16:37 05/12
"Σκεπτικισμός" στην κυβέρνηση Τραμπ για το deal Netflix-Warner Bros
Σύμφωνα με ανώτερος αξιωματούχο της κυβέρνηση.
Του Κώστα Νάνου
Σε μια περίοδο όπου ο τομέας των κοντέινερ γνωρίζει την μεγαλύτερη -στην ιστορία- κρίση, ο ΟΛΠ επιχειρεί να δώσει τέλος στην καθίζηση της εμπορευματικής κίνησης που γνωρίζει τα τελευταία χρόνια το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας.
Το μεγάλο βέβαια ερωτηματικό για τον ΟΛΠ είναι εάν θα καταφέρει υπό τις νέες συνθήκες που διαμορφώνονται στο λιμάνι, να ανταγωνιστεί έναν «παίκτη» σε ένα πεδίο όπου φέρει τον τίτλο του παγκόσμιου κολοσσού διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων.
Η εξασφάλιση για τον ΟΛΠ της δικής του εμπορευματικής κίνησης με βάση τα νέα δεδομένα που διαμορφώνονται ύστερα από την παραχώρηση της προβλήτας ΙΙ στη ΣΕΠ, θυγατρική της κινεζικής Cosco, είναι το στοίχημα που έχει θέσει η νέα διοίκηση του Οργανισμού.
Η κατασκευή της προβλήτας Ι -η διαχείριση της οποίας ανήκει στον ΟΛΠ- θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι τον Ιούνιο του 2010 ώστε να τεθεί άμεσα σε πλήρη λειτουργία, ενώ ο Οργανισμός βρίσκεται ήδη στο τελικό στάδιο των διαπραγματεύσεων με την κινεζική πλευρά για τις συνέργιες μεταξύ προβλήτας Ι και προβλήτας ΙΙ.
Οι διαπραγματεύσεις αφορούν σε τρία διαφορετικά σκέλη, για κάθε ένα από τα οποία θα υπογραφεί και ένα ξεχωριστό ιδιωτικό συμφωνητικό μεταξύ των δύο πλευρών.
Το πρώτο σκέλος αφορά στην «συγκατοίκηση» ΟΛΠ και Cosco για την εμπορική εκμετάλλευση και λειτουργία της προβλήτας ΙΙ μέχρι τον Ιούνιο του 2010, οπότε και παραδίδεται στην λειτουργία η προβλήτα Ι. Το δεύτερο συμφωνητικό αφορά στην περίοδο μετά τον Ιούνιο, όπου ο ΟΛΠ «διεκδίκησε» την εξυπηρέτηση δικών του φορτίων στην προβλήτα ΙΙ.
Το τρίτο σκέλος αφορά στην εμπορική συνεργασία ΟΛΠ και Cosco στη προβλήτα Ι. Η διοίκηση του Οργανισμού έχει έρθει σε συμφωνία με την άλλη πλευρά για τη διάθεση φορτίων από την μητρική Cosco στην προβλήτα Ι, η δυναμικότητα της οποίας επαρκεί όχι μόνο για την εξυπηρέτηση του συνόλου του εγχωρίου φορτίου(εισαγωγές και εξαγωγές), αλλά ταυτόχρονα επιτρέπει σύμβαση για φορτίο μεταφόρτωσης 400.000 εμπορευματοκιβωτίων.
Διαπραγματευτικό μάλιστα ατού στα χέρια της διοίκησης του ΟΛΠ αποτελεί το μεγαλύτερο βύθισμα της προβλήτας Ι έναντι της προβλήτας ΙΙ, που επιτρέπει μόνο εκεί την εξυπηρέτηση των νέας γενιάς πλοίων της Cosco, χωρητικότητας 10.000 και πλέον εμπορευματοκιβωτίων.