Δούρειο Ίππο για να βγει νικήτρια στη μάχη με ξένους οίκους μόδας αλλά κυρίως με την οικονομική κρίση αναζητά η εταιρεία Δούρος, που δραστηριοποιείται στον κλάδο μεταποίησης και εμπορίας ειδών ένδυσης με αιχμή το γνωστό σήμα "dur".
Αν και παραμένει ζημιογόνος (από το 2005, με εξαίρεση όμως το 2007) , η εισηγμένη εξετάζει το ενδεχόμενο να επεκταθεί σε νέα πεδία δραστηριότητας που θα τη βοηθήσουν να επανέλθει στην κερδοφορία.
Το υπόβαθρο για νέα εγχειρήματα μπήκε τον περασμένο μήνα, με τη διεύρυνση σκοπού που ενέκρινε η γενική συνέλευση των μετόχων της εισηγμένης, ενώ συντομότερα φαίνεται ότι θα υπάρξουν εξελίξεις από τον τομέα της εστίασης.

«Εξετάζουμε το ενδεχόμενο να δημιουργήσουμε Dur Café, ωστόσο προς το παρόν δεν υπάρχει έτοιμο πλάνο. Γενικά, διερευνούμε όλα τα πεδία εκείνα που μπορούν να εξασφαλίσουν την καλύτερη πορεία της εταιρείας» σημειώνει ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας κ. Θοδωρής Δούρος μιλώντας στο Capital.gr.
«Πάγωμα» σχεδίων για νέα Dur Stores
Όσον αφορά τη σημερινή της δραστηριότητα και τα 40 καταστήματα λιανικής που διατηρεί η εταιρεία, ο κ. Δούρος σημειώνει ότι «το πιθανότερο είναι να μη προβούμε σε δημιουργία άλλων νέων καταστημάτων και να περιοριστούμε στην ανακαίνιση των υπαρχόντων, μέχρι τουλάχιστον σταθεροποιηθεί η αγορά».
Παράλληλα, «στόχος μας είναι να διατηρήσουμε το μερίδιο αγοράς που έχουμε σήμερα. Έτσι, μετά την απορρόφηση του ΦΠΑ, σχεδιάζουμε περαιτέρω μείωση των τιμών μας ενώ θα προχωρήσουμε στο λανσάρισμα νέων κόνσεπτ στα καταστήματα μας» τονίζει ο κ. Δούρος.
Τα προϊόντα dur, σύμφωνα με έρευνες που επικαλείται η εταιρεία, είναι ιδιαίτερα αναγνωρίσιμα στο ελληνικό κοινό και από άποψη μεριδίου αγοράς στα πουκάμισα, κατέχει την τρίτη θέση.
Ωστόσο, η επίδοση αυτή δεν αποτυπώνεται στα οικονομικά αποτελέσματα της εισηγμένης. Την τελευταία φορά που παρουσίασε κέρδη ήταν το 2004 ενώ οι πωλήσεις της το 2009 κινήθηκαν πτωτικά κατά 7% συγκριτικά με το 2008, διαμορφωμένες στα 8 εκατ. ευρώ.
«Ο κλάδος μεταποίησης στην Ελλάδα δέχεται τα τελευταία χρόνια ισχυρό πλήγμα. Η απουσία πλαφόν προστασίας για τους ελληνικούς παραγωγούς είχε ως αποτέλεσμα το κλείσιμο πολλών επιχειρήσεων. Αυτή η κατάρρευση σε συνδυασμό με την άσχημη οικονομική συγκυρία και την μειωμένη κατανάλωση δυσχεράνει πολύ τον κλάδο μας», εξηγεί ο κ. Δούρος.
"Είμαστε μια εταιρεία με 50 χρόνια πορείας. Αν αναλογιστεί κανείς ότι κάθε δεκαετία υπάρχει τουλάχιστον μια κρίση στην αγορά, τότε μπορεί να αντιληφθεί ότι έχουμε το υπόβαθρο να αντέξουμε και τώρα", καταλήγει ο κ. Δούρος.
Μαριέτα Χριστοπούλου