Του Χάρη Φλουδόπουλου
«Τουλάχιστον μέχρι το 2012 θα διατηρηθεί το σήμα της BP υπό τον όμιλο των ΕΛΠΕ» είχε ειπωθεί κατά την παρουσίαση της εξαγοράς το καλοκαίρι από τα υψηλόβαθμα διοικητικά στελέχη των δύο εταιρειών. Αυτό το «τουλάχιστον» αποδεικνύεται ότι δεν ήταν τυχαίο, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες επήλθε συμφωνία για διατήρηση του σήματος της πολυεθνικής για τουλάχιστον 8 έτη συνολικά, κάτι που πρακτικά μεταφράζεται στη διατήρηση δύο χωριστών θυγατρικών εμπορίας, υπό τον όμιλο των ΕΛΠΕ μέχρι το 2018.
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, μέχρι το τέλος του έτους θα έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία πώλησης, η οποία αποδεικνύεται μια αρκετά χρονοβόρα διαδικασία. Υπάρχουν ζητήματα που αφορούν από τη μηχανοργάνωση μέχρι τα λογιστικά πρότυπα και άλλες διαδικαστικές παραμέτρους της εξαγοράς. Η ολοκλήρωση της πρώτης φάσης, αναμένεται να δώσει το έναυσμα για τη δεύτερη φάση που θα αφορά πιθανές συγχωνεύσεις σε επίπεδο back office, για τις δύο εταιρείες (μεταφορές, λογιστήρια, ΙΤ). Ωστόσο σε επίπεδο εμπορίας, ο όμιλος των ΕΛΠΕ. τουλάχιστον μέχρι το 2018 θα πορευτεί με δύο χωριστές εταιρείες.
Σε σχέση με τη θρυλούμενη κινητικότητα σε επίπεδο πρατηρίων, οι ίδιες πηγές επισημαίνουν ότι μέχρι στιγμής δεν παρατηρείται ασυνήθιστος –πάνω από το μέσο όρο των τελευταίων ετών– αριθμός «μετακινήσεων» από τους μεγάλους σε άλλα σήματα. Εκτιμούν δε, ότι ακόμη και εάν παρατηρηθούν στο προσεχές διάστημα αλλαγές των συσχετισμών, αυτό δε σημαίνει κατ’ ανάγκη, «διαρροές» ή «απώλειες». Η κρίση σε πολλές περιπτώσεις εξηγεί καλύτερα το λόγο που ένα πρατήριο αλλάζει σήμα.
Σε κάθε περίπτωση, η εκτίμηση που είναι διάχυτη αυτή τη στιγμή στην αγορά, είναι ότι επικρατεί ρευστότητα και ότι παρά τις εξαγορές σε επίπεδο κορυφής, ακόμη «δεν έχουμε δει όλα τα επεισόδια στο σίριαλ των καυσίμων». Κάποιοι δε μιλούν για ένα «εκρηκτικό μείγμα» που συνθέτουν η έλλειψη ρευστότητας, τα μεγάλα και αλόγιστα ανοίγματα, αλλά και οι καιρικές συνθήκες που διατηρούν χαμηλά την κίνηση στο θέρμανσης.