«Μέγας Αλέξανδρος»
Όσον αφορά το συγκρότημα κτηρίων γραφείων – διαμερισμάτων «Μέγας Αλέξανδρος» που κατασκευάζει επίσης στην Μόσχα η Μηχανική, η πορεία των έργων θα συνεχιστεί με αργούς ρυθμούς, μέχρι την ολοκλήρωση της Αύξησης Μετοχικού Κεφαλαίου κατά 50 εκατ. ευρώ.
Για το εν λόγω project, προϋπολογισμού 185 εκατ. ευρώ, η κατασκευαστική βρίσκεται σε επαφές με ρωσικούς οίκους και τράπεζες –οι οποίες εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθούν τον επόμενο μήνα– για την πώληση ενός από τους τρεις πύργους του.
Ουσιαστική επιδίωξη είναι να εξασφαλισθεί η απαραίτητη χρηματοδότηση, με την εισηγμένη να υπολογίζεται ότι θα εισπράξει από την συγκεκριμένη πώληση ως προκαταβολή το ποσό των περίπου 50 εκατ. δολαρίων. Στο πλαίσιο αυτό, η διοίκηση της εταιρείας ανέφερε ότι εξετάζει και το ενδεχόμενο της πώλησης σε επενδυτή του 20% των μετοχών της «Μηχανική Ρωσία».
Σχετικά με τις αναπτύξεις στην Ουκρανία, η ανέγερση του συγκροτήματος κτηρίων γραφείων – διαμερισμάτων «Άρτεμις» στο Κίεβο ολοκληρώνεται. Του χρόνου η εισηγμένη θα προχωρήσει σε πωλήσεις, από τις οποίες εκτιμά ότι θα έχει εκτιμώμενο κέρδος 15 εκατ. ευρώ.
Στη Βουλγαρία, η Μηχανική έχει αποκτήσει την άδεια για την κατασκευή οικιστικού συγκροτήματος στο Γκέρμαν της Σόφιας, το οποίο είναι συνολικής επιφάνειας 98 χιλιάδων τ.μ., με την έναρξη της κατασκευής του να είναι συνάρτηση της εξασφάλισης της απαιτούμενης ρευστότητας.
Στην Αίγυπτο, η διοίκηση της κατασκευαστικής ελλείψει χρηματοδότησης είτε θα εξακολουθήσει να τηρεί στάση αναμονής είτε θα προχωρήσει σε πώληση των οικοπεδικών εκτάσεων που έχει αποκτήσει στην χώρα.
Χαμηλή ορατότητα στην Ελλάδα
Με την εγχώρια κατασκευαστική δραστηριότητα να έχει τελματώσει, είναι απολύτως εύλογο που η Μηχανική τηρεί χαμηλές προσδοκίες από την ελληνική αγορά. Η κατάσταση γίνεται ακόμη δυσκολότερη, εάν ληφθεί υπόψη ότι οι οφειλές του δημοσίου προς την εταιρεία διαμορφώνονται στα 135,4 εκατ. ευρώ.
Εξίσου σημαντικές όμως, είναι και οι απαιτήσεις που διεκδικεί η εισηγμένη από το ελληνικό δημόσιο, λόγω της διακοπής των εργασιών της κατασκευής της σήραγγας εκτροπής του Αχελώου.
Παράλληλα, η Μηχανική αναμένει με ενδιαφέρον τα «νεώτερα» της επέκτασης της γραμμής 3 του Μετρό από το Χαϊδάρι προς τον Πειραιά.
Αναφορικά με τις θυγατρικές του ομίλου, «Ελληνικά Σωληνουργεία» και «Μάρμαρα Καβάλας», δεδομένου ότι η ελληνική αγορά βρίσκεται στο ναδίρ, οι συνεργασίες με το εξωτερικό φαίνεται ότι «σώζουν την παρτίδα». Έτσι το αντικείμενο εργασιών της πρώτης ανανεώθηκε χάρη σε συμφωνία που έχει υπογραφεί με την Αμερική, ενώ για την «Μάρμαρα Καβάλας» πρωταρχικός πυλώνας εσόδων είναι σήμερα οι αγορές της Κίνας, των Αραβικών Εμιράτων και της Κύπρου.
Σημαντικού ενδιαφέροντος παραμένουν για την Μηχανική και τα ενεργειακά έργα. Έτσι, η διοίκηση της εισηγμένης εκτιμά ότι μέσα στον Σεπτέμβριο να ξεκινήσει ο υδροηλεκτρικός σταθμός Καρπενησιώτη στην Ευρυτανία.
Σχεδιάζει επίσης, την αξιοποίηση οικοπέδου στις Σάπες Ροδόπης με στόχο την δημιουργία φωτοβολταϊκού πάρκου, project για το οποίο διενεργείται σχετική μελέτη.
Μεγέθη
Σε επίπεδο μεγεθών, η Μηχανική βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με τις πιστώτριες τράπεζες για την έκδοση κοινοπρακτικού δανείου, ύψους 120 εκατ. ευρώ με προσημείωση ακινήτων της, με στόχο την αναχρηματοδότηση του τραπεζικού δανεισμού.
Αναφορικά με την Αύξηση Μετοχικού Κεφαλαίου, η διοίκηση του ομίλου υπολογίζει ότι έως το τέλος του έτους, οπότε λήγει και το χρονικό περιθώριο, οι συνθήκες θα έχουν «ωριμάσει» για την πραγματοποίησή της.
Η διοίκηση της Μηχανικής, τέλος, ανέφερε πως πράγματι υπάρχουν καθυστερήσεις πληρωμών προς εργαζόμενους, που, κατά την διοίκηση, οφείλονται στην ασυνέπεια ως προς την εκπλήρωση των υποχρεώσεων του δημοσίου προς την εταιρεία.
dimitris.delevegos@capital.gr