Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 31-Μαϊ-2010 12:01

    ΝΕΛ: Ενέργειες για την άρση επιτήρησης

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Στρατηγικές και τακτικές για την βελτίωση του μικτού περιθωρίου εκμετάλλευσης (ΕΒITDA) δημιουργεί και αναπτύσσει ο όμιλος της ΝΕΛ τα αποτελέσματα των οποίων αναμένεται να ασκήσουν επίδραση από το δεύτερο τρίμηνο του 2011.

    Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, το Διοικητικό Συμβούλιο του Χρηματιστηρίου Αθηνών κατά την συνεδρίαση του στις 4/5/2010 αποφάσισε την επαναδιαπραγμάτευση των μετοχών της εταιρείας στο Χρηματιστήριο Αθηνών. 

    Οι μετοχές της εταιρείας εντάχθηκαν στην κατηγορία "επιτήρησης" βάσει του άρθρου 3.1.2.5 του κανονισμού του Χ.Α. επειδή οι λογιστικές ζημιές του Ομίλου της προηγούμενης χρήσης που έληξε την 31.12.2009 ήταν μεγαλύτερες του 30% της καθαρής θέσης του. 

    Οι πωλήσεις του Ομίλου στη τρέχουσα περίοδο ανήλθαν σε 7.445 χιλ. ευρώ έναντι πωλήσεων 4.650 χιλ. ευρώ στη προηγούμενη περίοδο και συγκριτικά εμφανίζονται αυξημένες κατά 2.795 χιλ ευρώ ή κατά ποσοστό της τάξεως του 60 %. Τα αποτελέσματα (ζημίες) μετά από φόρους της παρούσης περιόδου εμφανίζονται αυξημένα κατά 1.957 χιλ. ευρώ σε σχέση με την προηγούμενη περίοδο. 

    Τα αποτελέσματα μετά από φόρους της προηγουμένης περιόδου είχαν ωφεληθεί με ποσό 830 χιλ ευρώ λόγω αντιστροφής πρόβλεψης απομείωσης αξίας πλοίου, με ποσό 452 χιλ ευρώ λόγω πώλησης πλοίου καθώς και με ποσό 368 χιλ. λόγω διαφορών αποσβέσεων εύλογης αξίας των πλοίων. Πέραν τούτων θα πρέπει να επισημανθεί ότι το χρηματοοικονομικό κόστος από τόκους του Ομίλου μειώθηκε κατά 891 χιλ. ευρώ σε σχέση με την προηγούμενη περίοδο γεγονός που οφείλεται στη σημαντική πτώση των επιτοκίων δανεισμού του Ομίλου. Το κόστος καυσίμων παρουσιάζεται ιδιαίτερα αυξημένο λόγω της μέσης αύξησης της τιμής του (κατά 70% περίπου)το πρώτο τρίμηνο του 2010 σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2009. 

    Η Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου δραστηριοποιείται στο ανταγωνιστικό περιβάλλον της Ελληνικής Ακτοπλοΐας. Το νομοθετικό πλαίσιο της Ελληνικής Ακτοπλοΐας χρήζει προσαρμογής στο ευρωπαϊκό δίκαιο προκειμένου οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην εγχώρια αγορά να αποκτήσουν τουλάχιστον ίση ανταγωνιστικότητα με τις αντίστοιχες τις Ευρώπης γεγονός που θα μείωνε σημαντικά το κόστος εκμετάλλευσης των πλοίων . 

    Στο λειτουργικό πλαίσιο που δραστηριοποιείται η εταιρεία, η διοίκηση της, δημιουργεί και αναπτύσσει ευέλικτες στρατηγικές και τακτικές για την βελτίωση του μικτού περιθωρίου εκμετάλλευσης (ΕΒITDA) του Ομίλου. 

    Συγκεκριμένα οι κύριοι άξονες αυτών των στρατηγικών είναι οι παρακάτω: 

    Καθώς η ελληνική οικονομία είναι σε ύφεση και αναμένεται συρρίκνωση της κατανάλωσης και της ρευστότητας της αγοράς, συγκριτικό πλεονέκτημα της εταιρείας αποτελεί το ότι σημαντική πηγή εσόδων της είναι διασφαλισμένη καθώς προέρχεται από μακροπρόθεσμες συμβάσεις δημοσίου συμφέροντος. 

    Γίνεται έρευνα της παγκόσμιας αγοράς προκειμένου να βρεθεί ο πιο προσοδοφόρος τρόπος εκμετάλλευσης των ταχυπλόων πλοίων του Ομίλου. Ήδη στο πλαίσιο αυτού του σχεδιασμού παραχωρήθηκε η εκμετάλλευση ταχύπλοου πλοίου σε ναυτιλιακή εταιρία του εξωτερικού. Με τα σημερινά δεδομένα, η εκμετάλλευση των συγκεκριμένων ταχύπλοων στην εγχώρια αγορά κρίνεται ασύμφορη, λόγω της υψηλής κατανάλωσης και κόστους καυσίμων αλλά και του ασφυκτικού νομοθετικού πλαισίου. 

    Ο Όμιλος σχεδιάζει να αντικαταστήσει τα ταχύπλοα πλοία στις γραμμές που δραστηριοποιούνται με συμβατικά πλοία. Ο σχεδιασμός αυτός έχει αρχίσει ήδη να υλοποιείται. 

    Πρόθεση της Διοίκησης του Ομίλου είναι η περαιτέρω ανάπτυξη του μεταφορικού έργου, με επέκταση σε εμπορικά πλοία (Ro-Ro) τα οποία θα δρομολογηθούν στις ήδη υπάρχουσες αλλά και σε νέες γραμμές. Το ιδιαίτερα χαμηλό κόστος εκμετάλλευσης, τόσο σε καύσιμα όσο και σε προσωπικό, θα βελτιώσουν το μεικτό περιθώριο της Εταιρίας. Ο σχεδιασμός αυτός έχει αρχίσει ήδη να υλοποιείται. 

    Η Διοίκηση του Ομίλου διαπραγματεύεται με τις πιστώτριες τράπεζες προκειμένου να υπάρξει βελτίωση της χρηματοοικονομικής θέσης του Ομίλου και του αντίστοιχου χρηματοοικονομικού κόστους. Πέραν τούτου στόχος της Διοίκησης της εταιρείας είναι να προχωρήσει σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου όταν οι συνθήκες της αγοράς το επιτρέψουν. 

    Τέλος σχεδιάζεται η αναδιάταξη και αναδιοργάνωση των εσωτερικών δομών της εταιρείας προκειμένου να καταστούν ποιο ευέλικτες και να μειωθεί το λειτουργικό κόστος. 

    Τα αποτελέσματα των παραπάνω προσπαθειών αναμένεται να ασκήσουν ουσιώδη επίδραση στα αποτελέσματα του Ομίλου από το δεύτερο τρίμηνο του 2011.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ