Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 05-Ιουν-2006 09:24

    ΟΛΘ: Η υποθαλάσσια αρτηρία, οι απώλειες και τα οφέλη

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Του Δημήτρη Παφίλα

    Τον τρόπο με τον οποίο θα δημιουργήσει ανταποδοτικά μέτρα ώστε να αντισταθμίσει τις επιπτώσεις από την κατασκευή της υποθαλάσσιας αρτηρίας στη Θεσσαλονίκη, αναζητά το Δημόσιο και η διοίκηση του ΟΛΘ. Οι διαδικασίες επισπεύδονται, καθώς σε συνέχεια της εξαγγελίας για την έναρξη της κατασκευής του έργου το λιμάνι της Θεσσαλονίκης θα προσφέρει χώρους για την κατασκευή του έργου.

    Μεταξύ των ανταποδοτικών μέτρων έχουν εξεταστεί και επενδύσεις οι οποίες όχι μόνο θα αντικαταστήσουν τον κύκλο εργασιών που θα χαθεί εξαιτίας της έναρξης των έργων σε περιοχές του λιμανιού, αλλά θα προσφέρουν αναπτυξιακή προοπτική στην εταιρεία. Συγκεκριμένα, τα μεγαλύτερα αντιταθμιστικά οφέλη για τον ΟΛΘ –ικανά να προσφέρουν έσοδα– θα προκύψουν από την ανάπτυξη της τεράστιας ακίνητης περιουσίας που χρησιμοποιεί, κατά παραχώρηση από το ελληνικό δημόσιο, ο οργανισμός. Μέχρι τώρα, τα έσοδα είναι περιορισμένα αφού έχουν δοθεί προς εκμετάλλευση μόνο ορισμένες αποθήκες οι οποίες μισθώνονται για διάφορες χρήσεις.

    Με αυτόν τον τρόπο, όμως, ο οργανισμός χάνει σημαντικά έσοδα καθώς στους ίδιους χώρους θα μπορούσε να προσφέρει στους πελάτες του υπηρεσίες αποθήκευσης και logistics. Για την πιο αποδοτική εκμετάλλευση της ακίνητης περιουσίας εξετάζεται και η δημιουργία θυγατρικής η οποία θα αναλάβει τη διαχείριση των ακινήτων εφόσον λυθούν ορισμένα διαδικαστικά θέματα με το δημόσιο.

    Περαιτέρω ως ανταποδοτικά οφέλη έχουν συζητηθεί μια επένδυση πλωτού πάρκινγκ, το οποίο θα αποφέρει σταθερά έσοδα στην εταιρεία, αλλά και η κατασκευή μαρίνας με σύγχρονες υποδομές προκειμένου να δημιουργηθεί μια βάση για τον θαλάσσιο τουρισμό. Στη δεύτερη επένδυση, αναμένεται να συμμετάσχει και ο Δήμος  Θεσσαλονίκης. Σε ό,τι αφορά το επενδυτικό πρόγραμμα της εταιρείας, η διοίκηση έχει ρίξει το βάρος στην κατασκευή της 6ης προβλήτας η οποία είναι συγχρηματοτούμενη κατά 50% από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Σημαντικό ρόλο για την έναρξη του έργου θα έχει και η επιλογή του επενδυτή που θα συμμετάσχει αφού το ελληνικό δημόσιο έχει δεχθεί περισσότερες από μια προτάσεις.

    Το α΄ τρίμηνο του έτους, ο κύκλος εργασιών του ΟΛΘ ανήλθε σε 11,6 εκατ. ευρώ έναντι 11,1 εκατ. ευρώ το 2005 (αύξηση 5%), ενώ τα κέρδη μετά φόρων διαμορφώθηκαν σε 826 χιλ έναντι 659 χιλ την αντίστοιχη περίοδο του 2005, σημειώνοντας άνοδο κατά 25%. 

     

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ