Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 30-Μαρ-2010 09:41

    Τροχιοδρομεί η συνένωση Aegean - Olympic Air

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Του Δημήτρη Δελεβέγκου

    “Χρυσές” συνέργειες προβλέπεται ότι θα δημιουργηθούν από τη συγχώνευση των Aegean Airlines και Olympic Air, όπως ανέφερε ο επικεφαλής της "Αεροπορίας Αιγαίου", κ. Ευτύχης Βασιλάκης στο πλαίσιο της χθεσινής ενημέρωσης των αναλυτών.

    Συγκεκριμένα, επεσήμανε πως η συνένωση των δύο αεροπορικών κολοσσών θα θέσει τέλος στην επικάλυψη των διεθνών προορισμών και κατά συνέπεια θα ενισχύσει τα έσοδα, την επιβατική κίνηση και τις αποδόσεις του υπό σύσταση σχήματος.

    “Για παράδειγμα, προς Παρίσι, η Olympic εκτελεί δρομολόγια τρεις φορές την ημέρα και δύο φορές η Aegean. Αυτός ο αριθμός ενδεχομένως θα περιοριστεί στις τρεις φορές για τον χειμώνα και τέσσερις για το καλοκαίρι”, σημείωσε.

    “Το συντομότερο χρονικό διάστημα, κατά το οποίο εκτιμώ ότι θα μπορούσαμε να εφαρμόσουμε μία κοινή εμπορική στρατηγική ή να αναπτύξουμε κοινό δίκτυο με την Olympic είναι η χειμερινή σεζόν του 2010, δηλαδή τέλη Οκτώβρη” επεσήμανε ο κ. Βασιλάκης. 

    “Θα διαθέτουμε έναν από τους νεότερους στόλους της Ευρώπης. Αυτό θα είναι θετικό όχι μόνον σε επίπεδο συνεργειών αλλά και σε επίπεδο συνολικού κόστους”, τόνισε.

    Κατά τα λεγόμενα του επικεφαλής της Aegean, το νέο σχήμα θα διαθέτει περίπου 55 αεροσκάφη έναντι 64, με το στόλο να αποτελείται από δύο είδη αεροπλάνων, δηλαδή Airbus και Bombardier. Η συμφωνία για την “σύμπλευση” των δύο εταιρειών αναμένεται να επισημοποιηθεί τον επόμενο Νοέμβριο, ενώ η συγχώνευση υπολογίζεται πως θα ολοκληρωθεί και τυπικά περίπου τον Ιούνιο του 2011. 

    Αναφερθείς χθες στο ζήτημα, ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Δημήτρης Ρέππας ανέφερε ότι η ελληνική Επιτροπή Ανταγωνισμού έχει ξεκινήσει να δραστηριοποιείται, ενώ προς ώρας οι δύο, υπό συγχώνευση, εταιρείες δεν έχουν υποβάλει σχετικό αίτημα.

    Για το προσωπικό, όπως διευκρίνισε ο κ. Βασιλάκης στο πλαίσιο της τηλεδιάσκεψης, θα υπάρχουν περικοπές σε διοικητικό επίπεδο, ενώ θα υπάρξουν “δύο επιπτώσεις” στον αριθμό των εργαζομένων των δύο αεροπορικών εταιρειών.

    “Περί τα 150 άτομα, τρίτοι προμηθευτές, συμβασιούχοι που παρέχουν outsourcing εργασίες, έως το τέλος του έτους, θα αποχωρήσουν. Θα υπάρξει επίσης, μία επίπτωση στους συμβασιούχους πιλότους αλλά και σε ορισμένες συμβάσεις (contracted admissions) που κοστίζουν αρκετά ακριβά. Πέραν αυτών, η βασική “εξοικονόμηση” προέρχεται από την ενοποίηση του management των δύο εταιρειών”,  εξήγησε.

    Σχετικά με το μέρισμα, η εισηγμένη αναμένεται να διανείμει το νόμιμο ελάχιστο που αντιστοιχεί στο 33%-40% της μετά φόρων κερδοφορίας.

    Ο κ. Βασιλάκης ανέφερε ότι περαιτέρω λεπτομέρειες για τον “εθνικό πρωταθλητή” ενδέχεται να παρασχεθούν τέλη Ιουνίου.

    dimitris.delevegos@capital.gr

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ