Στη βέλτιστη αξιοποίηση του υψηλού ανεκτέλεστου υπόλοιπου έργων που ανέρχεται στα 3,2 δισ. ευρώ θα βασιστεί ο όμιλος Ελλάκτωρ κατά τη φετινή, “ζοφερή” χρονιά, όπως χαρακτηριστικά ανέφεραν στο πλαίσιο της χθεσινής τηλεδιάσκεψης αναλυτών τα στελέχη της εισηγμένης.
Το 2010 αναμένεται να είναι μία δύσκολη χρονιά στον τομέα των κατασκευών, με τη συνολική δραστηριότητα να προβλέπεται ότι θα υποχωρήσει περαιτέρω, ενώ από το 2011 και ύστερα εκτιμάται ότι θα δημοπρατηθούν νέα έργα.
Στο εξωτερικό και δη στη Ντουμπάι, κατά τα λεγόμενα των επικεφαλής της Ελλάκτωρ, υπάρχει περιορισμένη έκθεση στην κρίση που πλήττει την περιοχή από το δεύτερο μισό του 2009, καθώς τα περισσότερα έργα που εκτελεί ο όμιλος βαίνουν προς ολοκλήρωση. Στόχος του ομίλου είναι η διεκδίκηση κυβερνητικών έργων χαμηλού πιστωτικού κινδύνου στο Κατάρ, το Άμπου Ντάμπι και το Ομάν, χώρες οι οποίες δεν έχουν επηρεαστεί από την κρίση.
Την ίδια στιγμή, στα Βαλκάνια οι επικεφαλής της εισηγμένης εκτιμούν ότι σύντομα θα περιοριστεί ο αρνητικός ρυθμός ανάπτυξης των εκεί δραστηριοτήτων, καθώς η περιοχή προβλέπεται ότι θα ανακάμψει ταχύτερα συγκριτικά με την Ελλάδα.
Όσον αφορά τις παραχωρήσεις, η Ελλάκτωρ προσβλέπει στη δημοπράτηση των επεκτάσεων της Αττικής Οδού και του αεροδρομίου στο Καστέλλι Κρήτης, ενώ, όπως επεσήμαναν τα στελέχη της, η οικονομική συγκυρία ευνοεί περισσότερο τα έργα ΣΔΙΤ. Στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος του ομίλου είναι τα νέα έργα που αναμένεται να προκηρυχθούν στον τομέα της διαχείρισης απορριμμάτων στην Αττική, τη Θεσσαλονίκη και τη Δυτική Μακεδονία.
Παράλληλα, όπως αναφέρθηκε στο conference call, κατά το πρώτο δίμηνο του 2010 καταγράφηκε μείωση της κυκλοφορίας στην Αττική Οδό της τάξης του 3%, σε αντιδιαστολή με την αύξηση στο σύνολο του 2009 η οποία ανήλθε στο 2,2% (η μέση ημερήσια κίνηση ξεπέρασε τα 307 χιλιάδες οχήματα). Η τιμή των διοδίων στο αυτοκινητόδρομο είναι χαμηλότερη κατά 20%, σε σχέση με το συμβατικά επιτρεπόμενο όριο, γεγονός που επιτρέπει στους επικεφαλής να αυξήσουν το κόμιστρο σε περίπτωση που κριθεί απαραίτητο.
Στον τομέα των αιολικών πάρκων σήμερα βρίσκονται υπό κατασκευή επτά αιολικά πάρκα συνολικής δυναμικότητας 142 MW και ένα μικρό υδροηλεκτρικό ισχύος 5 MW. Από αυτά 31 MW προγραμματίζεται να λειτουργήσουν μέσα στο έτος, παρ΄ ό,τι η αρχική πρόβλεψη ήταν για 60 MW. “Η διαφορά αυτή οφείλεται στην καθυστέρηση της δημιουργίας του νέου νόμου για τις επενδύσεις σε αιολικά” εξήγησαν οι επικεφαλής του ομίλου.
Επιπλέον, υπάρχουν έργα συνολικής ισχύος 761 MW σε διάφορα στάδια της αδειοδοτικής διαδικασίας (άδεια εγκατάστασης, έγκριση περιβαλλοντικών όρων, άδεια παραγωγής, θετικές γνωμοδοτήσεις από τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας) και έργα συνολικής ισχύος 1.267 MW σε στάδιο υποβολής αιτήσεων για άδεια παραγωγής.
Τέλος, σε επίπεδο μεγεθών στις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειες, η εισηγμένη αν και κατέγραψε κύκλο εργασιών 14,25 εκατ. ευρώ, η καθαρή κερδοφορία ανήλθε στα μόλις 2,33 εκατ. ευρώ, εξέλιξη που αποδίδεται στο κόστος των επενδύσεων σε νέα projects.
Δημ. Δελεβέγκος