13:13 10/09
Forum SA: Στρατηγική εξαγορά της Omind Creatives
Αναφερόμενος στο οικονομικό σκέλος της συμφωνίας, ο κ. Παναγούλιας υπογράμμισε ότι "το τίμημα αντανακλά εύλογα την αξία των brands".
Πτώση 45% σημείωσαν τα καθαρά κέρδη του ομίλου της FG Europe στο σύνολο του 2009, με τα ενοποιημένα έσοδα να υποχωρούν κατά 15% το ίδιο διάστημα.
Ειδικότερα, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, σε επίπεδο ομίλου, τα καθαρά μετά από φόρους και Δικαιώματα Μειοψηφίας Κέρδη, διαμορφώθηκαν το 2009 σε Ευρώ 8,37 εκατ. έναντι Ευρώ 15,25 εκατ. του 2008, μειωμένα κατά 45,14%.
Οι συνολικές πωλήσεις του Ομίλου ανήλθαν το 2009 σε Ευρώ 121,84 εκατ. έναντι πωλήσεων Ευρώ 144,55 εκατ. του 2008, μειωμένες κατά 15,71%, λόγω κυρίως της προαναφερθείσας μείωσης των πωλήσεων της καρτοκινητής τηλεφωνίας και των λευκών συσκευών της μητρικής εταιρείας.
Τα μικτά κέρδη του Ομίλου, ανήλθαν το 2009 σε Ευρώ 36,84 εκατ. έναντι Ευρώ 46,12 εκατ. των αντίστοιχων του 2008, μειωμένα κατά 20,11% λόγω κυρίως της μείωσης των πωλήσεων των διαρκών καταναλωτικών αγαθών από την μητρική Εταιρεία.
Ο Συντελεστής Μικτού Κέρδους διατηρήθηκε στα ίδια περίπου επίπεδα διαμορφούμενος το 2009 σε 30,24% έναντι 31,90% του αντίστοιχου συντελεστή του 2008.
Τα Κέρδη προ Φόρων, Χρηματοοικονομικών, Επενδυτικών Αποτελεσμάτων και Αποσβέσεων, (EBITDA), μειωμένα κατά 35,38%, λόγω κυρίως της μείωσης των πωλήσεων της μητρικής εταιρείας, ανήλθαν το 2009 σε Ευρώ 17,35 εκατ. έναντι Ευρώ 26,85 εκατ. αυτών του 2008. Ο δείκτης EBITDA διαμορφώθηκε σε 14,24% έναντι 18,57% του αντίστοιχου του 2008, μειωμένος κατά -4,33 μονάδες.
Οι συνολικές υποχρεώσεις του Ομίλου σημαντικά μειωμένες κατά 31,09%, περιορίσθηκαν την 31/12/2009 σε Ευρώ 130,56 εκατ., έναντι Ευρώ 189,47 εκατ. αυτών της 31/12/2008. Η μείωση των συνολικών υποχρεώσεων του Ομίλου οφείλεται κυρίως στην κατά 48,52% μείωση των συνολικών υποχρεώσεων της Μητρικής Εταιρείας όπως και προηγούμενα αναφέρθηκε.
Τα καθαρά κέρδη προ φόρων μειωμένα κατά 37,53% ανήλθαν το 2009 σε Ευρώ 12,76 εκατ., έναντι Ευρώ 20,42 εκατ. των αντίστοιχων κερδών του 2008, διαμορφώνοντας το δείκτη Κέρδη προ Φόρων / Πωλήσεις σε 10,47% έναντι 14,13%, του αντίστοιχου δείκτη του 2008.
Παράλληλα, σε επίπεδο εταιρείας, οι συνολικές πωλήσεις της το 2009 ανήλθαν σε Ευρώ 117,22 εκατ. έναντι πωλήσεων Ευρώ 142,50 εκατ. του 2008, σημειώνοντας συνολικά μείωση κατά 17,74%. Η μείωση των συνολικών πωλήσεων οφείλεται κατά κύριο λόγο στη μείωση κατά 71,43% των πωλήσεων της καρτοκινητής τηλεφωνίας (μείωση που αποτελεί πάγια πολιτική της εταιρείας τα τελευταία χρόνια), οι οποίες το 2009 περιορίσθηκαν σε Ευρώ 4,38 εκατ. έναντι Ευρώ 15,33 εκατ. των αντίστοιχων πωλήσεων του 2008.
Οι πωλήσεις των διαρκών καταναλωτικών αγαθών αυξημένες το τελευταίο τρίμηνο κατά 16,92% (18,66 εκατ. Ευρώ έναντι 15,96 εκατ. Ευρώ του 4ου τριμήνου του 2008), ανήλθαν συνολικά το 2009 σε 112,84 εκατ. Ευρώ, έναντι 127,17 εκατ. Ευρώ των αντίστοιχων πωλήσεων του 2008, σημειώνοντας μείωση σε ετήσια βάση σε ποσοστό 11%, έναντι ποσοστών μείωσης 22% στο α΄ εξάμηνο και 15% στο εννεάμηνο του 2009.
Τα Λειτουργικά κέρδη (EBITDA), ανήλθαν το 2009, σε Ευρώ 15,82 εκατ. έναντι Ευρώ 26,29 εκατ. των αντίστοιχων του 2008 μειωμένα κατά 39,81% και διαμορφώνοντας το δείκτη EBITDA σε 13,50% έναντι 18,45% του αντίστοιχου δείκτη του 2008.
Τα καθαρά κέρδη προ φόρων μειωμένα κατά 41,09% ανήλθαν το 2009 σε Ευρώ 13,31 εκατ., έναντι Ευρώ 22,59 εκατ. των αντίστοιχων κερδών του 2008.
Οι ταμειακές εισροές από λειτουργικές δραστηριότητες σημαντικά αυξημένες, ανήλθαν την 31/12/2009 σε Ευρώ 34,98 εκατ. έναντι Ευρώ 7,46 εκατ. των αντίστοιχων εισροών του 2008, ως αποτέλεσμα κατά κύριο λόγο, της μείωσης των αποθεμάτων (κατά Ευρώ 27,32 εκατ., ποσοστό 42,67%) και της μείωσης των εμπορικών και λοιπών απαιτήσεων (κατά Ευρώ 16,90 εκατ., ποσοστό 27,23%).
Τέλος, στην ανακοίνωση, σημειώνεται ότι, στόχος της διοίκησης είναι η διατήρηση της ηγετικής θέσης της εταιρείας στον τομέα του κλιματισμού, στις αγορές που δραστηριοποιείται, η ενίσχυση της παρουσίας των προϊόντων SHARP στην εσωτερική αγορά και η περαιτέρω επέκταση των δραστηριοτήτων του Ομίλου στον τομέα της ενέργειας, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στη σωστή κεφαλαιακή δομή σε συνδυασμό με την καλύτερη δυνατή ρευστότητα, παράγοντες που θα επιτρέψουν στις εταιρείες του Ομίλου να ξεπεράσουν με τις μικρότερες δυνατές απώλειες την οικονομική κρίση.
Δείτε το δελτίο Τύπου της εταιρείας στη δεξιά στήλη "Σχετικά Αρχεία".