Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 13-Ιουν-2006 08:55

    Κατασκευές: Τριπλή κόντρα κορυφής σε δύο "καυτά" μέτωπα

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Κωνσταντίνου Λάμπρου

    Τριπλή κόντρα κορυφής σε δύο καυτά μέτωπα φέρνουν οι επόμενες εβδομάδες στον κατασκευαστικό κλάδο. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, είναι πλέον θέμα λίγων ημερών η ανακοίνωση των οριστικών αποφάσεων του ΥΠΕΧΩΔΕ για το πακέτο των οδικών έργων που θα κατασκευαστούν με αυτοχρηματοδότηση στην Αττική (επεκτάσεις Αττικής Οδού κ.ά.) και στη συνέχεια η διανομή των τευχών δημοπράτησης του έργου.
     
    Μέσα στις επόμενες εβδομάδες, εξάλλου, αναμένεται να κληθούν να υποβάλουν τις προσφορές τους οι όμιλοι που έχουν προεπιλεγεί για τον άξονα «Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα».
    Τα δύο μέτωπα που προαναφέρθηκαν κλείνουν το πακέτο των επτά μεγάλων συμβάσεων παραχώρησης αξίας άνω των 7 δισ. ευρώ που προωθεί το ΥΠΕΧΩΔΕ. Και τα δύο μεγάλα αυτά έργα – φιλέτα (λόγω των υψηλών κυκλοφοριακών φόρτων που τα χαρακτηρίζουν) διεκδικούν τρία σχήματα, τα οποία βρίσκονται σε ευθεία αντιπαράθεση μεταξύ τους, καθώς πρωταγωνιστούν στις κόντρες που έχουν ενταθεί το τελευταίο διάστημα στον χώρο των κατασκευών. Πρόκειται για:
    1. Την κοινοπραξία όπου κυριαρχούν οι όμιλοι Ελληνική Τεχνοδομική – Άκτωρ και J&P Άβαξ (σε συνεργασία άλλοτε με την γαλλική Vinci και άλλοτε με ελληνικές εταιρείες, όπως η Παντεχνική, η Αττικάτ, η Ιντρακάτ κ.ά.)

    2. Την ελληνοϊσπανική συμμαχία των ομίλων ΓΕΚ – Dragados - Ferrovial και
    3. Το γερμανοκεντρικό σχήμα των Hochtief – Strabag – Bilfinger Berger – ΑΕΓΕΚ – Αθηνά – Lamda Development.

    Με ανοικτά διάφορα μέτωπα στις μεταξύ τους σχέσεις, οι τρεις αυτές κοινοπραξίες θα κονταροκτυπηθούν για τα δύο τελευταία μεγάλα έργα που μένει να ανατεθούν, σε συνθήκες έντονης σύγκρουσης και την στιγμή που είναι άγνωστο αν π.χ. θα έχουν κλείσει στο μεταξύ οι ανοικτές υποθέσεις των έργων «Μαλιακός – Κλειδί» και «Ιόνια Οδός». 
    Θυμίζουμε ότι το σχήμα των Vinci – Άκτωρ – J&P Άβαξ έχει μπλοκάρει με προσφυγή του στην Ε.Ε. την ανάθεση του άξονα «Μαλιακός – Κλειδί» στις Hochtief – Strabag – Bilfinger Berger – ΑΕΓΕΚ – Αθηνά – Lamda Development, με το ΥΠΕΧΩΔΕ να ετοιμάζει την απάντησή του προς την Ε.Ε. και το ενδεχόμενο ακύρωσης του διαγωνισμού να είναι πάντα ανοικτό.
    Από την άλλη, οι ΓΕΚ – Dragados - Ferrovial αναμένουν την οριστική ανάθεση της Ιόνιας Οδού από το ΥΠΕΧΩΔΕ, έχοντας επικρατήσει των Vinci – J&P Άβαξ. Όπως έχει ήδη αναφέρει το Capital.gr η αρμόδια επιτροπή του υπουργείου που κλήθηκε να εξετάσει τις δύο προσφορές και την ένσταση των Vinci – J&P Άβαξ, έχει ήδη αποφανθεί υπέρ της επικύρωσης του αποτελέσματος του διαγωνισμού.  
     

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ