Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 10-Δεκ-2009 09:18

    Jumbo: "Φουλάρει” τους κινητήρες το 2010-2011

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Της Ρόης Χάικου

    “Δύναμη” στους  κινητήρες της μαζεύει η Jumbo, για  να... "γκαζώσει" από το 2010. Τα σχέδια της διοίκησης, όπως τα παρουσίασε ο κ. Απόστολος Βακάκης στην χθεσινή ετήσια γενική συνέλευση, περιλαμβάνουν ενίσχυση της παρουσίας των καταστημάτων Jumbo στις τρεις χώρες δραστηριοποίησης -Ελλάδα, Κύπρο, Βουλγαρία- για τη χρήση 2010 – 2011. 

    Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου στο πλαίσιο της ετήσιας γενικής συνέλευσης διέβλεψε πως η χρήση 2010 – 2011 θα είναι ιδιαίτερα ευεργετική για τη Jumbo, διότι έχουν ήδη εξασφαλιστεί οι πόροι για τη χρηματοδότηση των επενδυτικών σχεδίων, ενώ έχει ολοκληρωθεί η αναδιάρθρωση του δανεισμού “θωρακίζοντας” την εταιρεία για την εποχή που θα αρχίσει η άνοδος των επιτοκίων.

    Στην τρέχουσα χρήση  η Jumbo σχεδιάζει να ανοίξει δύο  μόνο καταστήματα, ένα σε Βουλγαρία  και ένα στην Ελλάδα, κάνοντας ουσιαστικά συντήρηση δυνάμεων. 

    Από το καλοκαίρι του 2010 μέχρι και την άνοιξη του 2011 η εταιρεία έχει προγραμματίσει τη λειτουργία 5 νέων υπερκαταστημάτων: δύο στη Βουλγαρία, ένα στην Κύπρο και δύο στην Ελλάδα.

    Οι προσδοκίες από  Βουλγαρία και Κύπρο είναι  ιδιαίτερα μεγάλες, κρίνοντας από  τα υφιστάμενα αποτελέσματα. Ο κ. Βακάκης  χαρακτήρισε “ευχάριστη έκπληξη” την Κύπρο, η οποία με ένα μόνο κατάστημα σήμερα “τρέχει” με ρυθμούς αύξησης 15%-20% για δύο λόγους: πρώτον, δεν έχει μειωθεί το εισόδημα όπως σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες και δεν έχει αναπτυχθεί γριπο-φοβία, που κάνει αρκετούς καταναλωτές να αποφεύγουν να βρίσκονται σε κλειστούς χώρους με μεγάλο αριθμό ατόμων.  

    Στη Βουλγαρία λειτουργεί ήδη το δεύτερο υπερκατάστημα  της αλυσίδας. Ο επικεφαλής της Jumbo εκτίμησε ότι θα βοηθήσει την εταιρεία να “πιάσει τα νούμερα, που θα είναι  ενδιαφέροντα”. Ο στόχος για την βουλγαρική αγορά είναι η δημιουργία συνολικά 12 καταστημάτων στην επόμενη πενταετία (2 το χρόνο), καθώς τόσα “σηκώνει” το βιωτικό επίπεδο των κατοίκων της χώρας. Απαντώντας σε σχετική ερώτηση ο κ. Βακάκης ανέφερε ότι πληθυσμιακά η Βουλγαρία καλύπτεται με 18-20 σημεία πώλησης. 

    Για το δανεισμό σημείωσε ότι έχει μετατραπεί όλος σε μακροπρόθεσμο  λήξεως το 2014 με σταθερό επιτόκιο που  έχει spread +2,75% και παρά το γεγονός  ότι η εταιρεία τώρα επιβαρύνεται με υψηλότερο κόστος, μελλοντικά θα της επιτρέψει να δημιουργήσει οικονομίες. Ο ίδιος επισήμανε ότι στις 31/12/2009 ο καθαρός δανεισμός θα είναι κάτω από τα 40 εκατ. ευρώ ή ακόμη και μηδενικός. 

    Αναφορικά με την ελληνική αγορά, αυτήν την περίοδο ξεκινά η “χρυσή” εποχή των πωλήσεων για την εταιρεία λόγω των Χριστουγέννων: “μετά τις 17 Δεκεμβρίου τα νούμερά μας αυξάνονται με γεωμετρική πρόοδο”, είπε χαρακτηριστικά ο κ. Βακάκης.
     
    Τα αποτελέσματα στο πεντάμηνο, όπως ενημέρωσε τους μετόχους, κινούνται σε ισορροπία με αυτά του πρώτου τριμήνου. Η Jumbo θα επιδιώξει και προς το παρόν το θεωρεί επιτεύξιμο, να συνεχίσει την αναπτυξιακή της πορεία και να επιτύχει μεγέθη καλύτερα από αυτά της προηγούμενης χρήσης. 

    Ωστόσο, η οικονομική κρίση από τη μία και ο συνδυασμός της φοβίας για την γρίπη, η  πιστωτική συρρίκνωση και η κοινωνική αναταραχή που υποβόσκει όχι μόνο στην Αθήνα (την οποία χαρακτήρισε πόλη-φλαμπέ) και επηρεάζει την πρόσβαση στα καταστήματα, δεν δημιουργούν αισιοδοξία στην αγορά. 

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ