Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 22-Δεκ-2009 09:46

    Το μεγάλο στοίχημα για τον ΟΛΠ με "συγκάτοικο" την Cosco

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Κώστα Νάνου

    Κύκλο επαφών με διεθνείς εταιρείες μεταφοράς κοντέινερ ανοίγει ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς στην προσπάθεια του να προσελκύσει φορτία και πελάτες, έχοντας πλέον ως “συγκάτοικο” στο λιμάνι την Cosco.

    Τα έργα για την ολοκλήρωση της προβλήτα Ι στον Πειραιά έχουν εισέλθει στην τελική ευθεία, η οποία εξάλλου προγραμματίζεται να λειτουργήσει από την 1η Ιουνίου του 2010, υπό τη διαχείριση του ΟΛΠ και η νέα διοίκηση του Οργανισμού, βρίσκεται ήδη σε αναζήτηση πελατών στη διεθνή αγορά.

    Το μεγάλο βέβαια ζητούμενο για τον ΟΛΠ είναι εάν θα καταφέρει υπό τις νέες συνθήκες που διαμορφώνονται στο λιμάνι, να ανταγωνιστεί έναν «παίκτη» σε ένα πεδίο όπου φέρει τον τίτλο του παγκόσμιου κολοσσού διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων.

    Στην λίστα των υποψήφιων πελατών συμπεριλαμβάνεται και ο ιταλοελβετικός όμιλος της MSC, που επί σειρά πολλών ετών συνιστούσε τον μεγαλύτερο πελάτη μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Πειραιά.

    Μάλιστα, στο πλαίσιο των επαναδιαπραγματεύσεων της ελληνικής πλευράς με τους Κινέζους σε σχέση με τις συνέργειες μεταξύ προβλήτας Ι και προβλήτας ΙΙ, η Cosco είναι καταρχήν θετική στο να μεταφέρεται ένας συγκεκριμένος αριθμός κιβωτίων στην προβλήτα Ι του ΟΛΠ.

    Το μεγάλο όμως «όπλο» του Οργανισμού στη νέα τάξη πραγμάτων που διαμορφώνεται -όπως υπογράμμισε από την πρώτη στιγμή που ανέλαβε τα νέα του καθήκοντα ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ, Γιώργος Ανωμερίτης- είναι οι επενδύσεις και η ανάπτυξη υποδομών στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά.

    Το νέο αναθεωρημένο πρόγραμμα επενδύσεων 2010-2013 που κατέθεσε ο κ. Ανωμερίτης και εγκρίθηκε στη τελευταία συνεδρίαση του Δ.Σ., περιλαμβάνει έργα ύψους 1 δισ. ευρώ . Από τα έργα αυτά, 875 εκ. ευρώ αφορούν έργα τεχνικά επεξεργασμένα με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα υλοποίησης, ενώ 10 από αυτά βρίσκονται στο στάδιο της σύνταξης των τελικών μελετών.

    Βασικός βέβαια στόχος του αναθεωρημένου επενδυτικού προγράμματος του ΟΛΠ είναι η ενδυνάμωση της δραστηριότητάς του στον χώρο της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων. Μετά την παραχώρηση της προβλήτας ΙΙ στην ΣΕΠ, οι δραστηριότητες αυτές θα μπορούν να ασκούνται μόνο στον υπό κατασκευή προβλήτα Ι.

    Στους επιχειρησιακούς στόχους του Οργανισμού περιλαμβάνεται και η ενδυνάμωση της δραστηριότητάς του στον χώρο της κρουαζιέρας. Προτείνεται η επέκταση του νότιου λιμένα για τη δημιουργία νέων λιμενικών εγκαταστάσεων ελλιμενισμού κρουαζιερόπλοιων, έργο το οποίο θα καταστήσει προοπτικά τον Πειραιά ως το σημαντικότερο λιμένα κρουαζιερόπλοιων.

    Παράλληλα, θα δημιουργηθούν νέοι χώροι υποδοχής στους ισόγειους χώρους του κτιρίου της “Παγόδας”, θα επεκταθεί ο χώρος υποδοχής του κτιρίου “Κανέλου” και θα δημιουργηθεί νέος κρηπιδότοιχος μπροστά από τον χώρο του Κεντρικού Λιμεναρχείου.

    Στα έργα που έχουν συμπεριληφθεί στο αναθεωρημένο επενδυτικό πρόγραμμα του ΟΛΠ, περιλαμβάνεται η κατασκευή του Συνεδριακού Κέντρου στον χώρο “Παλατάκι”, η οποία θα προχωρήσει κανονικά βάσει των συμφωνιών, οι οποίες έχουν υπογραφεί, καθώς και η κατασκευή υπερυψωμένου monorail περιμετρικά του λιμένος.

    Ένα έργο που -όπως έχει επισημάνει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ, κ. Γ. Ανωμερίτης- είναι αναγκαίο για τη μεταφορά των εκατομμυρίων επιβατών της ακτοπλοΐας και της κρουαζιέρας, αλλά και των πολιτών του Πειραιά.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ