Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 04-Δεκ-2009 09:39

    Πως ο ΟΠΑΠ δεν πήγε στη Γαλλία

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Του Νίκου Χρυσικόπουλου

    Το ραντεβού είχε κανονιστεί να πραγματοποιηθεί στη Μαδρίτη, σε «ουδέτερο» έδαφος. Είχε προηγηθεί ένα μακρύ διάστημα επικοινωνίας που επικύρωσε ότι όλα ήταν έτοιμα για να γίνει το μεγάλο βήμα. Ο ΟΠΑΠ σε συνεργασία με μεγάλο ιντερνετικό «παίκτη», θα διεκδικούσε παρουσία στην απελευθερωμένη αγορά τυχερών παιχνιδιών της Γαλλίας. Κι ύστερα, ήρθαν οι εκλογές...

    Το διάγγελμα του πρώην πρωθυπουργού Κ. Καραμανλή τον περασμένο Σεπτέμβριο με το οποίο ανακοινώθηκε η πρόωρη προσφυγή στις κάλπες, έβαλε τέλος στα κρυφά σχέδια της διοίκησης Χατζηεμμανουήλ να βγει ο ΟΠΑΠ εκτός ελληνικών συνόρων. Με την εμπειρία από το διαγωνισμό ιδιωτικοποίησης της τουρκικής λοταρίας Milli Piyango -που τελικά δεν τελεσφόρησε- στις βαλίτσες τους, οι επικεφαλής του Οργανισμού επεδίωξαν να εκμεταλλευτούν το πρόσφατο ελεγχόμενο άνοιγμα της γαλλικής αγοράς, για να μετρήσουν τις δυνάμεις του Οργανισμού σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

    Όπως εξηγούν στο Capital.gr καλά πληροφορημένες πηγές, πρόθεση της απερχόμενης διοίκησης του ΟΠΑΠ ήταν αρχικά να δραστηριοποιηθεί από κοινού με ευρωπαϊκή διαδικτυακή εταιρεία τυχερών παιχνιδιών, μια από τις 5ετούς διάρκειας άδειες δραστηριοποίησης στο διαδίκτυο που παραχώρησε το περασμένο καλοκαίρι η γαλλική κυβέρνηση στο πλαίσιο της απελευθέρωσης της αγορά της. 

    Η συνεργασία –για την οποία έγιναν συζητήσεις με δύο εταιρείες, μια εκ των οποίων ήταν η Intralot όπως αναφέρουν πληροφορίες– θα αφορούσε τόσο τον αθλητικό στοιχηματισμό (από τον ΟΠΑΠ), όσο και τα παιχνίδια καζίνο, bingo κ.ά. (από τον συνεταίρο του). Μάλιστα, είχε συμφωνηθεί ο Οργανισμός να αναλάβει τα έξοδα προώθησης αλλά και ενδεχομένως να διαθέσει το βασικό του εμπορικό logo (το γνωστό ανθρωπάκι), με τον εταίρο του να αναλαμβάνει την παροχή τεχνολογίας, ενώ μέσω της κοινής πλατφόρμας που θα αναπτυσσόταν, θα γινόταν και διασταυρωμένη πώληση των προϊόντων τους. 

    Η Γαλλία, λένε οι ίδιοι άνθρωποι, θα ήταν μόνο η αρχή αφού το ίδιο μοντέλο θα εφαρμοζόταν και σε άλλες χώρες που προχώρησαν σε ελεγχόμενο άνοιγμα της αγοράς τους, δημιουργώντας έτσι μια web-based «ομπρέλα» για τυχερά παιχνίδια. Μάλιστα, σε περίπτωση που η ελληνική πολιτεία εξέταζε το ενδεχόμενο να απελευθερώσει και αυτή την αγορά τυχερών παιχνιδιών, η εισήγηση του ΟΠΑΠ θα ήταν να εφαρμοστεί και στην εγχώρια αγορά το γαλλικό μοντέλο, χωρίς να αποκλειστεί και το παράδειγμα της γειτονικής Ιταλίας, αφού προσφέρει υψηλά έσοδα στο κράτος από την φορολόγηση των εταιρειών που θα λάβουν τις άδειες και αυστηρό έλεγχο των δραστηριοτήτων τους.
     
    Λοταρία
     
    Αυτό όμως δεν ήταν το μόνο σχέδιο της διοίκησης καθώς φαίνεται να υπήρχαν βλέψεις και για την αγορά της Αγγλίας, με στόχο να ανταγωνιστεί ευθέως το ανταλλακτήριο στοιχημάτων της Betfair. Στις συζητήσεις αυτές είχε συμπεριληφθεί η Lottomatica, συνεταίρος του ΟΠΑΠ στη Νeurosoft, αλλά και η Intralot. Στο τραπέζι των συζητήσεων είχε πέσει και η ιδέα να πραγματοποιηθεί παράλληλα και μια επένδυση της τάξης των 40 εκατ. ευρώ προκειμένου να ξεκινήσει τη λειτουργία μιας λοταρίας, ώστε ο ΟΠΑΠ να μετρήσει τις δυνάμεις του απέναντι στη Camelot επί βρετανικού εδάφους. 

    Ωστόσο, το business plan του Οργανισμού δεν έλαβε υπόψη τον παράγοντα εκλογές, που στην πράξη ακύρωσε τον σχεδιασμό αφού η αλλαγή κυβέρνησης, όπως και έγινε, αυτόματα θα σήμαινε αλλαγή του μάνατζμεντ στον ΟΠΑΠ. Η ειρωνεία της υπόθεσης, όπως μεταφέρουν οι ίδιες πηγές, είναι ότι ο Χ. Χατζηεμμανουήλ ήταν από εκείνους που αποτελούσαν το ευρύτερο κύκλο στελεχών του πρωθυπουργού που είχαν φέρει αντιρρήσεις στη διενέργεια πρόωρων εκλογών. Αλλά αυτό είναι μια άλλη ιστορία.
     

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ