Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 23-Νοε-2009 09:28

    Συνεργασία - "ψήφος εμπιστοσύνης" για τη Μαΐλλης

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Της Ρόης Χάικου

    Στο χαρτοφυλάκιο πελατών της Μ.Ι. Μαΐλλης προστέθηκε τις τελευταίες ημέρες ένας ακόμη πελάτης: ο κολοσσός της Pepsi Americas. Όπως ανέφερε ο πρόεδρος του ομίλου, κ. Μιχάλης Μαϊλλης, στην ενημέρωση των αναλυτών, η οποία ακολούθησε την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων, ο όμιλος προχωρά σε νέες ισχυρές συνεργασίες, όπως με τον δεύτερο μεγαλύτερο εμφιαλωτή της Pepsi για την παροχή ολοκληρωμένων λύσεων συσκευασίας.

    Λεπτομέρειες για το περιεχόμενο της συμφωνίας δεν δόθηκαν, καθώς υπάρχουν δεσμεύσεις περί εμπιστευτικότητας, ωστόσο πρόκειται για ένα μεγάλο deal. Είναι η πρώτη συνεργασία της ελληνικής βιομηχανίας συσκευασίας με την Pepsi Americas, η οποία διαθέτει τα προϊόντα της PepsiCo σε 19 πολιτείες στις ΗΠΑ, στην κεντρική Αμερική - Καραϊβική και την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη.

    Πηγές της εταιρείας  με τις οποίες επικοινώνησε το Capital.gr σημείωσαν ότι το πελατολόγιο του ομίλου περιλαμβάνει συνολικά 20.000 συνεργασίες, εκ των οποίων οι 19.500 είναι εκτός Ελλάδας. «Ουσιαστικά προμηθεύουμε με τις λύσεις μας την παγκόσμια βιομηχανία, διαθέτοντας στο χαρτοφυλάκιο των πελατών μας τα ʽblue chipsʼ των μεγαλύτερων πολυεθνικών από τον χώρο των τροφίμων, της αυτοκινητοβιομηχανίας, των κατασκευών, του λιανεμπορίου κλπ», σημείωσαν χαρακτηριστικά. 

    Μεταξύ των πελατών  του ελληνικού ομίλου συγκαταλέγονται κολοσσοί όπως οι ArcelorMittal, US Steel, Nestle, Coca Cola, P&G, Henkel, BMW, Mars, Lafarge, Alcoa, Corus, Wall-Μart κλπ.

    Σταδιακή  ανάκαμψη

    Ο κ. Μαϊλλης μιλώντας στους αναλυτές τόνισε ότι η διοίκηση κάνει τα πάντα για να ανακάμψει η εταιρεία στο εγγύς μέλλον, μέσα από το πρόγραμμα αναδιάρθρωσης που εκπονεί με στόχο τον περιορισμό του κόστους και την βελτίωση των δεικτών ρευστότητας. Παράλληλα, διαπιστώνει ότι το διεθνές περιβάλλον βελτιώνεται σταδιακά, γεγονός που μεταφράζεται σε σταθεροποίηση της ζήτησης από τους διεθνείς πελάτες της. 

    Όπως επισημάνθηκε σχετικά η Μ.Ι. Μαΐλλης έχει ακόμη δρόμο μέχρι να βελτιώσει στο επιθυμητό επίπεδο τα αποτελέσματά της, καθώς στο εννεάμηνο της τρέχουσας χρήσης οι πωλήσεις υποχώρησαν κατά 42,53% και διευρύνθηκαν οι ζημίες στα 28,481 εκατ. ευρώ.

    Ωστόσο, όπως τόνισε η  διοίκηση το γεγονός ότι η εταιρεία παρουσίασε αύξηση 3,8% στις πωλήσεις συγκριτικά με το δεύτερο τρίμηνο του 2009, δείχνει ότι επιτυγχάνεται πρόοδος από την αναδιάρθρωση που κάνει ο όμιλος. Σύμφωνα με την διοίκηση, δίνεται μεγάλη έμφαση στις πωλήσεις, με τις προσπάθειες να έχουν ενταθεί αισθητά, ενώ για πρώτη φορά μέσα στο 2009 επιτεύχθηκε θετικό λειτουργικό EBITDA (εξαιρουμένων των συναλλαγματικών διαφορών και μη επαναλαμβανόμενων εξόδων).

    Παράλληλα, η διοίκηση επιδιώκει την τεχνολογική βελτίωση των εγκαταστάσεων, εξετάζει νέους αυτοματισμούς για να αναβαθμίσει τα συστήματά της, ώστε να έχει μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα και αποδοτικότητα στην παραγωγή της. 

    Από την παρουσίαση που έκανε ο όμιλος στους αναλυτές προκύπτει ότι το πρώτο εξάμηνο ο μέσος μηνιαίος όρος των πωλήσεων ήταν 17 εκατ. ευρώ. Τους υπόλοιπους 4 μήνες μη συμπεριλαμβανομένου του Αυγούστου λόγω εποχικότητας, ο μέσος όρος έχει ανέβει στα 20 εκατ. ευρώ, γεγονός που συνεπάγεται αύξηση της τάξης του 20%.

    Η αναδιάρθρωση

    Το πρόγραμμα αναδιάρθρωσης  του ομίλου βρίσκεται στη δεύτερη φάση του και αναμένεται την άνοιξη του 2010, ενώ συνεχίζονται οι συζητήσεις με τους δανειστές, ώστε να βρεθεί «μία οριστική λύση που θα εξασφαλίσει τη μακροχρόνια βιωσιμότητα του».

    Υπενθυμίζεται ότι με την ολοκλήρωση του πρώτου μέρος του προγράμματος ανασυγκρότησης ο όμιλος πέτυχε εξοικονόμηση κόστους λειτουργίας 18,5 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση, μέσω της συγχώνευσης και ενοποίησης των 15 ευρωπαϊκών εργοστασίων παραγωγής σε 8 μεγαλύτερα.

    Στα σχέδια είναι η  διακοπή της δραστηριότητας ακόμη 2 εργοστασίων το 2010, ώστε τελικά να μειωθούν σε 6 οι ευρωπαϊκές παραγωγικές μονάδες, αλλά και ο περιορισμός του λειτουργικού κόστους περαιτέρω κατά 7,5 εκατ. ευρώ στους επόμενους 18 μήνες.

    Από την ολοκλήρωση της αναδιάρθρωσης, η διοίκηση εκτιμά ότι θα αποκομίσει ετήσιο όφελος 5 εκατ. ευρώ, το οποίο θα είναι διατηρήσιμο. 

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ