18:51 10/09
Τουρκία και Ιταλία ενώνουν δυνάμεις: Η Saipem ξεκινά την γ' φάση του πρότζεκτ φυσικού αερίου στον Εύξεινο Πόντο
Η Τουρκία επενδύει 1,5 δισ. δολάρια στο υπεράκτιο κοίτασμα φυσικού αερίου Sakarya.
Της Ρόης Χάικου
Προσπάθειες τιμολογιακής αυτοσυγκράτησης κάνει η Hellas Online, σε ένα άκρως ανταγωνιστικό περιβάλλον στην αγορά σταθερής τηλεφωνίας και Internet, το οποίο ακολουθεί την τακτική των εταιρειών κινητής και συμπιέζει τα περιθώρια κέρδους.
«Μπορείς εύκολα να ακολουθήσεις τον ανταγωνισμό προς τα κάτω στις τιμές, αλλά δεν μπορείς να ξανανέβεις όταν τελειώσουν οι προσφορές», ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της HOL, κ. Αντώνης Κεραστάρης, για να συμπληρώσει πως «προσπαθούμε να επιδείξουμε αυτοσυγκράτηση».
Όπως αναγνώρισε η διοίκηση της εταιρείας, οι προσφορές δίνουν νούμερα συνδρομητών, «σε κάνουν και χαρούμενο», αλλά δεν αποφέρουν κερδοφορία και τελικό αποτέλεσμα, κάτι που πλέον είναι το ζητούμενο.
Ο κ. Κεραστάρης επισήμανε πως το κινητό τηλέφωνο φθάνει πια να είναι φθηνότερο από το σταθερό, με αποτέλεσμα ο κλάδος να πιέζεται τιμολογιακά λόγω των τάσεων που επικρατούν στην κινητή τηλεφωνία. «Βλέπουμε τιμές και προϊόντα και στην δική μας αγορά που δεν βγαίνουν», υπογράμμισε σχετικά.
Στόχοι
Στους στόχους της εταιρείας για την τρέχουσα χρήση, είναι να διπλασιάσει τη θετική λειτουργική κερδοφορία της (EBITDA) με αντίστοιχη αύξηση του περιθωρίου κέρδους, αλλά και να κλείσει με θετικό free cash flow τη χρονιά. Η HOL πέρασε σε θετικό EBITDA από το τέταρτο τρίμηνο του 2008, έκλεισε το 2009 με λειτουργικά αποτελέσματα 10 εκατ. ευρώ, τα οποία και στο πρώτο τρίμηνο εφέτος ανήλθαν σε 11,1 εκατ. ευρώ.
Εκτιμήσεις αναφορικά για την επίτευξη καθαρής κερδοφορίας δεν έγιναν από τη διοίκηση, ωστόσο πρόκειται για έναν στόχο που θα μπορούσε να είναι επιτεύξιμος από το 2011.
Η εμπορική της πολιτική θα εστιάσει στην αλλαγή του μίγματος των πωλήσεων οικιακών πακέτων μεταξύ των καναλιών διανομής, μεταστρέφοντας τις πωλήσεις κατά 55% σε κανάλια ελεγχόμενα την HOL σε μεγάλο βαθμό. Αυτά είναι το εσωτερικό call center που διαθέτει με περίπου 100 άτομα προσωπικό αλλά και τα Vodafone shops.
Μάλιστα, έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στην πρόσβαση που απέκτησε η HOL στα καταστήματα της Vodafone μετά την μεταξύ τους μετοχική σύμπραξη, λέγοντας πως θα ήταν δυσβάσταχτο το κόστος να αναπτύξει η ίδια δίκτυο καταστημάτων, συν το γεγονός ότι θα απαιτούσε τουλάχιστον 3 χρόνια για να το πετύχει.
Όπως ανέφερε ο κ. Κεραστάρης πρόκειται για στρατηγική απόφαση, ενώ σκοπεύει να εκμεταλλευτεί την εμπορική της συνεργασία με τη Vodafone παρέχοντας ολοκληρωμένες λύσεις σταθερής-κινητής και internet σε εταιρικούς πελάτες
roi.haikou@capital.gr