Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 27-Ιαν-2010 09:53

    Όμιλος Σφακιανάκη: “Πατάει” γκάζι στις περικοπές δαπανών

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Του Δημήτρη Δελεβέγκου

    Σε περαιτέρω “ξεφούσκωμα” λειτουργικών εξόδων προχωρά ο όμιλος εισαγωγής και εμπορίας αυτοκινήτων Σφακιανάκης, ο οποίος ήδη έχει αναθεωρήσει προς τα κάτω τις προβλέψεις του για τα μεγέθη του 2009.

    Είναι ενδεικτικό ότι η κρίση έριξε κατά 18,4% το 2009 τις πωλήσεις στον κλάδο του αυτοκινήτου, ενώ σύμφωνα με εκτιμήσεις το ποσοστό αυτό αναμένεται να ανέλθει φέτος στο 15%.

    Γι’ αυτό όπως επισημαίνουν τα στελέχη της εταιρείας, η κρίση υποχρεώνει όχι απλώς σε περικοπές δαπανών αλλά σε υιοθέτηση ριζικών λύσεων για τη μείωση του λειτουργικού κόστους.

    “Μέσα στο 2010 επιδιώκουμε να μειώσουμε δραματικά τις απαιτήσεις μας σε ενέργεια, τοποθετώντας φωτοβολταϊκά στις ενεργοβόρες εγκαταστάσεις μας και αγοράζοντας ενέργεια από εναλλακτικούς παρόχους όπως έχουν πράξει και άλλες εταιρείες”, αναφέρουν.

    Ιδίως για το εργοστάσιο του ομίλου στην Μαγούλα επιδιώκεται μεσομακροπρόθεσμα η αποδέσμευση του από το δίκτυο της ΔΕΗ, γεγονός που θα εξασφαλίσει σημαντική μείωση κόστους στον όμιλο.

    Όσον αφορά το δίκτυο λιανικής του Σφακιανάκη για την ώρα καταφέρνει να απορροφά τους κραδασμούς της κρίσης αφενός επειδή βρίσκεται σε μεγάλες αστικές περιοχές και αφετέρου επειδή οι συνέργειες που δημιουργούνται μέσα στον όμιλο απορροφούν ενδεχόμενες ζημιές επιμέρους καταστημάτων.

    Μερίδιο

    Το μερίδιο του ομίλου στις πωλήσεις επιβατικών οχημάτων Suzuki ενισχύθηκε το 2009 στο 5,8% και βρέθηκε στην πέμπτη θέση ως προς το σύνολο των πωλήσεων επιβατικών οχημάτων, ενώ κατέχει την πρώτη θέση στις μοτοσυκλέτες άνω των 250 κυβικών.

    Μάλιστα, το Δεκέμβριο του 2009 οι ταξινομήσεις Suzuki Grand Vitara και Suzuki Jimny διαμορφώθηκαν στις 2.581 και 1.624, καταλαμβάνοντας μερίδιο 22,06% και 13,88% της αγοράς.

    Φέτος αναμένεται πάντως, οι ταξινομήσεις επιβατικών οχημάτων να μην ξεπεράσουν τις 200.000 ευρώ, με την προϋπόθεση ότι δεν θα υπάρξουν μέτρα τόνωσης της αγοράς.

    Μεγέθη

    Ο όμιλος πρόσφατα υποβάθμισε τις προβλέψεις του για τη χρήση του 2009. Συγκεκριμένα εκτιμάται ότι θα εμφανίσει έσοδα 480 εκατ. ευρώ, λειτουργικά κέρδη 37 εκατ. ευρώ και καθαρή κερδοφορία που θα κυμανθεί σε οριακά επίπεδα.

    Σύμφωνα με τις δημοσιοποιημένες λογιστικές καταστάσεις, στις 30/09/2009 οι βραχυπρόθεσμες δανειακές υποχρεώσεις του ομίλου ανέρχονταν στα 260,6 εκατ. ευρώ έναντι 217,1 εκατ. ευρώ και είναι σχεδόν διπλάσιες του συνόλου των ιδίων κεφαλαίων ύψους 112,8 εκατ. ευρώ.

    Εξάλλου, με στόχο την αναχρηματοδότηση των υφιστάμενων ομολογιακών και βραχυπρόθεσμων δανείων η εισηγμένη υπέγραψε ομολογιακό δάνειο τετραετούς διάρκειας, ύψους 200 εκατ. ευρώ, “με χαμηλό επιτόκιο”, κατά τους επικεφαλής της εταιρείας.

    Στο εννεάμηνο τέλος, η μητρική και ο όμιλος απασχολούσαν 863 και 1.670 άτομα, αντιστοίχως ένα 919 και 1.824 το ίδιο χρονικό διάστημα πέρυσι.

    dimitris.delevegos@capital.gr

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ