Συνεχης ενημερωση
Τι κάνουν οι Κινέζοι
Πώς αντιμετωπίζουν την κακή φήμη που συνοδεύει τα προϊόντα "made in China", προστατεύοντας την "αυτοκρατορία" τους.
"Made in China"
Πιστολάκια-δολοφόνοι, ανεμιστήρες-γκιλοτίνες και ηλεκτρικά σίδερα που αφανίζουν ανυποψίαστες νοικοκυρές. Τα κινέζικα προϊόντα κατέκλυσαν τις διεθνείς αγορές (μαζί μ’ αυτές και την Ελληνική) αλλά αντιμετωπίζουν ένα μεγάλο πρόβλημα. Η επιγραφή "made in China" μετατρέπεται αυτόματα στον εγκέφαλο του καταναλωτή σε "προσοχή, πιθανόν επικίνδυνο προϊόν". Μήπως αυτό θα είναι το άδοξο τέλος της κίτρινης αυτοκρατορίας; Μήπως είναι ώρα οι Κινέζοι να μαζέψουν την πραμάτεια τους και να οχυρωθούν πίσω από το Σινικό Τείχος;
Κάθε άλλο. Οι Κινέζοι συνεχίζουν να παράγουν με χαμηλό κόστος και όταν αποκαλύπτεται κάποια παρασπονδία στην ποιότητα απλά κάνουν τον... Κινέζο. Διατηρούν ένα μοναδικό προνόμιο που τους καθιστά πρώτη προτίμηση ακόμη και για κατασκευή επώνυμων προϊόντων με τη μέθοδο του φασόν: είναι φθηνότεροι, πολύ φθηνότεροι. Ακόμη και αν μια εταιρεία αναγκαστεί να αποσύρει μια ολόκληρη παρτίδα από κακής ποιότητας "made in China" προϊόντα, το κέρδος είναι μεγάλο από τη συναλλαγή με τους ακούραστους εργάτες.
VS
Σύντομα καλύτερα από "Made in Japan"
Θα περιοριστούν λοιπόν οι Κινέζοι στο ρόλο της "γαζώτριας-φασόν" του Δυτικού Κόσμου; Επιτρέψτε μου να αμφιβάλλω. Οι ίδιοι φαίνεται ότι έμαθαν πολύ γρήγορα το παιγνίδι του καπιταλισμού. Κοίταξαν πολύ προσεκτικά την ιστορία του παγκόσμιου marketing και με σταθερά βήματα δημιουργούν ένα σοβαρό brand για τα προϊόντα τους. Άλλωστε οι γείτονες τους Ιάπωνες, κατόρθωσαν κάτι ανάλογο. Τα προϊόντα "made in Japan" προκαλούσαν ανάλογο σκεπτικισμό στη δεκαετία του ΄60 και του ΄70. Ποιος σκεφτόταν τότε να αγοράσει γιαπωνέζικο αυτοκίνητο; Σταδιακά τα γιαπωνέζικα προϊόντα απέκτησαν τη φήμη της αντοχής και της ποιότητας. Σήμερα, τα περισσότερα ιαπωνικά αυτοκίνητα χαρακτηρίζονται "σκυλιά" και κανείς καταναλωτής δεν ψάχνει να βρει Ελβετικό air-condition.
Η ορμή του κινέζικου γίγαντα δεν αφήνει χρονικά περιθώρια ώστε να καταλάβει ο υπόλοιπος κόσμος την ποιότητα κατασκευής των κινέζικων προϊόντων. Ποια ποιότητα άλλωστε; Γνωρίζουν και οι ίδιοι ότι δεν είναι το δυνατό τους σημείο. Κινούνται λοιπόν με λογικές σύγχρονου marketing. Επειδή κανείς δεν θα τολμούσε να αγοράσει ένα κινέζικο laptop, η εταιρεία Lenovo, αγόρασε την καθιερωμένη IBM. Επειδή η αγορά ενός κινέζικου αυτοκινήτου μάρκας Cherry θα μπορούσε να γίνει ανέκδοτο, η συνεργασία με την General Motors προσδίδει το απαιτούμενο κύρος. Οι Κινέζοι βρήκαν και πάλι τη λύση και προς το παρόν δεν φαίνεται κανείς ικανός να ανακόψει την ξέφρενη πορεία τους.
Σταμάτης Ζαχαρός
stamatis.zacharos@capital.gr
-
06/12 Μερτς: Είναι στον πυρήνα του DNA μας να σταθούμε στο πλευρό του Ισραήλ
-
06/12 Αλ Σαράα: Η επιμονή του Ισραήλ να αποστρατιωτικοποιηθεί ο νότος της Συρίας θέτει τη χώρα του σε κίνδυνο
-
06/12 Σεισμός 4,7 Ρίχτερ στα Καλάβρυτα
-
06/12 Γ. Γεραπετρίτης στο forum της Doha: Η Ελλάδα μπορεί να λειτουργεί ως έντιμος διαμεσολαβητής στην ευρύτερη περιοχή
-
06/12 Επίσκεψη Μερτς στο Ισραήλ με επίκεντρο την ειρήνευση στη Γάζα
-
06/12 Μασκ εναντίον Ευρώπης μετά το πρόστιμο 120 εκατ. ευρώ στο Χ: "Καταργήστε την ΕΕ"
-
06/12 Οι ΗΠΑ χάνουν το πλεονέκτημα χρηματοδότησης καθώς η Ασία δανείζεται σε ευρώ - Το δολάριο χάνει έδαφος
-
06/12 Η ανασκόπηση του Κ. Μητσοτάκη για τα πεπραγμένα του 2025: "Ένα έτος με μεγάλα έργα και νέες αποφάσεις"
-
06/12 Επέτειος Γρηγορόπουλου: Επεισόδια στο κέντρο της Αθήνας - Ολοκληρώθηκε η πορεία
-
06/12 Λιθουανία: Έκλεισε το αεροδρόμιο του Βίλνιους λόγω "ύποπτων αερόστατων" στον εναέριο χώρο του
-
Κλείδωσαν οι πληρωμές των Χριστουγέννων – Ως 10 μέρες νωρίτερα οι συντάξεις και τα επιδόματα - Οι ημερομηνίες
-
Εστίαση δυο ταχυτήτων: Άδεια τραπέζια στις ταβέρνες - Ουρές στο street food
-
Σοβαρές οι ζημιές από τα πλήγματα των drones στο προστατευτικό κέλυφος του κατεστραμμένου πυρηνικού εργοστασίου στο Τσερνόμπιλ
-
Αποταμίευση: Ασφαλές καταφύγιο για τον Έλληνα η χρυσή λίρα
-
ΟΠΕΚΕΠΕ: Έλεγχος στον Μαγειρία το 2019 δεν βρήκε ζώα - Είχε γίνει αστυνομική έφοδος και για αρχαιοκαπηλία το 2015
-
Μήπως αδικούμε τον Αλέξη Τσίπρα;
-
Υπερχείλισαν Πηνειός και Ενιπέας στη Θεσσαλία - Πλημμύρισαν χωριά του Δομοκού, κομμένο το οδικό δίκτυο και τα δρομολόγια των τρένων στο Λαμία - Λειανοκλάδι - "Κόκκινη λιμνοθάλασσα" το Καστελλόριζο
-
Καρκίνοι του γαστρεντερικού συστήματος: Τα ύποπτα συμπτώματα, οι μεγαλύτεροι παράγοντες κινδύνου και πώς θα μειώσουμε τον κίνδυνο
-
Οι εργαζόμενοι της Zim καλούν το Τελ Αβιβ να μπλοκάρει την εξαγορά από τη Hapag-Lloyd
-
Η Αίγυπτος καλεί σε διάλογο μετά την κατάρρευση της συμφωνίας συνεργασίας Ιράν - ΔΟΑΕ
-
Μήπως αδικούμε τον Αλέξη Τσίπρα; (37)
-
Bloomberg: Μπροστά στο πιο δύσκολο στοίχημά της η Ευρώπη που προσπαθεί να αποφύγει τη ρήξη με τις ΗΠΑ (26)
-
Γιατί ο Πούτιν δεν θέλει ειρήνη στην Ουκρανία (18)
-
Σοβαρές οι ζημιές από τα πλήγματα των drones στο προστατευτικό κέλυφος του κατεστραμμένου πυρηνικού εργοστασίου στο Τσερνόμπιλ (18)
-
Εστίαση δυο ταχυτήτων: Άδεια τραπέζια στις ταβέρνες - Ουρές στο street food (17)
-
ΟΠΕΚΕΠΕ: Έλεγχος στον Μαγειρία το 2019 δεν βρήκε ζώα - Είχε γίνει αστυνομική έφοδος και για αρχαιοκαπηλία το 2015 (10)
-
Κ. Κάλας: Οι ΗΠΑ παραμένουν ο μεγαλύτερος σύμμαχος της Ευρώπης (9)
-
Αποταμίευση: Ασφαλές καταφύγιο για τον Έλληνα η χρυσή λίρα (9)
-
Μασκ εναντίον Ευρώπης μετά το πρόστιμο 120 εκατ. ευρώ στο Χ: "Καταργήστε την ΕΕ" (4)
-
Επέτειος Γρηγορόπουλου: 17 χρόνια από τη δολοφονία – Συγκεντρώσεις και "δρακόντεια" μέτρα της αστυνομίας (4)
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ