Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 26-Μαρ-2010 09:41

    Aegean: “Χαμηλή ορατότητα” για το 2010

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Δημήτρη Δελεβέγκου

    Διετία... αναταράξεων αναμένει η Aegean Airlines, με τη ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια να εκτιμάται ότι θα παραμείνει σε χαμηλά επίπεδα, είτε εξαιτίας της εξαιρετικά ισχυρής ύφεσης είτε λόγω του εντεινόμενου ανταγωνισμού.

    Η άνοδος της τιμής του πετρελαίου, η διολίσθηση του ευρώ έναντι του δολαρίου και ο συνωστισμός των εταιρειών χαμηλού κόστους και μάλιστα για πρώτη φορά η δραστηριοποίηση της Ryanair σε δρομολόγια προς την Ελλάδα από Ιταλία και Γερμανία προβλέπεται ότι θα επιβαρύνουν περαιτέρω τόσο το κόστος όσο και την κερδοφορία της εταιρείας.

    Κατά τους επικεφαλής της Aegean, προκειμένου να περιοριστούν οι επιπτώσεις της κρίσης και του ανταγωνισμού είναι απαραίτητο να διαφοροποιηθεί ο ρυθμός ανάπτυξης και να γίνουν οι κατάλληλες κινήσεις αναδιάρθρωσης στόλου, επανεξέτασης και αναπροσαρμογής δικτύου, και εσωτερικού κόστους.

    Σύμφωνα με τους αναλυτές της HSBC Pantelakis Securities, ο «πόλεμος» τιμών που επικράτησε κατά τo 2010 μείωσε τα έσοδα και κατ’ αντιστοιχία επηρέασε την κερδοφορία της Aegean, με τον δείκτη RASK (Revenue per Available Seat Kilometer) να υποχωρεί το 2009 κατά 22%.

    Από την πλευρά της, η Proton Bank «βλέπει» επιπρόσθετη μείωση των αποδόσεων, δεδομένου ότι φέτος οι επιδόσεις της εγχώριας αγοράς είναι χειρότερες συγκριτικά με πέρυσι, ενώ υπογραμμίζει ότι η οριακή ενίσχυση των εσόδων της Aegean προήλθε από άλλες δραστηριότητες και όχι από το πτητικό έργο.

    Παρ’ όλ’ αυτά, κατά το 2009, η εισηγμένη κατάφερε να αυξήσει την μεταφορική της ικανότητα, επωφελούμενη της συρρίκνωσης των δραστηριοτήτων των υπόλοιπων παικτών.

    Οι αναλυτές εστιάζουν την προσοχή τους στην συγχώνευση της Aegean με την Olympic Air που θα δημιουργήσει έναν εθνικό αερομεταφορέα και θα επιφέρει σημαντικές συνέργειες και οικονομίες κλίμακας. Επισημαίνουν ακόμη ότι η συμμαχία με την Star Alliance, η ανανέωση του στόλου και τα επαρκή ταμειακά διαθέσιμα ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της εταιρείας.

    Όσον αφορά την τιμή-στόχο της εισηγμένης, η HSBC Pantelakis Securities αποδίδει σύσταση «overweight», ενώ η Proton Bank την θέτει υπό αναθεώρηση, μέχρι να υπάρξει αναλυτικότερη ενημέρωση για το deal με την Olympic Air.

    Ανακάμπτει διεθνώς η ζήτηση

    Κι ενώ μέχρι πρότινος, οι εκτιμήσεις έκαναν λόγο για μία εξαιρετικά δύσκολη αεροπορική χρονιά, η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών υποβάθμισε κατά το ήμισυ τις προβλέψεις για το 2010. 

    Αναμένει πλέον, ανάκαμψη της επιβατικής ζήτησης κατά 5,6% και περιορισμό των ζημιών στα 2,8 δισ. δολάρια έναντι 5,6 δισ. δολαρίων. Η ανάκαμψη ωστόσο, παραμένει «ανώμαλη» ανά περιοχή, ενώ προβλέπεται ότι οι ευρωπαϊκοί αερομεταφορείς θα εμφανίσουν από τις μεγαλύτερες ετήσιες απώλειες, οι οποίες εκτιμώνται στα 1,8 δισ. δολάρια.

    dimitris.delevegos@capital.gr

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ