Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 01-Δεκ-2009 09:43

    Πρόβλεψη για πολλά "μποφόρ" στην ακτοπλοΐα

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Κώστα Νάνου

    Οι καλές επιδόσεις που παραδοσιακά καταγράφουν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες στη διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών, μπορεί να κάλυψαν τις ζημιές του πρώτου εξαμήνου, ωστόσο η μειωμένη κερδοφορία σε σχέση με πέρυσι προμηνύει άσχημα μαντάτα για το τέλος του χρόνου.

    Σαφώς επηρεασμένες οι εταιρείες από την σημαντική μείωση της εμπορευματικής κίνησης στις γραμμές της Αδριατικής, είδαν τα κέρδη του καλύτερου τριμήνου όλου του χρόνου να «ψαλιδίζονται».

    Παρά το σημαντικά μειωμένο κόστος καυσίμων σε σχέση με πέρυσι, οι εταιρείες παραμένουν σε κλοιό πιέσεων, επιβεβαιώνοντας ουσιαστικά τις προβλέψεις εκείνων που υποστήριζαν ότι η χρονιά αυτή θα είναι η πιο δύσκολη για την ελληνική ακτοπλοΐα.

    Μπορεί στην πλειοψηφία τους οι εταιρείες να εμφάνισαν κέρδη έναντι ζημιών που κατέγραφαν στο πρώτο εξάμηνο λόγω βέβαια του τρίτου τριμήνου που περιλαμβάνει την προσοδοφόρα θερινή περίοδο, ωστόσο στο σύνολο τους οι εταιρείες παρουσίασαν μειωμένη κερδοφορία σε σχέση με πέρυσι. Αυτό θα επηρεάσει αρνητικά τα ετήσια οικονομικά αποτελέσματα των εταιρειών, καθώς η περίοδος Οκτωβρίου - Δεκεμβρίου παραδοσιακά φέρνει ζημίες λόγω της μείωσης επιβατικής και εμπορευματικής κίνησης.

    Μινωικές Γραμμές

    Ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε σε 140,1 εκατ. ενώ η λειτουργική κερδοφορία ανήλθε σε 17,4 εκατ. ευρώ. Τα δε καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν σε 56,5 εκατ. ευρώ, ωστόσο σε αυτά περιλαμβάνεται το συνολικό κέρδος από την αποτίμηση σε εύλογη αξία της συμμετοχής της εταιρείας στην HSW ύψους 58,8 εκατ. ευρώ.

    Σύμφωνα με τη σχετική σύμβαση η πώληση θα ολοκληρωθεί το 2012 με την αποπληρωμή του συνολικού τιμήματος των 125 εκατ. ευρώ.

    Τα καθαρά ενοποιημένα αποτελέσματα το εννεάμηνο του 2009 ανήλθαν σε 46,5 εκατ. ευρώ. Τα καθαρά κέρδη του ομίλου εμφανίζονται μειωμένα σε σχέση με αυτά της μητρικής εταιρείας γεγονός που οφείλεται τόσο στην διαφορά κέρδους από την αποτίμηση της εταιρείας HSW όσο και στην αναλογία του ομίλου στα μετά φόρων αποτελέσματα της HSW για την περίοδο από 1/1 – 30/6/2009 που η εταιρεία ασκούσε ουσιώδη επιρροή.

    ΑΝΕΚ

    Αύξηση κερδών για τον όμιλο και μείωση κερδών για την μητρική επεφύλαξε το εννεάμηνο για τη χανιώτικη εταιρεία.

    Συγκεκριμένα, στα 10,5 εκατ. ευρώ ανήλθαν τα καθαρά κέρδη του ομίλου της ΑΝΕΚ στο πρώτο εννεάμηνο του 2009, σημειώνοντας αύξηση 9% ενώ τα καθαρά κέρδη της μητρικής εταιρείας υποχώρησαν στα 8,7 εκατ. ευρώ έναντι 10,2 εκατ. ευρώ στο αντίστοιχο διάστημα του 2008.

    Η λειτουργική κερδοφορία διαμορφώθηκε στα 32,8 εκατ. ευρώ καταγράφοντας αύξηση 9%. Ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 221,3 εκατ. ευρώ έναντι 228,7 εκατ. ευρώ στο αντίστοιχο διάστημα του 2008, καταγράφοντας μείωση 3,2%. Η μείωση αυτή αποδίδεται από την εταιρία κυρίως στη δραστηριότητα της Αδριατικής(103,7 εκατ. ευρώ έναντι 116,2 εκατ. ευρώ). Αντίθετα η διακίνηση στις γραμμές του εσωτερικού κατέγραψε αύξηση 117,7 εκατ. ευρώ έναντι 112,4 εκατ. πέρυσι.

    Στο 3ο τρίμηνο τα καθαρά κέρδη του ομίλου σημείωσαν σημαντική αύξηση κατά 9,6% έναντι του τρίτου τριμήνου του 2008 (26 εκατ. ευρώ έναντι 23,7 εκατ. ευρώ), ενώ της μητρικής ενισχύθηκαν κατά 8,4% (25,1 εκατ. ευρώ έναντι 23,2 εκατ. ευρώ).

    Attica

    Σημαντική μείωση εσόδων και κερδών εμφάνισε ο όμιλος Attica Group στα αποτελέσματα εννεαμήνου, την οποία αποδίδει στην μείωση επιβατών και οχημάτων σε Αδριατική και Αιγαίο εξαιτίας της οικονομικής ύφεσης.

    Τα έσοδα του ομίλου της Attica ανήλθαν σε 246,2 εκατ. ευρώ, έναντι 267 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο του 2008 και τα ενοποιημένα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων στα 39,2 εκατ. ευρώ, έναντι 50,2 εκατ. ευρώ πέρυσι.

    Τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν στα 2,17 εκατ. ευρώ, στα οποία περιλαμβάνονται μη επαναλαμβανόμενες ζημίες 4,38 εκατ. ευρώ από χρηματοοικονομικά παράγωγα ασφάλισης κινδύνου για το πετρέλαιο. Στα αντίστοιχα αποτελέσματα του εννεαμήνου 2008, που ανήλθαν σε κέρδη 21,5 εκατ. ευρώ, περιλαμβάνονται έκτακτα κέρδη 9,6 εκατ. ευρώ από την πώληση τεσσάρων πλοίων RoRo.

    Σε αυτό το κλίμα πάντως, ο Όμιλος Attica κατάφερε να αυξήσει τα μερίδια αγοράς σε όλες τις κατηγορίες κίνησης στις γραμμές Ελλάδος-Ιταλίας και παράλληλα ενίσχυσε την παρουσία του με δύο πλοία στις γραμμές εσωτερικού, ένα στη γραμμή της Δωδεκανήσου και ένα στη νέα σύνδεση Πειραιάς- Ηράκλειο που ξεκίνησε στις 12 Μαρτίου 2009.

    ΝΕΛ

    Με ζημίες έκλεισε για την ΝΕΛ και το εννεάμηνο του 2009. Σύμφωνα με τις λογιστικές καταστάσεις που δημοσίευσε η εταιρεία, οι ζημιές μετά από φόρους ανήλθαν στα 11 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 15,9 εκατ. ευρώ στο αντίστοιχο διάστημα του 2008. Ο κύκλος εργασιών του ομίλου διαμορφώθηκε στα 30,6 εκατ. ευρώ και παρουσίασε αύξηση 6,4% σε σχέση με πέρυσι.

    Η αύξηση αυτή οφείλεται κυρίως στην αύξηση των διακινηθέντων επιβατών και οχημάτων ανά μίλι που διανύθηκε κατά 6,8% κύριο λόγο σε σχέση με το 2008.

    Η βελτίωση του μεικτού κέρδους κατά 8,3 εκατ. ευρώ αποδίδεται από την εταιρεία στην αύξηση των πωλήσεων καθώς και στην μείωση κατά 19,55 ευρώ στο μέσο κόστος καυσίμων και υλικών ανά μίλι που διανύθηκε σε σχέση με την προηγούμενη χρήση.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ