Προς δυσμάς συνεχίζεται η επέκταση της Creta Farm στην αμερικανική αγορά, με νέες εμπορικές συμφωνίες για την είσοδο των προϊόντων και κυρίως της «ναυαρχίδας» της ελληνικής εταιρείας, της σειράς "Εν Ελλάδι", στα ράφια των μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ.
Ήδη η Creta Farm συμφώνησε με την Kroger, τη δεύτερη μεγαλύτερη αλυσίδα λιανικής πώλησης στις ΗΠΑ με δίκτυο 3.640 σημείων πώλησης και τζίρο 76 δισ. δολαρίων, για να ξεκινήσει μέσα στον προσεχή Ιούνιο ένα πιλοτικό πρόγραμμα διάθεσης επτά κωδικών προϊόντων σε ένα εύρος 400-500 καταστημάτων, κυρίως προς τη Δυτική Ακτή. Το πλάνο αυτό που αποτελεί και το έναυσμα για την επέκταση της ελληνικής εταιρείας προς τις μεγάλες αγορές των μεγάλων δυτικών πολιτειών θα συνοδευτεί από το άνοιγμα ενός υποκαταστήματος και πρόσληψη πωλητών και αντιπροσώπων που θα αναλάβουν και την ανάπτυξη και άλλων σημείων πώλησης.
Οι επικεφαλής της κρητικής εταιρείας θεωρούν επίσης σημαντική τη συμφωνία με την Delhaize America, θυγατρική του ομίλου Delhaize στον οποίο ανήκει και η ΑΒ Βασιλόπουλος, η οποία πέρυσι πραγματοποίησε τζίρο 19 δισ. δολαρίων. Στο πλαίσιο του σχεδίου New Game Plan, ο βελγικός όμιλος αποσκοπεί στην περαιτέρω επέκταση στην αμερικανική αγορά όπου διαθέτει έξι αλυσίδες σούπερ μάρκετ, μεταξύ των οποίων τα Food Lion και τα Bloom με συνολικά 1.607 σημεία πώλησης στο τέλος του 2009. Τα προϊόντα της Creta Farma βρίσκονται ήδη σε 45 καταστήματα της Bloom και επίκειται η είσοδος στα 1.159 καταστήματα της Food Lion.
Παράλληλα, τον ερχόμενο μήνα έχει προγραμματιστεί η ενίσχυση της παρουσίας σε δύο ακόμη αλυσίδες, τις Wegman’s Food Markets και Price Chopper, ενώ οι επικεφαλής της Creta Farm αναφέρουν πως αναμένονται συμφωνίες και με άλλες αλυσίδες με πάνω από τρεις χιλιάδες καταστήματα συνολικά. Με τις ήδη υπάρχουσες ενδείξεις, εκτιμάται πως ο εφετινός τζίρος της Creta Farms USA -joint venture με την αμερικανική Hatfield Quality Meats που ανήκει στον όμιλο συμμετοχών Clemens Investments- θα αγγίξει τα 10 εκατ.δολάρια.
Συμφωνίες και σε Ευρώπη
Σε πλήρη ανάπτυξη βρίσκονται και τα σχέδια για την ευρωπαϊκή αγορά. Στο επίκεντρο βρίσκεται η Ισπανία όπου μέσω της Creta Farms Espana (joint venture με την Argal Gruppo Alimentario), τον περασμένο Ιανουάριο οι πωλήσεις της εταιρίας ξεκίνησαν με 15 κωδικούς προϊόντων και αναμένεται μέχρι το τέλος του 2010 να καλυφθεί το σύνολο της ισπανικής αγοράς από την οποία φέτος αναμένεται τζίρος 2,5 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, οι επικεφαλής της εταιρείας έχουν ήδη προχωρήσει σε εμπορικές συμφωνίες και για άλλες μεγάλες αγορές που αναμένεται να ανακοινωθούν σύντομα.
Σε επίπεδο οικονομικών μεγεθών, ο όμιλος κατάφερε στην προηγούμενη χρήση να μειώσει τον καθαρό δανεισμό της (έντοκες υποχρεώσεις μείον ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα) σε 70,1 εκατ. ευρώ έναντι 77 εκατ. ευρώ το 2008, στο πλαίσιο της πολιτικής αύξησης των λειτουργικών ροών.
Ωστόσο, τα έξοδα και οι επενδύσεις που πραγματοποιήθηκαν για την είσοδο σε νέες αγορές επηρέασαν την τελική γραμμή των αποτελεσμάτων, με τα καθαρά κέρδη να διαμορφώνονται σε επίπεδο ομίλου στις 239 χιλ. ευρώ από 1,4 εκατ. ευρώ, σε εταιρική βάση όμως να φθάνουν τα 2,3 εκατ. ευρώ από 2,9 εκατ. ευρώ το 2008.