14:13 08/09
Mega deal 17 δισ. δολ. μεταξύ SpaceX και EchoStar
Το deal αφορά στην αγορά φάσματος και είναι μεταξύ μεγαλύτερων συμφωνιών φέτος.
Σε… λαβύρινθο έχουν μεταβληθεί οι κινήσεις στη μετοχική σύνθεση των Μινωϊκών Γραμμών εξαιτίας αφενός του σταθερού ενδιαφέροντος του επιχειρηματία κ. Πάνου Λασκαρίδη (5,2%), αλλά και του συνήθως απρόβλεπτου κ. Περικλή Παναγόπουλου (11,2%). Η επαναληπτική γενική συνέλευση της ερχόμενης Κυριακής θα αποτελέσει ένα ακόμα κομμάτι στο παζλ, αν και οι ενδιαφερόμενοι συνηθίζουν να αιφνιδιάζουν πάντα μέσω ανακοινώσεων. Το μόνο βέβαιο είναι ότι η ύπαρξη δυο μεγάλων θέσεων στην εταιρεία αποτρέπει, όσο αυτό είναι δυνατόν, μια επιθετική εξαγορά.
Σε ό,τι αφορά τον κ. Λασκαρίδη, πηγές από το περιβάλλον του, τονίζουν ότι τον περασμένο χειμώνα διαπραγματεύθηκε την αγορά μετοχών από τον κ. Παναγόπουλο, αλλά τελικώς η αγορά δεν ευοδώθηκε. Το σταμάτημα των διαπραγματεύσεων –που δεν διαψεύσθηκαν– οδήγησε τους περισσότερους αναλυτές να σκεφθούν ότι από εκείνη τη στιγμή ξεκίνησε ένας «πόλεμος» χαρακωμάτων μεταξύ των δυο πλευρών, με «κρυφές» αγορές μετοχών.
Ας δούμε, όμως, κάθε πλευρά. Ο πρώην μεγαλομέτοχος της Hyatt διατηρεί σταθερή την προσοχή του στην ακτοπλοϊα και, κυρίως, δεν επενδύει βραχυπρόθεσμα τόσο στις Μινωϊκές Γραμμές, όσο και στην Hellenic Sea Ways στην οποία διατηρεί μεγαλύτερη μετοχική θέση.
Επίσης, οι καλές σχέσεις που διατηρεί ο κ. Λασκαρίδης με στελέχη της BC Partners δεν πρέπει να υποτιμώνται καθώς ο ξένος οίκος θα ενδιαφερόταν εάν υπήρχε η προοπτική δημιουργίας ενός μεγαλύτερου σχήματος με κεφαλαιοποίηση άνω των 300 εκατ. ευρώ.
Όπως σημειώνει έγκυρη χρηματιστηριακή πηγή, το «κλείδι» στις εξελίξεις στην εταιρεία, θα αποτελέσει μια αύξηση κεφαλαίου, εξέλιξη για την οποία, όμως, δεν έχει επιτευχθεί συμφωνία. Προς την αύξηση κεφαλαίου ή κάποιο ομολογιακό δάνειο πιέζουν και οι τράπεζες καθώς ένα σημαντικό μέρος της αύξησης θα κατευθυνθεί στον περιορισμό του δανεισμού. Σε κάθε περίπτωση μια αύξηση κεφαλαίου θεωρείται επιβεβλημένη για τις Μινωϊκές δεδομένου ότι η εταιρεία δεν έχει προχωρήσει σε παραγγελία νέου πλοίου, εδώ και αρκετά χρόνια. Από την άλλη πλευρά, ο κ. Παναγόπουλος μάλλον έχει στρέψει το ενδιαφέρον του στην αναζήτηση πιθανών ευκαιριών τόσο στην ακτοπλοϊα, όσο και σε άλλες εταιρείες. Επιπλέον οι κινήσεις στην Αδριατική, δηλαδή η αύξηση τιμών από τις Επιχειρήσεις Αττικής δείχνουν ότι η εταιρεία ακολουθεί ένα διαφορετικό δρόμο από τους ανταγωνιστές της.
Δ. Παφίλας