Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 20-Μαϊ-2010 08:55

    Άκτωρ: Ένα βήμα πιο κοντά για έργο στη Βουλγαρία

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Του Δημήτρη Δελεβέγκου

    Το προβάδισμα φαίνεται να έχει η Άκτωρ για την ανάληψη της κατασκευής του τμήματος 36 χιλιομέτρων του αυτοκινητοδρόμου Trakia στη Βουλγαρία, ο οποίος μετά την ολοκλήρωσή του θα συνδέει τη Σόφια με τα δυτικά σύνορα της Βουλγαρίας και την πόλη του Μπουργκάς.  Εάν αυτή την φορά δεν υπάρξουν προσφυγές κατά της διαγωνιστικής διαδικασίας, η θυγατρική του ομίλου Ελλάκτωρ, που κατέθεσε τη χαμηλότερη προσφορά, θα επιλεγεί για την υλοποίηση του έργου.

    Ειδικότερα, χθες η βουλγαρική Εθνική Υπηρεσία Υποδομών ανακοίνωσε τις 11 προσφορές που είχαν κατατεθεί για το τμήμα Νόβα Ζαγόρα – Γιάμπολ, με την ελληνική κατασκευαστική να προσφέρει 58,05 εκατ. ευρώ (111,64 εκατ. λεβ). Κατά πληροφορίες, το τίμημα του Άκτωρα θεωρείται ιδιαίτερα χαμηλό, δεδομένου ότι το συγκεκριμένο τμήμα του έργου κοστολογείται περίπου προς 112 εκατ. ευρώ. 

    Τη δεύτερη χαμηλότερη προσφορά, ύψους 71,7 εκατ. ευρώ (121,7 εκατ. λεβ) κατέβαλε η κοινοπραξία των βουλγαρικών και κροατικών εταιρειών Balkanstroy και Constructor.

    Ο αυτοκινητόδρομος Trakia θα είναι συνολικού μήκους 443 χλμ., εκ των οποίων 328 χλμ. έχουν ήδη κατασκευαστεί. Βρέθηκε μάλιστα στο επίκεντρο των προεκλογικών εξαγγελιών του Βούλγαρου πρωθυπουργού, ο οποίος το καλοκαίρι του 2009 είχε αναφέρει ότι η υλοποίηση σύγχρονων αυτοκινητοδρόμων θα αποτελέσει το επίκεντρο της κυβερνητικής πολιτικής. Το έργο όμως, μέχρι πρότινος είχε κολλήσει είτε εξαιτίας δικαστικών προσφυγών κατά του διαγωνισμού είτε λόγω γραφειοκρατικών κωλυμάτων. 

    Με τα μέχρι στιγμής δεδομένα πάντως, οι μπουλντόζες του Άκτωρα αναμένεται να πιάσουν δουλειά στον αυτοκινητόδρομο αρχές Αυγούστου, ενώ εκτιμάται ότι θα δημιουργηθούν στην περιοχή Στάρα Ζαγόρα τέσσερις χιλιάδες θέσεις εργασίας.

    Η διάρκεια των κατασκευαστικών εργασιών είναι 25 μήνες και η χρηματοδότηση του έργου θα προέλθει από πόρους του βουλγαρικού δημοσίου, αλλά και της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

    Όσον αφορά τα υπόλοιπα μέρη του αυτοκινητόδρομου, το πρώτο τμήμα, μήκους 32 χλμ. και προϋπολογισμού 71,7 εκατ. ευρώ, ξεκίνησε να κατασκευάζεται στις αρχές του μήνα και θα συνδέει τις βουλγαρικές πόλεις Στάρα Ζαγόρα και Νόβα Ζαγόρα. 

    Για το τρίτο και τελευταίο τμήμα (το δεύτερο είναι αυτό που φαίνεται ότι αναλαμβάνει η Άκτωρ), προϋπολογισμού 128,4 εκατ. ευρώ, που θα συνδέει τις πόλεις Γιάμπολ και Κάρνομπατ, οι προσφορές αναμένεται να κατατεθούν μέχρι το πρώτο δεκαήμερο του Ιουλίου.

    dimitris.delevegos@capital.gr

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ