Μπορεί η Yamaha να κερδίζει το ένα μετάλλιο μετά το άλλο στα σιρκουΐ για μοτοσυκλέτες, όμως στα ελληνικές εμπορικές πίστες ο βαθμός δυσκολίας δείχνει να αυξάνεται διαρκώς. Για πρώτη φορά μέσα στην τελευταία δεκαετία, η Μοτοδυναμική -αποκλειστική αντιπρόσωπος της Yamaha- εμφάνισε πέρυσι ζημιές με αποτέλεσμα φέτος να έχει ξεκινήσει ένα... ράλι περικοπών με σκοπό να επανέλθει στην κερδοφορία.
Έτσι, στον τομέα της χονδρικής που παρέμεινε κερδοφόρος, η διοίκηση δρομολογεί μείωση κατά 10% των εξόδων, ενώ θέτει ως στόχο τη διατήρηση των λειτουργικών περιθωρίων στο 5%, σύμφωνα με όσα ανέφερε στα πλαίσια της πρόσφατης γενικής συνέλευσης ο διευθύνων σύμβουλος κ. Χατζίκος.
Διατηρώντας το μερίδιο της στο 14,6% και την πρώτη θέση της αγοράς δικύκλου, η εταιρεία εκτιμά ότι το 2010 είναι πιθανό να υπάρξει στροφή των καταναλωτών σε πιο οικονομικές μορφές μετακίνησης. Παρά το ότι τα... παπάκια εμφάνισαν κάμψη 35,6% στις πωλήσεις τους το 2009 στο σύνολο του κλάδου, τα scooters έχουν αναπτύξει μια ιδιαίτερη δυναμική που παραπέμπει σε αλλαγή του προφίλ του τελικού καταναλωτή και δημιουργεί νέες προκλήσεις, όπως τόνισε η διοίκηση.
Γενικά, «υπάρχει μια αυξητική τάση στα πιο οικονομικά δίκυκλα, ωστόσο είναι πολύ νωρίς να βγάλουμε συμπεράσματα όταν η αγορά συνεχίζει να κινείται πτωτικά», σημείωσε ο κ. Χατζίκος.
Πάντως, το δυνατό χαρτί της Μοτοδυναμικής φαίνεται να είναι οι εξωλέμβιες μηχανές που αν και στο σύνολο της αγοράς τους σημείωσαν κάμψη, δεν εμπόδισαν το μερίδιο της Yamaha να αυξηθεί κατά δύο μονάδες φτάνοντας το 29,4%.
Όσον αφορά τον τομέα της λιανικής, που ήταν ζημιογόνος και εμφάνισε κάμψη 13% από άποψη τζίρου, η Μοτοδυναμική δρομολογεί μείωση εξόδων κατά 15% ενώ ανακατανέμει το δίκτυο έτσι ώστε να «αναπτυχθεί αυτοδύναμα».
Τέλος, σχετικά με τη δραστηριότητα του ομίλου στο εξωτερικό και δη στις αγορές της Ρουμανίας και της Βουλγαρίας, δρομολογείται περικοπή των δαπανών κατά 40%, όπως τόνισε η διοίκηση. «Πιστεύουμε ότι το 2010 θα παρουσιάσουμε break even» σημείωσε ο κ. Χατζίκος, προσθέτοντας ότι έχει ήδη αλλάξει η στρατηγική κατεύθυνση των εταιρειών με προτεραιότητα στο after sales service.
Τόσο στη Βουλγαρία όσο και στη Ρουμανία, οι πωλήσεις των θυγατρικών σημείωσαν βουτιά 50-60% και εμφάνισαν ζημιές, κάτι που η εισηγμένη αποδίδει στην οικονομική κρίση που πλήττει τις οικονομίες των χωρών αυτών.
Μαριέτα Χριστοπούλου