Με αύξηση των εσόδων, αλλά και με κάμψη των κερδών έκλεισε το 2009 για την Aegean. Αναλυτικά και όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση τα έσοδα της ανήλθαν σε €622,7 εκατ., παρουσιάζοντας ετήσια αύξηση 2%. Τα λειτουργικά κέρδη προ φόρων, τόκων, αποσβέσεων και εξόδων μίσθωσης αεροσκαφών (EBITDAR) υποχώρησαν 6% στα €95,9 εκατ. Τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους διαμορφώθηκαν σε €23 εκατ. από €29,5 εκατ. το 2008 (μείωση 22%).
Όπως τονίζεται στην ανακοίνωση η Aegean κατέγραψε οριακή αύξηση εσόδων, στο σύνολο του έτους, παρά τις δυσχερείς οικονομικές συνθήκες, γεγονός που αποδίδεται στη σημαντική ανάπτυξη του δικτύου εξωτερικού που υλοποιήθηκε. Συγκεκριμένα, το πρόγραμμα δρομολογίων εξωτερικού ενισχύθηκε με την προσθήκη πτήσεων από Αθήνα προς Παρίσι, Ντίσελντορφ, Βρυξέλλες, Βερολίνο, Βαρκελώνη, Βενετία, Κωνσταντινούπολη, Βιέννη και Μαδρίτη.
Επίσης, σημειώνεται ότι το 2009 η Aegean μετέφερε 6,6 εκατ. επιβάτες, καταγράφοντας ετήσια αύξηση 10% στο σύνολο του δικτύου της. Στο δίκτυο εσωτερικού μετέφερε 3,8 εκατ. επιβάτες, σημειώνοντας αύξηση 2% σε σχέση με το 2008, ενώ στο δίκτυο εξωτερικού κατέγραψε αύξηση ύψους 22%, μεταφέροντας 2,8 εκατ. επιβάτες.
Εξάλλου, επισημαίνεται ότι η κερδοφορία της εταιρείας επηρεάστηκε αρνητικά από την οικονομική κρίση διεθνώς και ιδιαίτερα το τελευταίο τετράμηνο του έτους από το επιδεινούμενο οικονομικό περιβάλλον στην Ελλάδα. Σύμφωνα με την ανακοίνωση, η αύξηση της παρεχόμενης χωρητικότητας από ανταγωνιστές τοπικά αλλά και σε διεθνές επίπεδο σε συνδυασμό με την αδύναμη καταναλωτική συμπεριφορά και την κάμψη της ζήτησης, οδήγησαν σε περαιτέρω πιέσεις στη μέση τιμή των ναύλων, επιδρώντας αρνητικά στην κερδοφορία της εταιρίας, η οποία κατά το τελευταίο τετράμηνο του έτους παρουσίασε αρνητικό αποτέλεσμα. Οι πιέσεις αυτές, εν μέρει μόνο αντισταθμίστηκαν από τις ωφέλειες που προήλθαν λόγω της ανανέωσης του στόλου της εταιρείας.
Ο κ. Δημήτρης Γερογιάννης, Διευθύνων Σύμβουλος, σχολιάζοντας τα αποτελέσματα ανέφερε σχετικά: "To 2009, η εταιρία μας υλοποίησε σημαντικές επενδύσεις τόσο σε ότι αφορά την ανανέωση του στόλου με την παραλαβή 8 νέων αεροσκαφών Airbus A320 όσο και την επέκταση του δικτύου μας. Η λειτουργική κερδοφορία περιορίστηκε σημαντικά αλλά κρατήθηκε σε θετικό επίπεδο σε μία Ευρώπη όπου ελάχιστες εταιρίες παρουσίασαν θετικό αποτέλεσμα. Οι συνθήκες όμως που έχουμε να αντιμετωπίσουμε το 2010 είναι ακόμα δυσμενέστερες με την αγορά να υφίσταται τις συνέπειες της αρνητικής καταναλωτικής ψυχολογίας και της επιδεινούμενης οικονομικής συγκυρίας στην Ελλάδα. Σε αυτό το δύσκολο και ασταθές οικονομικό περιβάλλον οι στόχοι μας διαμορφώνονται με γνώμονα τις μακροπρόθεσμες προοπτικές της εταιρίας και επικεντρώνονται α) στην αποτελεσματική διαχείριση του κόστους, β) στην ενίσχυση των υπηρεσιών και των προσφορών προς τους καταναλωτές και γ) στη σύναψη και υλοποίηση όλων των αναγκαίων διεθνών και τοπικών συμμαχιών".
|
Σε € εκ.
|
2008
|
2009
|
%
|
|
Έσοδα
|
611,7
|
622,7
|
2%
|
|
EBITDAR
|
102,2
|
95,9
|
-6%
|
|
EBITDA
|
57,5
|
31,5
|
-45%
|
|
Κέρδη προ φόρων
|
39,9
|
32,5
|
-19%
|
|
Κέρδη μετά από φόρους
|
29,5
|
23,0
|
-22%
|
|
Επιβατική κίνηση (χιλ.)
|
2008
|
2009
|
|
|
Εσωτερικού
|
3.667
|
3.751
|
2%
|
|
Εξωτερικού
|
2.311
|
2.817
|
22%
|
|
Σύνολο
|
5.978
|
6.568
|
10%
|