Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 17-Νοε-2009 09:28

    "Έξω πάμε καλά" για τη Jumbo

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Της Ρόης Χάικου

    Την περαιτέρω επέκταση του δικτύου καταστημάτων της σε Βουλγαρία και Κύπρο προβλέπει το επενδυτικό πρόγραμμα του ομίλου Jumbo αφού η διοίκηση της εταιρείας βλέπει ότι... "έξω πάμε καλά". 

    Μέσα στις επόμενες εβδομάδες αναμένεται η έναρξη λειτουργίας του δεύτερου καταστήματός της Jumbo στη Βουλγαρία, στην περιοχή της Φιλιππούπολης (Plovdiv) συνολικής επιφάνειας περίπου 13,5 χιλ. τ.μ. Παράλληλα, για το 2010 η εταιρεία σχεδιάζει τη δημιουργία ακόμη δύο καταστημάτων στη χώρα. 

    Όσο για την Κύπρο, προγραμματίζεται το άνοιγμα ακόμη δύο σημείων πώλησης, ένα το 2010 και ένα το 2011, ενώ στην "αναμονή" παραμένουν τα σχέδια για τη δραστηριοποίηση στην αγορά της Ρουμανίας. Σήμερα το δίκτυο του ομίλου αποτελείται από 44 καταστήματα εκ των οποίων 41 είναι στην Ελλάδα, τα 2 στην Κύπρο και 1 στη Βουλγαρία. 

    Στις δύο αυτές χώρες, οι πωλήσεις της Jumbo στο πρώτο τρίμηνο της τρέχουσας οικονομικής χρήσης (Ιούλιος 2009 - Ιούνιος 2010) ξεπέρασαν τα 12 εκατ. ευρώ, αντιστοιχώντας σε κάτι περισσότερο από το 10% του συνολικού τζίρου του ομίλου. 

    Στην Κύπρο ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 9,439 εκατ. ευρώ από 7,838 εκατ. στο πρώτο τρίμηνο της περσινής χρήσης (Ιούλιος 2008- Ιούνιος 2009), σημειώνοντας αύξηση κατά 20,4%. Στην Βουλγαρία οι πωλήσεις από 2,280 εκατ. ευρώ πέρυσι ανήλθαν στο πρώτο τρίμηνο εφέτος στα 2,605 εκατ. ευρώ. 

    Αντίστοιχα, τα κέρδη από τις δύο χώρες, τα οποία ανήλθαν συνολικά σε 4,33 δισ. ευρώ αποτελούν πλέον το 24,7% των συνολικών αποτελεσμάτων. 

    Τα καθαρά κέρδη του ομίλου ανήλθαν σε 17,53 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση 12,02% έναντι της εκτίμησης της διοίκησης για ετήσια αύξηση των κερδών κατά 6%. Οι ενοποιημένες πωλήσεις ανήλθαν σε 116,53 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση 8,35%, παρά τις δυσμενείς συνθήκες που επικρατούν σε μακροοικονομικό επίπεδο και "την καταλυτική αρνητική επίδραση που είχε στις πωλήσεις του Σεπτεμβρίου η προεκλογική δραστηριότητα των κομμάτων". 

    Σύμφωνα με την εταιρεία, η ζήτηση για τα προϊόντα της υπόκειται σε εποχιακές διακυμάνσεις, με τις καλύτερες περιόδους να είναι ο Σεπτέμβριος, τα Χριστούγεννα και το Πάσχα. Τα έσοδα από την πώληση των προϊόντων του ομίλου για τους πρώτους τρεις μήνες της τρέχουσας χρήσης ανέρχονται στο 24,91% των συνολικών πωλήσεων της προηγούμενης (01/07/2008-30/06/2009). 

    Αναφορικά με τις πωλήσεις ανά τύπο είδους, στο πρώτο τρίμηνο της τρέχουσας χρήσης καταγράφεται αύξηση της συμμετοχής όλων των κατηγοριών στο συνολικό "καλάθι", πλην των παιχνιδιών και των βρεφικών. Η εν λόγω κατηγορία, στην οποία στηρίχθηκε αρχικά η ανάπτυξη των Jumbo, αποτελούν ακόμη το μεγαλύτερο κομμάτι στον τζίρο, ωστόσο βαίνει σταδιακά μειώμενο, γεγονός που επιβεβαιώνεται και από την στροφή του ενδιαφέροντος της Jumbo σε άλλα είδη.

    Ενδεικτικά, στο πρώτο τρίμηνο οι πωλήσεις παιχνιδιών ανήλθαν σε 30,135 εκατ. ευρώ, αντιστοιχώντας στο 25,86% του συνολικού κύκλου εργασιών.

    Έπεται η κατηγορία των εποχιακών ειδών με 25,875 εκατ. ευρώ (22,21% επί του συνόλου) και τα είδη σπιτιού με 25,68 εκατ. ευρώ (22,04% στον τζίρο). 

    Αντίστοιχα, στα βρεφικά οι πωλήσεις διαμορφώθηκαν σε 18,22 εκατ. ευρώ ή 15,64% στο σύνολο του κύκλου εργασιών. Τέλος, τα είδη βιβλιοχαρτοπωλείου αντιστοιχούν στο 14,24% των πωλήσεων, με 16,592 εκατ. ευρώ.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ