Συνεχης ενημερωση

    Σάββατο, 24-Δεκ-2022 11:19

    EINVOICING: Πλέον απολύτως απαραίτητο για κάθε λογιστή και κάθε επιχείρηση

    EINVOICING: Πλέον απολύτως απαραίτητο για κάθε λογιστή και κάθε επιχείρηση
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Μετά και τις τελευταίες φορολογικές εξελίξεις, και ακόμα ειδικότερα, μετά από τη νέα πολυπλοκότητα που χαρακτηρίζει τη χρήση ταμειακών μηχανών μέσω του esend, αλλά και τα αναπόφευκτα λάθη και τις αντίστοιχες κυρώσεις που επιφέρει η τελευταία, έχει γίνει πλέον απολύτως ξεκάθαρο ότι η λύση σε όλα τα επίπεδα τιμολόγησης είναι μία: Η ηλεκτρονική τιμολόγηση μέσω παρόχου, όπως ίσως η πιο δημοφιλής, το EINVOICING της SoftΟne, μέλους του Ομίλου Olympia.

    Γιατί όμως είναι τόσο σημαντικό το να τιμολογεί μία επιχείρηση μέσω μίας λύσης παρόχου όπως το SoftOne EINVOICING; Ποια είναι τα βασικά κίνητρα, ποια τα… αντικίνητρα (ώστε να μην επιλέξει κάποια άλλη οδό), και κυρίως, ποια είναι τα οφέλη μίας επιχείρησης.

    Τα οφέλη είναι πολλαπλά, και μάλιστα εκτείνονται σε πολλαπλά επίπεδα: Έχουμε ξεκάθαρα οικονομικά και φορολογικά οφέλη που από μόνα τους είναι αρκετός λόγος για να επιλέξει κανείς το EINVOICING, αλλά παράλληλα, έχουμε θέματα όπως η φήμη της επιχείρησης, τα πρόστιμα και οι κυρώσεις, ακόμα και η ίδια η λειτουργία της που μπορεί εύκολα να τεθεί σε κίνδυνο.

    Ας τα δούμε αναλυτικά:

    -    Από το άρθρο 71στ’ που περιγράφει τη χρήση ηλεκτρονικής τιμολόγησης μέσω παρόχου, προκύπτουν διάφορα φορολογικά και οικονομικά οφέλη, όπως για παράδειγμα η αναγνώριση εξόδων για την εφαρμογή της ηλεκτρονικής τιμολόγησης, όχι στο 100%, αλλά στο 200% (στο διπλάσιο) της πραγματικής αξίας τους για το πρώτο έτος. Αυτό σημαίνει ότι με δεδομένο ότι έχουμε έναν φορολογικό συντελεστή άνω του 20%, η επιχείρηση εξοικονομεί τουλάχιστον 40% με 45% της πραγματικής αξίας της επένδυσής της!

    -    Εξίσου σημαντικό είναι το γεγονός ότι η υπηρεσία ηλεκτρονικής τιμολόγησης μέσω παρόχου επιδοτείται και  μέσω voucher ψηφιακής ενίσχυσης.

    -    Παράλληλα, η χρήση παρόχου έχει και το πλεονέκτημα της μείωσης του δικαιώματος παραγραφής από τα 6 χρόνια (5+1) στα 3+1 χρόνια. Ειδικά για τους λογιστές, αυτή η διαφορά είναι εξαιρετικά σημαντική, καθώς με το υπάρχον καθεστώς, το να υπάρξει κάποιο λάθος είναι αρκετά πιθανό.

    Η επιχείρησή σας πάντα online

    Θα λέγαμε πάντως, ότι τα βασικά οφέλη της χρήσης ηλεκτρονικής τιμολόγησης μέσω παρόχου, τόσο για τους λογιστές που επιβαρύνονται με πολλαπλές νέες -και ιδιαίτερα πολύπλοκες- διαδικασίες, όσο και για τους επιχειρηματίες, δεν αφορούν μόνο στα οικονομικά κίνητρα και τις διευκολύνσεις που έχουν ανακοινωθεί.

    Τα βασικά οφέλη έχουν να κάνουν με την ίδια την εύρυθμη και αδιάκοπη, χωρίς λάθη και καθυστερήσεις, λειτουργία της επιχείρησης.

    Ας πάρουμε για παράδειγμα τη χρήση των ταμειακών μηχανών και του περίφημου πλέον esend. Οι παγίδες για τη δημιουργία λαθών και το να βρεθεί υπόλογη η επιχείρηση απέναντι στις φορολογικές αρχές, είναι εξαιρετικά σημαντικές. Μάλιστα, ακόμα και αν δεν υπήρχε κανένα πρόβλημα στη λειτουργία του esend, και πάλι, η ηλεκτρονική τιμολόγηση θα ήταν προτιμότερη, πιο φθηνή, απολύτως σωστή, πιο ευέλικτη, αλλά και με απίστευτα χαμηλότερες απαιτήσεις σε χρόνο και προσοχή εκ μέρους των λογιστών:

    -    Για παράδειγμα, η κατάργηση του esend (δηλαδή η αντικατάσταση των ταμειακών μηχανών με σύστημα ηλεκτρονικής τιμολόγησης μέσω παρόχου), σημαίνει ότι πλέον δεν απαιτείται (αφού δεν υφίσταται καν ως έννοια), συμφωνία των εγγραφών λιανικής με τα δεδομένα του φορολογικού μηχανισμού. Αυτά τα δεδομένα έχουν σχεδόν πάντα αποκλίσεις και στρογγυλοποιήσεις (στην ανάλυση του περίφημου Ζ ή στην παραμετροποίηση του ΦΗΜ), οπότε κάθε λογιστής θα πρέπει να εμπλακεί, και να κάνει τις απαραίτητες διορθώσεις ώστε το esend να συμφωνεί με τις λογιστικές εγγραφές. Μία εξαιρετικά επίπονη και χρονοβόρα διαδικασία, η δυσκολία της οποίας εκτοξεύεται εάν έχουμε πολλαπλές ταμειακές μηχανές, υποκαταστήματα κ.λπ.

    Όλα αυτά καταργούνται, ο λογιστής δεν χρειάζεται να επέμβει, και η επιχείρηση μπορεί να είναι ήσυχη ότι τα στοιχεία που μεταβαίνουν στο myDATA πλέον είναι ίδια με αυτά που βρίσκονται στα βιβλία του.

    -    Εξαιρετικά σημαντικό είναι επίσης το γεγονός ότι η εταιρεία απαλλάσσεται από τον πονοκέφαλο του να διαβιβάζει κυριολεκτικά κάθε μέρα τα δεδομένα από τον ΦΗΜ στο esend. Αυτή η υποχρέωση είναι πολύ εύκολο να μην εκπληρωθεί για οποιονδήποτε λόγο (όπως λόγω κάποιου τρίτου παράγοντα όπως η δυσλειτουργία της συσκευής, η έλλειψη σύνδεσης κ.λπ.), και οδηγεί σε αναστολή της λειτουργίας της επιχείρησης! 

    Οδηγεί επίσης σε τεράστια πρόστιμα (το 50% της αξίας του αντίστοιχου ΦΠΑ), προκαλώντας ακόμα μεγαλύτερη ανασφάλεια. Αυτός ο φόβος, παύει πλέον να υφίσταται.

    -    Ούτε λόγος να γίνεται φυσικά, για επιχειρήσεις που διαθέτουν πολλαπλές ταμειακές μηχανές και πολλαπλά σημεία πώλησης. Σε αυτές τις περιπτώσεις, η χρήση του παρόχου ηλεκτρονικής τιμολόγησης, όχι μόνο λύνει όλα τα παραπάνω θέματα, αλλά ταυτόχρονα δίνει στον επιχειρηματία την πλήρη εικόνα της εταιρείας του, των εσόδων, των αποθεμάτων, των πωλήσεων ανά σημείο ή ανά είδος κ.λπ., ανά πάσα στιγμή.

    -    Σε ένα λίγο πιο πρακτικό επίπεδο, η οικονομία γίνεται ακόμη πιο εμφανής, εάν αναλογιστούμε ότι μία ταμειακή μηχανή δεν μπορεί να εκδώσει τιμολόγια, οπότε ούτως ή άλλως απαιτείται κάποια software λύση (ένα εμπορικολογιστικό πακέτο) για αυτές τις περιπτώσεις. Επομένως, γιατί να πληρώνει κανείς διπλά λεφτά;

    -    Στην ίδια λογική, η χρήση ηλεκτρονικής τιμολόγησης μέσω παρόχου, δίνει πολλαπλές ακόμα δυνατότητες που οι ταμειακές μηχανές είναι αδύνατον να προσφέρουν. Μία από αυτές, είναι η έκδοση πιστωτικών για παράδειγμα, μία διαδικασία που αναστατώνει όλη τη λειτουργία της επιχείρησης και τελικά, καταλήγει και πάλι στον λογιστή που θα πρέπει να διαχειριστεί όλη αυτήν την κατάσταση.
     
    Για κάθε σύγχρονη επιχείρηση, αλλά και για κάθε λογιστή ή λογιστικό γραφείο, η επιλογή της ηλεκτρονικής τιμολόγησης μέσω παρόχου είναι πλέον, ξεκάθαρα, η μοναδική πραγματικά βιώσιμη και επωφελής επιλογή.

    Εάν είστε λογιστής, ενημερώστε τους πελάτες σας για τις επιλογές που έχουν, τα μοναδικά οφέλη των λύσεων όπως το SoftOne EINVOICING και ξεκινήστε να κερδίζετε σε χρόνο, χρήμα αλλά και στην αποφυγή… λαθών(!), από την πρώτη κιόλας στιγμή.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ