Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 03-Ιουν-2010 01:07

    ΟΛΠ: Μετά τον Προβλήτα 1, το Car Terminal

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Της Ρόης Χάικου

    Πλούσιο σε εξελίξεις και συμφωνίες αναμένεται να είναι το καλοκαίρι για τον ΟΛΠ, αρχής γενομένης από τον τρέχοντα μήνα.

    Μια σειρά ζητημάτων που απασχολούν τη διοίκηση του οργανισμού αναμένεται να δρομολογηθούν στο επόμενο διάστημα, στο πλαίσιο του επενδυτικού προγράμματος για την περίοδο 2010-2014 αλλά και της προσπάθειας για την καλύτερη αξιοποίηση της περιουσίας του ΟΛΠ. Σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του οργανισμού, κ. Γιώργο Ανωμερίτη «έχει ξεκινήσει μια προσπάθεια νοικοκυρέματος του ΟΛΠ με την πλήρη και σύμφωνη άποψη όλων». 

    Μετά την λειτουργία του Προβλήτα 1 από την 1η Ιουνίου, προτεραιότητα είναι η ανάπτυξη του Car Terminal όπως ανέφερε ο κ. Ανωμερίτης, τονίζοντας πως δεν υπάρχει περίπτωση παραχώρησής του. 

    «Το Car Terminal μεγαλώνει και εκσυγχρονίζεται» σημείωσε ο επικεφαλής του οργανισμού, σημειώνοντας πως «είναι ο μεγάλος μας στόχος μετά τον Προβλήτα 1», καθώς τα έσοδα του ΟΛΠ από τον τομέα της διακίνησης των αυτοκινήτων υποχώρησαν το 2009 κατά 35%. Ειδικότερα, στο Car Terminal σημειώθηκε πτώση του αριθμού αυτοκινήτων εισαγωγής κατά 23,1%. 

    Από τους χώρους του αποχώρησαν ήδη οι πετρελαϊκές εγκαταστάσεις και οι γερανοί, ενώ αποχωρούν και τα Ro Ro πλην αυτού που έχει σχέση με τα νησιά και θα φύγει τον Οκτώβριο. Ο κ. Ανωμερίτης ανέφερε πως υπάρχουν ήδη επαφές με τους πελάτες του car terminal και τους ιδιοκτήτες, οι οποίοι προσέγγισαν τον ΟΛΠ για νέες συμφωνίες.

    Ωστόσο, τις ίδιες προτεραιότητες είχαν θέσει και οι προηγούμενες διοικήσεις του οργανισμού, με σχέδια και εξαγγελίες που έμειναν στα χαρτιά, ενώ για τον τρόπο αξιοποίησής του car terminal έχει ήδη αναπτυχθεί μια «πολεμική», μεταξύ του ΟΛΠ και της Διεθνούς Ναυτικής Ένωσης (ΔΝΕ). 

    Η ΔΝΕ έχει εκφράσει την διαφοροποίησή της ως προς τη μέθοδο και το εύρος των μέτρων για την ανάπτυξη του κύκλου των εργασιών του Car Terminal του ΟΛΠ, προειδοποιώντας μάλιστα με απεργιακές κινητοποιήσεις αν δεν υιοθετηθεί στο σύνολο η πρόταση της. 

    Το Car Terminal του ΟΛΠ αποτελείται από τρεις σταθμούς διαχείρισης αυτοκινήτων, με τον τελευταίο να αναπτύσσεται το 2005. Η δυναμικότητα αποθήκευσης είναι 12.000 αυτοκίνητα σε μια συνολική έκταση 180 στρεμμάτων, ενώ μπορούν να διακινηθούν 670.000 κινήσεις ετησίως. 

    Αναφορικά με τη λειτουργία του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων Π1 και την «ανταγωνίστρια» Cosco στον Προβλήτα 2, ο κ. Ανωμερίτης σημείωσε πως θα συνεχίσουν τις επαφές και τις σχέσεις τους με στόχο την προσέλκυση φορτίων στον Πειραιά, ο καθένας με βάση την δική του στρατηγική και εμπορική πολιτική. 

    Στόχος του ΟΛΠ από την λειτουργία του Π1 είναι να εξυπηρετεί τις ανάγκες 800.000 εμπορευματοκιβωτίων ετησίως. 
    Monorail

    Αυτήν την εβδομάδα αναμένεται να συγκροτηθεί και η αρμόδια Επιτροπή που θα εξετάσει τις 7 τεχνικές προτάσεις που υποβλήθηκαν για την εγκατάσταση υπερυψωμένου συστήματος κυκλοφορίας (monorail) περιμετρικά του Κεντρικού Λιμένoς Πειραιώς, ένα έργο που είχε προγραμματιστεί από το 2002. Η λειτουργία του θα οδηγήσει σε απόσυρση άλλα ενεργοβόρα μέσα (λεωφορεία), τα οποία επιβαρύνουν περιβαλλοντικά το λιμάνι. Το μήκος του δικτύου ανέρχεται σε 6 χλμ. με δυνατότητα επέκτασης άλλων 5 χλμ. και οι σταθμοί σε 8. Εκτιμάται ότι η κατασκευή του θα μπορεί να ολοκληρωθεί στο δεύτερο εξάμηνο του 2011. Υπενθυμίζεται ότι πρόκειται για έργο προϋπολογισμού 70 εκατ. ευρώ με την χρηματοδότηση του ΕΤΕπ.

    Επίσης, στην προχθεσινή συνεδρίαση του Ταμείου Αρχαιολογικών Πόρων εγκρίθηκε η ανακατασκευή του κτηρίου Κανέλλου για να μετατραπεί σε σύγχρονο εμπορευματικό σταθμό. 

    Υπενθυμίζεται πως το συνολικό επενδυτικό πρόγραμμα του ΟΛΠ για την περίοδο 2010-2014 ανέρχεται σε 1 δισ. ευρώ.

    Οι εργαζόμενοι

    Ο κ. Ανωμερίτης αναφερόμενος στο θέμα του προσωπικού σημείωσε πως δεν καμία θέση εργασίας δεν χάνεται ούτε δεν θα υπάρξει μεταβολή στις μισθολογικές σχέσεις των εργαζομένων του ΟΛΠ, ενώ από την οικειοθελή αποχώρηση περίπου 200 εργαζομένων ο οργανισμός θα έχει όφελος περί τα 10 εκατ. ευρώ ετησίως.

    Στο τέλος του 2009 ο ΟΛΠ απασχολούσε 1.639 άτομα, ενώ με την λήξη της εφετινής χρονιάς το προσωπικό θα μειωθεί στα 1.433 άτομα. Σύμφωνα με τον ίδιο, ο οργανισμός θα προχωρήσει σε οικειοθελείς μετατάξεις, ώστε να καλυφθούν οι καινούργιες ανάγκες του οργανισμού. 

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ