14:13 08/09
Mega deal 17 δισ. δολ. μεταξύ SpaceX και EchoStar
Το deal αφορά στην αγορά φάσματος και είναι μεταξύ μεγαλύτερων συμφωνιών φέτος.
Διεύρυνση ζημιών παρουσίασε η Sato τόσο σε επίπεδο ομίλου όσο και σε επίπεδο μητρικής το 2009. Ειδικότερα, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, ο όμιλος σημείωσε αποτελέσματα μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας -6,870 εκατ. ευρώ έναντι -2,155 εκατ. ευρώ το 2008, η μητρική -6,811 εκατ. ευρώ έναντι -2,571 εκατ. ευρώ, ενώ οι θυγατρικές 22 χιλ. ευρώ έναντι 709 χιλ. ευρώ.
Παράλληλα, στο δωδεκάμηνο 2009 οι πωλήσεις του ομίλου ανήλθαν σε 81,347 εκατ. ευρώ έναντι 104,126 εκατ. ευρώ το 2008 (-22%), της μητρικής σε 62,434 εκατ. ευρώ έναντι 79,183 εκατ. ευρώ (-21%) και των θυγατρικών σε 18,912 εκατ. ευρώ έναντι 24,943 εκατ. ευρώ (-24%).
Τα recurring EBITDA ανήλθαν σε 6,478 εκατ. ευρώ για τον όμιλο, 4,438 εκατ. ευρώ για τη μητρική και 2,040 εκατ. ευρώ για τις θυγατρικές. Ο όμιλος σημείωσε EBITDA -225 χιλ. ευρώ έναντι 5.033 χιλ. ευρώ το 2008, η μητρική -1,615 εκατ. ευρώ έναντι 2,851 εκατ. ευρώ και οι θυγατρικές 1,390 εκατ. ευρώ έναντι 2,182 χιλ.ευρώ.
Η Διοίκηση αξιολογεί τα αποτελέσματα ως συγκυριακά και οφειλόμενα αφενός στις επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης, αφετέρου στις μη επαναλαμβανόμενες δαπάνες οι οποίες ανήλθαν σε 6,702 εκατ. ευρώ για τον όμιλο, 6,052 εκατ. ευρώ για τη μητρική και 650 χιλ. ευρώ για τις θυγατρικές. Οι δαπάνες αυτές προήλθαν κυρίως από την καθυστέρηση στην έναρξη λειτουργίας του κέντρου logistics στην Ελευσίνα εξαιτίας εύρεσης αρχαιοτήτων, από δαπάνες μεταφοράς/μετακόμισης στις νέες κεντρικές εγκαταστάσεις και από το κόστος προγραμμάτων μείωσης των εξόδων του 2010 και των επομένων ετών.
Οι κυριότερες ενέργειες κατά τη διάρκεια του έτους, συνοψίζονται ως εξής:
1. Μείωση δαπανών: Σημειώθηκε μείωση δαπανών σε συγκρίσιμη βάση (αφαιρουμένων των μη επαναλαμβανόμενων δαπανών και των νέων αποσβέσεων) κατά 15,690 εκατ. ευρώ ή 31,7% για τον όμιλο, 13,791 εκατ. ευρώ ή 31,2% για τη μητρική και 1,899 εακτ. ευρώ ή 35,5% για τις θυγατρικές. Οι ποσοστιαίες μειώσεις δαπανών υπερβαίνουν την κάμψη πωλήσεων που ήταν 22%, 21% και 24,2% αντίστοιχα.
2. Ανάπτυξη αποδοτικότερων brands και σημείων του δικτύου: Ο όμιλος εστιάζεται στα βασικά brands SATO και ENTOS. Στα πλαίσια αυτά, έγινε επιτυχής εισαγωγή των νέων κατηγοριών ειδών οικιακής χρήσης και διακόσμησης, λευκών ειδών, οικιακών σκευών, λευκών ειδών και στρωμάτων σε όλα τα ENTOS, ενώ ξεκίνησε και η λειτουργία του νέου ENTOS στον ʼλιμο. Τέλος, η αποδοτικότητα του δικτύου βελτιώθηκε μέσω αποδέσμευσης από λιγότερο αποδοτικά καταστήματα.
3. Διαχείριση Κεφαλαίων: Επετεύχθη μείωση των αποθεμάτων και απαιτήσεων του ομίλου (κατά 9,910 εκατ. ευρώ ή 25% σε συγκρίσιμη βάση) και της μητρικής (κατά 8,598 εκατ. ευρώ ή 26% σε συγκρίσιμη βάση) η οποία αντιστάθμισε τις χρηματοροές των αποτελεσμάτων και συνεισέφερε στη διατήρηση αξιόλογων ταμειακών διαθεσίμων.