Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 12-Μαρ-2010 09:31

    Frigoglass: Πτώση κερδών και πωλήσεων το 2009

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Με πτώση των πωλήσεων κατά 30,8% και υποχώρηση του καθαρού κέρδους λόγω του υψηλότερου φορολογικού συντελεστή και από τα αυξημένα δικαιώματα μειοψηφίας, ολοκλήρωσε το 2009 η Frigoglass.

    Αναλυτικά, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της εταιρείας, οι ενοποιημένες πωλήσεις μειώθηκαν κατά 30,8% ανερχόμενες σε 337,6 εκατ. ευρώ για το σύνολο του 2009.

    Το ενοποιημένο καθαρό κέρδος του 2009 μειώθηκε κατά 84,4% και διαμορφώθηκε σε 3,0 εκατ. ευρώ, επιβαρυμένο -όπως σημειώνεται σχετικά- από τον υψηλότερο φορολογικό συντελεστή και από τα αυξημένα δικαιώματα μειοψηφίας.

    Σημειώνεται ότι το καθαρό κέρδος επηρεάστηκε κατά το τέταρτο τρίμηνο από την αναδρομική έκτακτη εισφορά που επιβλήθηκε στις Ελληνικές επιχειρήσεις και ανήλθε σε 5.5 εκατ. ευρώ για την Frigoglass.

    Όπως σημειώνεται σχετικά, εξαιρουμένης της έκτακτης εισφοράς το καθαρό κέρδος για το σύνολο του έτους ανήλθε σε 8.5 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας μείωση της τάξης του 56,1% έναντι του 2008.

    Ο κύριος Πέτρος Διαμαντίδης, Διευθύνων Σύμβουλος της Frigoglass, σχολίασε: “Το 2009 ήταν μια ιδιαίτερη χρονιά για την Frigoglass, μια χρονιά δοκιμασίας του επιχειρηματικού μας μοντέλου, της στρατηγικής και της αποφασιστικότητας των ανθρώπων μας. Στο αντίξοο αυτό οικονομικό περιβάλλον, καταφέραμε να πετύχουμε τους στόχους μας, προσαρμόζοντας έγκαιρα και ουσιαστικά την κοστολογική μας βάση, με αποτέλεσμα να εμφανίσουμε θετικές ταμειακές ροές και υγιή ισολογισμό. Οι δραστηριότητες της υαλουργίας στη Νιγηρία αποτέλεσαν σημαντικό αντισταθμιστικό παράγοντα στις αρνητικές οικονομικές συνθήκες.

    Επιπλέον, συνεχίσαμε να επενδύουμε στην έρευνα και ανάπτυξη, σχεδιάζοντας πάνω από 70 νέα μοντέλα επαγγελματικής ψύξης. Βασικός παράγοντας εξέλιξης ήταν η δημιουργία της σειράς Εcocool, της πρώτης παγκοσμίως ολοκληρωμένης σειράς ψυγείων φιλικών προς το περιβάλλον, που συντελεί στη μείωση των εκπομπών άνθρακα των πελατών μας. Η ευρεία γκάμα καινοτόμων προϊόντων, η παροχή υψηλής ποιότητας υπηρεσιών, παράλληλα με την γεωγραφική μας διασπορά, βοήθησαν στο να επωφεληθούμε από την ανάπτυξη των αναδυόμενων αγορών και να διατηρήσουμε την ηγετική μας θέση στην αγορά επαγγελματικής ψύξης.

    Ταυτόχρονα, συνεχίσαμε να επενδύουμε στη μελλοντικής μας ανάπτυξη, εξασφαλίζοντας την είσοδό μας στην αγορά της Αμερικής.

    Το 2010, είναι σαφές ότι η καταναλωτική εμπιστοσύνη παραμένει ιδιαίτερα εύθραυστη σε πολλές αγορές παγκοσμίως. Παρ’ όλα αυτά, παρατηρούμε ήδη σημεία ανάκαμψης, τα οποία σε συνδυασμό με την παγκόσμια παρουσία μας και την προσφορά ολοκληρωμένων λύσεων επαγγελματικής ψύξης, θέτουν τις βάσεις για μια μακροπρόθεσμη δυναμική ανάπτυξη”.

    Επισκόπηση

    Οι Ενοποιημένες Πωλήσεις μειώθηκαν κατά 30.8% ανερχόμενες σε €337.6 εκατ. για το σύνολο του 2009. Το τέταρτο τρίμηνο οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 42.4% ανερχόμενες σε €91.4 εκατ., αντικατοπτρίζοντας μια διαδοχική βελτίωση σε σχέση με το τρίτο τρίμηνο του έτους. Η πορεία του έτους ενισχύθηκε από την ανάπτυξη των δραστηριοτήτων της Νιγηρίας, που σημείωσαν αύξηση πωλήσεων κατά 2.4% σε ευρώ. Αυτό αντισταθμίστηκε από τη μείωση των πωλήσεων του Κλάδου Ψύξης κατά 36.1% οι οποίες ανήλθαν σε €263.4 εκατ. αποτελώντας πλέον το 78% των συνολικών πωλήσεων σε σχέση με το 84% τον προηγούμενο χρόνο.

    Το τέταρτο τρίμηνο οι πωλήσεις το κλάδου ψύξης παρουσίαση σημαντική βελτίωση και αυξήθηκαν κατά 68.1% ανερχόμενες σε €71.2εκατ.

    Οι πωλήσεις στην Ανατολική Ευρώπη μειώθηκαν κατά 63.9% για το σύνολο του έτους, ενώ αυξήθηκαν στο τέταρτο τρίμηνο με σημαντικές συνεισφορές από Ρωσία και Πολωνία. Οι πωλήσεις στην Δυτική Ευρώπη σημείωσαν μείωση της τάξης του 44.3% για το σύνολο του έτους, κυρίως εξαιτίας σημαντικών μειώσεων στην Γερμανία και στην Ιταλία. Οι πωλήσεις στην γεωγραφική περιοχή της Ασίας-Ωκεανίας συνέχισαν να παρουσιάζουν σημαντική άνοδο της τάξης του 73.9% για το σύνολο του έτους (συγκρινόμενες με αύξηση 89.6% το προηγούμενο έτος) κυρίως ωθούμενες από την Ινδία, την Ινδονησία και την Κίνα. Οι πωλήσεις στην Αφρική/Μέση Ανατολή μειώθηκαν κατά 16.5% για το έτος, σημειώνοντας βελτίωση στο τέταρτο τρίμηνο ωθούμενες από την Νότιο Αφρική και την Κένυα.

    Η ενοποίηση της εξαγοράς της Universal Nolin LLC στην Βόρειο Αμερική, μία σημαντική και μεγάλη αγορά, προχωρά σύμφωνα με τον αρχικό προγραμματισμό.

    Όσον αφορά στους βασικούς πελάτες, σημαντική αύξηση πωλήσεων σημειώθηκε από τους άλλους εμφιαλωτές της Coca-Cola κατά 21.3% για το σύνολο του έτους, ενώ επιταχύνθηκε διαδοχικά στο τελευταίο τρίμηνο του 2009 (αντιπροσωπεύοντας την σημαντικότερη κατηγορία πελατών, που αποτελεί πλέον το 45.5% των πωλήσεων του Κλάδου Ψύξης). Οι πωλήσεις προς τις ζυθοποιίες μειώθηκαν κατά 44.7% για το σύνολο του έτους (αντιπροσωπεύοντας το 25% των πωλήσεων του Κλάδου Επαγγελματικής Ψύξης), αλλά επίσης σημείωσαν αύξηση κατά το τελευταίο τρίμηνο του έτους. Οι πωλήσεις προς την Coca-Cola 3E αποτελούν το 14.7% του Κλάδου Ψύξης για το σύνολο του έτους, ενώ βελτίωση σημειώθηκε κατά το τέταρτο τρίμηνο σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους.

    Η Frigoglass συνέχισε να επενδύει σε καινοτόμα προϊόντα, αναπτύσσοντας πάνω από 70 νέα προϊόντα για τους πελάτες της κατά τη διάρκεια του έτους. Κύριος στόχος ήταν η κάλυψη των αναγκών των πελατών και ο σχεδιασμός προϊόντων φιλικών προς το περιβάλλον. Επίσης εγκαινιάστηκε η σειρά Ecocool, η πρώτη, παγκοσμίως, πλήρης σειρά προϊόντων επαγγελματικής ψύξης φιλικών προς το περιβάλλον, που μειώνουν σημαντικά τόσο τις εκπομπές άνθρακα όσο και την κατανάλωση ενέργειας.

    Οι πωλήσεις του Κλάδου της Νιγηρίας σημείωσαν άνοδο της τάξης του 2.4% σε Ευρώ για το σύνολο του έτους ανερχόμενες σε €72.7 εκατ., σε σύγκριση με σημαντική αύξηση την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους. Οι πωλήσεις του Κλάδου της Νιγηρίας αντιστοιχούν στο 22% των συνολικών πωλήσεων, σε σύγκριση με το αντίστοιχο ποσοστό του προηγούμενου έτους που ανερχόταν σε 15%. Οι πωλήσεις σε τοπικό νόμισμα αυξήθηκαν κατά 20.4% για το σύνολο του έτους αντικατοπτρίζοντας την υποτίμηση του Νάιρα σε σχέση με το Ευρώ. Οι πωλήσεις του τομέα υαλουργίας μειώθηκαν κατά 1% σε ευρώ ανερχόμενες σε €51.9 εκατ. (αλλά αυξήθηκαν κατά 16.4% σε τοπικό νόμισμα, επίσης αντικατοπτρίζοντας την υποτίμηση του Νάιρα). Οι πωλήσεις των υπολοίπων δραστηριοτήτων στη Νιγηρία (μεταλλικά πώματα και πλαστικά) επίσης αυξήθηκαν κατά 12.1% σε Ευρώ (31.7% σε Νάιρα) σε €20.9 εκατ. Το καθαρό κέρδος του κλάδου της Νιγηρίας ανήλθε σε €5.9 εκατ.

    Σε ενοποιημένο επίπεδο το Λειτουργικό Κέρδος (ΕΒΙΤ) μειώθηκε κατά 38.8% ετησίως κατά τη διάρκεια του 2009 ανερχόμενο σε €28.9 εκατ. αντικατοπτρίζοντας την μείωση των πωλήσεων και την αντίστροφη λειτουργική μόχλευση. Ωστόσο, σημειώνεται σημαντική βελτίωση σε σύγκριση με το εννιάμηνο του έτους καθώς γίνονται εμφανείς οι πρωτοβουλίες που πήραμε για μείωση του κόστους.

    Το ενοποιημένο Καθαρό Κέρδος του 2009 μειώθηκε κατά 84,4% ανερχόμενο σε €3.0 εκατ., επιβαρυμένο από τον υψηλότερο φορολογικό συντελεστή και από τα αυξημένα δικαιώματα μειοψηφίας. Το καθαρό κέρδος επηρεάστηκε κατά το τέταρτο τρίμηνο από μια αναδρομική έκτακτη εισφορά που επιβλήθηκε στις Ελληνικές επιχειρήσεις και ανήλθε σε €5.5 εκατ. για την Frigoglass. Εξαιρουμένης της έκτακτης εισφοράς το Καθαρό κέρδος για το σύνολο του έτους ανήλθε σε €8.5 εκατ., σημειώνοντας μείωση της τάξης του 56.1% έναντι του 2008. Το Καθαρό Κέρδος του 2008 επιβαρύνθηκε κατά
    €17.5 εκατ. συνολικά από τα έξοδα κλεισίματος των εργοστασίων στη Νορβηγία και στην Πολωνία, την αναδιάρθρωση του εργοστασίου της Ελλάδας και της SFA στην Τουρκία, το φόρο σχετικά με τη διανομή προμερίσματος και το κεφαλαιακό κέρδος από την πώληση του τομέα ΡΕΤ της Νιγηρίας.

    Οι Καθαρές Εισροές μετά από Λειτουργικές και Επενδυτικές Δραστηριότητες βελτιώθηκαν σημαντικά από μια εκροή ύψους €6.5 εκατ. το 2008, σε μια εισροή ύψους €35.3 εκατ., παρά τις δυσχερείς οικονομικές συνθήκες. Αυτό ήταν αποτέλεσμα της αυστηρής διαχείρισης του κεφαλαίου κίνησης και την μείωσης των κεφαλαιακών δαπανών.

    * Δείτε ολόκληρη την ανακοίνωση της εταιρείας στη δεξιά στήλη "Σχετικά Αρχεία".

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ