Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 28-Ιουν-2010 09:41

    Νέες business στο Μαυροβούνιο για τον όμιλο "Ελλάκτωρ"

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Του Δημήτρη Δελεβέγκου

    Στο  τελευταίο  και πλέον καθοριστικό στάδιο των διαδικασιών που αφορούν την κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου στο Μαυροβούνιο από την πόλη Bar έως την περιοχή Boljare στα σύνορα με τη Σερβία, προϋπολογισμού 1,57 δισ. ευρώ, εισέρχεται ο όμιλος Ελλάκτωρ.   

    Εν μέσω του δυσμενούς οικονομικού κλίματος, με τις τράπεζες να είναι διστακτικές ως προς την έγκριση νέων δανείων, η εισηγμένη καλείται να αναζητήσει τα απαιτούμενα κεφάλαια για τη χρηματοδότηση του «έργου του αιώνα», όπως έχει επικρατήσει να αποκαλείται από Σέρβους πολιτικούς και media.

    Για το σκοπό αυτό, κατά πληροφορίες, ο όμιλος προσανατολίζεται στη μείωση του κόστους του σχεδιαζόμενου αυτοκινητοδρόμου που θα συνδέει το λιμάνι Bar της Αδριατικής στο νότιο Μοντενέγρο, με το σερβικό χωριό των μόλις 50 κατοίκων Boljare στα βόρεια σύνορα του Μοντενέγρο με τη Σερβία.  

    Με τον τρόπο αυτό, ο όμιλος Ελλάκτωρ επιδιώκει να θέσει το έργο σε μία χρηματοδοτήσιμη κλίμακα, με την επιτυχία του συγκεκριμένου εγχειρήματος να κρίνεται από δύο αλληλοσυγκρουόμενους παράγοντες. 

    Πρώτον, η «ελκυστικότητα» του έργου, το οποίο αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα υπό εκτέλεση έργα σε ευρωπαϊκό επίπεδο, ενώ έχει την υποστήριξη της Παγκόσμιας Τράπεζας και της Ευρωπαϊκής Τράπεζας ανασυγκρότησης και ανάπτυξης, θα συμμετέχει με 50% η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.

    Δεύτερον, ο μεγάλος προϋπολογισμός του, που καθιστά επιφυλακτικές τις τράπεζες καθώς οι δείκτες αποδοτικότητας τέτοιου είδους έργων δοκιμάζονται σε περιόδους οικονομικής κρίσης.

    Υπενθυμίζεται ότι την υλοποίηση του έργου έχει αναλάβει η ελληνοϊσραηλινή κοινοπραξία Άκτωρ - Housing & Construction Holding Company Ltd, καταθέτοντας προσφορά της τάξης του 1,6 δισ. ευρώ. 

    Παράπλευρες απώλειες 

    Για την κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου είχε επιλεγεί ως ανάδοχος η κροατική Konstructor που είχε καταθέσει προσφορά ύψους 2,8 δισ. ευρώ. Αποκλείσθηκε όμως, επειδή δεν κατάφερε να παράσχει τις απαιτούμενες εγγυήσεις και κατά συνέπεια η κυβέρνηση του Μοντενέγρο ξεκίνησε επαφές με την ελληνοϊσραηλινή κοινοπραξία.

    Έτσι για τον κροατικό κολοσσό άνοιξε ο ασκός του Αιόλου, καθώς αφότου αποκλείστηκε από το έργο προχώρησε σε πογκρόμ απολύσεων. Μάλιστα, όπως μεταδίδει η σερβική διαδικτυακή εφημερίδα Analitika, ο κατασκευαστικός όμιλος έχει απολύσει εκατοντάδες εργαζομένους, ενώ ο βραχυπρόθεσμος δανεισμός του φαίνεται ότι ξεπερνάει τα 270 εκατ. ευρώ. 

    dimitris.delevegos@capital.gr

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ