21:02 12/09
Η Apple αναβάλλει την κυκλοφορία του νέου iPhone Air στην ηπειρωτική Κίνα
Επικαλούμενη ζητήματα κανονιστικής έγκρισης.
Του Δημήτρη Δελεβέγκου
Αν και... παράδοξο το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων θεωρεί πως το 2010 δεν θα είναι η χρονιά των κατασκευών, αλλά του περιβάλλοντος. Όπως πρόσφατα ο επικεφαλής του κ. Δ. Ρέππας ανέφερε, το μεγαλύτερο μέρος των κονδυλίων της Δ΄Προγραμματικής Περιόδου (ΕΣΠΑ) για υποδομές είναι δεσμευμένο για έργα που δεν ολοκληρώθηκαν στο πλαίσιο του τρίτου ΚΠΣ, ενώ εάν συνυπολογιστούν τα “ανοιχτά” δάνεια που εκκρεμούν από την Εγνατία Οδό και το Αττικό Μετρό τότε οι υποχρεώσεις είναι διπλάσιες των πόρων που έχει στη διάθεσή του το Υποδομών.
Την ίδια στιγμή, η καθιέρωση ενός νέου συστήματος δημοπράτησης των έργων, όπως και η ακύρωση των διαγωνισμών που “έτρεχαν” για τα μεγάλα δημόσια έργα, ήτοι τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού και το αεροδρόμιο στο Καστέλλι εκτιμάται ότι θα “παγώσουν” τουλάχιστον για το μεγαλύτερο μέρος του 2010 την εγχώρια κατασκευαστική δραστηριότητα.
Από την πλευρά του, το υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής φέρεται να προκρίνει τη δημιουργία χώρων ταφής υπολειμμάτων αντί απορριμμάτων, έργα στα οποία αναπτύσσουν τεχνογνωσία οι μεγάλοι εγχώριοι κατασκευαστικοί όμιλοι. Παράλληλα, η οδηγία της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την υλοποίηση εγκαταστάσεων διαχείρισης απορριμμάτων μέσω θερμικής επεξεργασίας και η πρόθεση του ΥΠΕΚΑ να προωθήσει τη συγκεκριμένη μέθοδο φαίνεται ότι λειτουργούν “ευεργετικά” για όσες κατασκευαστικές δραστηριοποιούνται στον τομέα του περιβάλλοντος.
Σχεδόν αναγκαστικά δηλαδή, όπως διαπιστώνει και η Piraeus Securities σε πρόσφατη έκθεσή της, η Ελλάκτωρ θα γίνει πιο... πράσινη. Η διαχείριση των απορριμμάτων και οι Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας θα αποτελέσουν το κλειδί της ανάπτυξης της εισηγμένης για το 2010.
Το νομοσχέδιο για τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας που προβλέπει την εγκατάσταση 1.000 MW νέων ΑΠΕ ετησίως αναμένεται να δώσει... "αέρα" στα έσοδα του σχετικού κλάδου του κατασκευαστικού ομίλου.