Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 19-Μαρ-2021 08:00

    Το νερό στο… μικροσκόπιο

    Το νερό στο… μικροσκόπιο
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Το νερό είναι απαραίτητο για τη ζωή καθώς συμβάλει στη ρύθμιση της θερμοκρασίας του σώματος, λιπαίνει τις αρθρώσεις, διατηρεί τον όγκο του αίματος, απομακρύνει μέσω των ούρων τις τοξίνες από τον οργανισμό και μεταφέρει τα θρεπτικά συστατικά σε όλο το σώμα. Το σώμα ενός ενήλικου αποτελείται κατά 55-60% από νερό ενώ το ποσοστό είναι ακόμη μεγαλύτερο στα παιδιά και τα μωρά. 

    Η ελλιπής πρόσληψη νερού, ή η αυξημένη απώλειά του όπως για παράδειγμα μέσω της υπερβολικής εφίδρωσης, έχει ως αποτέλεσμα την αφυδάτωση, η οποία μπορεί να είναι επικίνδυνη για την υγεία ή ακόμη και θανατηφόρος.

    Ποια είναι τα θρεπτικά συστατικά του νερού της βρύσης ανά ποτήρι, σύμφωνα με τις πληροφορίες του Αμερικανικού Οργανισμού Τροφίμων; Προφανώς κάθε νερό είναι διαφορετικό, ενώ η προέλευση και οι συνθήκες μεταφοράς του επηρεάζουν σημαντικά την περιεκτικότητά του σε μέταλλα και άλλα στοιχεία, αλλά μπορούμε να πάρουμε μια ιδέα. 

    Βιταμίνες και μέταλλα στο νερό: Κάποια νερά περιέχουν μέταλλα όπως ασβέστιο, σίδηρο, κάλιο, ή νάτριο, ανάλογα με την πηγή από την οποία προέρχονται. Κάποια αρωματισμένα ή ενισχυμένα προϊόντα νερού περιέχουν πρόσθετες βιταμίνες ή ηλεκτρολύτες. 

    Σήμερα στο εμπόριο κυκλοφορούν πολλοί διαφορετικοί τύποι νερού με διαφορετικά αρώματα και συστατικά. 

    Οφέλη του νερού που ίσως δεν γνωρίζατε

    Μειώνει το άσθμα που προκαλείται από την άσκηση

    Ισχυρά κλινικά δεδομένα δείχνουν ότι η χαμηλή πρόσληψη υγρών σχετίζεται με το άσθμα που προκαλείται από την άσκηση, κατάσταση όπου η φυσική δραστηριότητα πυροδοτεί συμπτώματα όπως βήχα και δύσπνοια. 

    Βελτιώνει την πέψη 

    Το νερό είναι σημαντικό για τη λειτουργία του γαστρεντερικού σωλήνα καθώς σχετίζεται με την παραγωγή σιέλου. Η ανεπαρκής ενυδάτωση μπορεί επίσης να προκαλέσει δυσκοιλιότητα, όπως δείχνουν τα αποτελέσματα έρευνας για το νερό, την ενυδάτωση και την υγεία.

    Βελτιώνει τη διάθεση

    Τα ήπια επίπεδα αφυδάτωσης μπορεί να επηρεάσουν τις διανοητικές λειτουργίες και τη διάθεση, οπότε πίνοντας αρκετό νερό προστατεύουμε και την εγκεφαλική μας λειτουργία. Πιο συγκεκριμένα, μελέτη έδειξε πως αφυδάτωση σε επίπεδο μόλις 2% μπορεί να επηρεάσει αρνητικά ορισμένες εγκεφαλικές λειτουργίες. 

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ