήταν έτοιμα και προσαρμοσμένα σύμφωνα με τις ανάγκες του εκάστοτε λογαριασμού στο Universal, πλέον απαιτούν ρύθμιση. Την ίδια στιγμή, αμέσως  μετά το setup απαιτείται η εκ νέου σύνδεση με το Google Ads. Έτσι λοιπόν, διαπιστώνουμε πως το GA4 αλλάζει τον τρόπο που θα εμφανίζονται διάφορα στοιχεία του εκάστοτε λογαριασμού, αλλά και η αποτελεσματικότητα ορισμένων ενεργειών.

    pin
    4. Διαχείριση προσωπικών δεδομένων

    Από το 2021, παρατηρείται ότι η απόδοση των Facebook Ads είναι μειωμένη σε σχέση με το παρελθόν. Εξίσου όμως πτώση στην απόδοση έχει προκαλέσει και η καθιέρωση του GDPR. Η ίδια η Google δεν παραμένει ανεπηρέαστη από τις εξελίξεις. Για τον λόγο αυτό, κατευθύνεται σε ένα cookieless μέλλον. Έτσι, η ανάγκη για μεταβολές στον τρόπο που θα δημιουργούνται οι στρατηγικές των διαφημίσεων είναι μεγάλη.

    Πιο αναλυτικά, η νέα προσέγγιση θα πρέπει να εστιάζει περισσότερο στο brand. Οι marketing experts ή οι επιχειρηματίες δε θα πρέπει να αναμένουν να δουν αποτελέσματα μέσα από ένα μόνο κανάλι επικοινωνίας. Αντίθετα, εκτός από τα Google Ads απαιτείται η δημιουργία ενεργειών σε διάφορα μέσα, όπως για παράδειγμα και σε Facebook και Tik Tok ads. Την ίδια στιγμή, δε θα πρέπει να υπάρχει βιασύνη ως προς την εμφάνιση των αποτελεσμάτων. Σύμφωνα μάλιστα και με μελέτες, το 40% των αποτελεσμάτων μιας διαφήμισης έρχεται βραχυπρόθεσμα, ενώ το 60% έρχεται μακροπρόθεσμα, μέσα από έναν συνδυασμό καναλιών.

    pin
    5. Ανάγκη για δημιουργικό περιεχόμενο

    Στις μέρες μας, είναι σπάνιο μια επιχείρηση να είναι επιτυχημένη μόνο με τη χρήση επιθετικής πώλησης. Μάλιστα, η επιθετική διαφήμιση δεν αποδίδει πλέον στον ίδιο βαθμό. Όλο και περισσότεροι είναι οι καταναλωτές που περιμένουν να δουν διαφημίσεις που περιέχουν ενδιαφέρουσες, χρήσιμες, ποιοτικές εικόνες και βίντεο, καθώς και πλούσιο περιεχόμενο. Το περιεχόμενο αυτό δεν χρειάζεται να είναι μόνο πωλησιακό, αλλά μπορεί να είναι ψυχαγωνικό, ή ακόμη και ενημερωτικό. 

    Εξίσου σημαντικό όμως είναι μια διαφήμιση να προκαλεί και συναισθηματικές αντιδράσεις. Σύμφωνα με έρευνες, τα συναισθήματα επηρεάζουν τον τρόπο που πραγματοποιούνται αγορές. Έτσι λοιπόν, όλο και πιο συχνά, οι marketing experts καλούνται να δημιουργήσουν περιεχόμενο το οποίο θα αποκτήσει το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, θα τραβήξει την προσοχή των χρηστών και θα τους δώσει τα απαραίτητα ερεθίσματα για να προχωρήσουν σε αγορές.


    6. Αύξηση του ανταγωνισμού

    Κατά την Covid εποχή κι έπειτα, οι περισσότερες επιχειρήσεις στράφηκαν στη δημιουργία ιστοσελίδας και e-shop, με αποτέλεσμα την αύξηση της ανάγκης για διαφήμιση, και την άνοδο του ανταγωνισμού. Το αποτέλεσμα δεν ήταν άλλο από την άνοδο του κόστους των Google Ads. Κατά συνέπεια, μια επιχείρηση θα έπρεπε να αυξήσει το budget για διαφήμιση στη Google, προκειμένου να μπορέσει να εμφανιστεί σε ένα μεγάλο εύρος κοινού και να τραβήξει την προσοχή του.

    Έτσι λοιπόν, για να μπορέσει κανείς να ξεχωρίσει δε θα πρέπει να φοβάται να πάρει το ρίσκο της επένδυσης και να δημιουργήσει ενέργειες που θα του φέρουν πραγματικά αποτελέσματα.

    pin
    7. Ας μην ξεχνάμε και τα social media

    Σήμερα, μια επιχείρηση για να είναι κερδοφόρα, θα πρέπει να έχει μια ισχυρή παρουσία και στα social media. Ακόμη και αν κάποιος μεταβεί σε μια διαφήμιση για ένα προϊόν που τον ενδιαφέρει, πριν πραγματοποιήσει κάποια αγορά, θα ελέγξει τα social media της επιχείρησης. Η ανάγκη αυτή έγινε μεγαλύτερη έπειτα από την άνοδο του Tik Tok. Μάλιστα, η νέα γενιά GenZ, χρησιμοποιεί την πλατφόρμα αυτή ακόμη και για λόγους έρευνας. Για τον λόγο αυτό, οι Google Ads διαφημίσεις μόνες τους δεν αρκούν. Απαιτείται μια ολιστική προσέγγιση, με την προώθηση της επιχείρησης και στα social media, για ιδιαίτερα αποδοτικές ενέργειες.


    8. Εύρεση των κατάλληλων συνεργατών

    Με βάση λοιπόν όλα τα παραπάνω διαπιστώνει κανείς ότι η διαφήμιση στη Google αποτελεί ένα έργο το οποίο θα πρέπει να ανατίθεται σε εξειδικευμένους και έμπιστους συνεργάτες. Από το 2009, η GIM Agency διαθέτει μια ομάδα έμπειρων ειδικών, η οποία είναι ενήμερη για όλες τις τάσεις στο digital marketing και διαθέτει τα κατάλληλα εργαλεία για να φέρει μετρήσιμα αποτελέσματα για κάθε τύπο επιχείρησης. Κάθε marketing expert βρίσκεται δίπλα στον επιχειρηματία, κάνοντας τις απαραίτητες ερωτήσεις για όλα τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που προσφέρει. Την ίδια στιγμή, αφουγκράζεται τις ιδιαιτερότητες του κάθε project και προτείνει την καλύτερη προσέγγιση, που θα απογειώσει μια επιχείρηση.

    Επικοινωνήστε με τους marketing experts της GIM Agency για να συζητήσετε πώς η διαφήμιση στη Google θα εξασφαλίσει το Level Up της επιχείρησης σας.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ