Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 10-Νοε-2009 12:03

    "Παράνομη" η απεργία στον ΟΛΠ

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Παράνομη έκρινε το δικαστήριο την απεργία των λιμενεργατών στον Πειραιά, μετά τη σχετική προσφυγή του ΕΒΕΑ και των υπόλοιπων επιμελητηρίων. 

    Η απόφαση προβλέπει ποινή φυλάκισης δύο μηνών για κάθε ημέρα απεργίας από δω και στο εξής και χρηματικό πρόστιμο 4.000 ευρώ ανά ημέρα απεργίας σε κάθε συνδικάτο. Επίσης απαγορεύει την προκήρυξη νέων απεργιακών κινητοποιήσεων για το θέμα της ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ.

    Σχετικά ο κ. Κωνσταντίνος Μίχαλος, πρόεδρος του ΕΒΕΑ δήλωσε: «Μετά την προσφυγή του Ε.Β.Ε.Α. και των Επιμελητηρίων της χώρας, η δικαιοσύνη έκρινε. Η σημερινή δικαστική απόφαση δεν αφήνει, πλέον, κανένα περιθώριο στους εργαζομένους στο λιμάνι του Πειραιά να συνεχίσουν τις απεργιακές τους, με οποιαδήποτε μορφή, κινητοποιήσεις. Πρέπει να σεβαστούν τη νομιμότητα και, επιτέλους, να σταματήσουν ένα συντεχνιακό αγώνα που αποβαίνει σε βάρος της ελληνικής οικονομίας και εν κατακλείδι ολόκληρης της κοινωνίας. Σε αντίθετη περίπτωση, η κυβέρνηση οφείλει με κάθε τρόπο να επιβάλει τη νομιμότητα και να αποκαταστήσει την εύρυθμη λειτουργία του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας». 

    To Επιμελητήριο Μεσσηνίας από την πλευρά του σημειώνει ότι η απόφαση του δικαστηρίου δικαιώνει τις προσπάθειες του να προστατεύσει την οικονομική και εξαγωγική δραστηριότητα της περιοχής μας. Επίσης, σε ανακοίνωσή του σημειώνει ότι απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Μεσσηνίας κ. Γιώργος Καραμπάτος δήλωσε «ότι το Επιμελητήριο Μεσσηνίας μέσω της αγωγής στόχευε την προστασία των μικρομεσαίων εξαγωγέων-μελών του, αλλά και των μικρών αγροτικών εκμεταλλεύσεων της Μεσσηνίας, οικογενειακού ως επί το πλείστον χαρακτήρα, και μέσω αυτών της τοπικής οικονομίας. Το Επιμελητήριο Μεσσηνίας δεν αξιολογεί τη στάση των απεργών, ούτε αντιπαρατίθεται σ’ αυτή. Απλά προσπαθεί να εξασφαλίσει το άνοιγμα του λιμανιού, ώστε οι παραγωγοί και οι εξαγωγείς να μην απωλέσουν πολύτιμες αγορές, που είναι πολύ δύσκολο και δαπανηρό να υποκατασταθούν με άλλες, στο σημερινό εξοντωτικό-ανταγωνιστικό παγκόσμιο περιβάλλον».

    Αντιδράσεις συνδικάτων για την απόφαση του Δικαστηρίου

    Τις αντιδράσεις των συνδικάτων προκάλεσε η δικαστική απόφαση για την απεργία της ΟΜΥΛΕ. Η ΓΣΕΕ, με ανακοίνωσή της καταδικάζει τις προσπάθειες ποινικοποίησης της συνδικαλιστικής δράσης και την εμπλοκή των Δικαστηρίων στους συνδικαλιστικούς και κοινωνικούς αγώνες. Σύμφωνα με τη ΓΣΕΕ μοναδική λύση είναι ο ουσιαστικός διάλογος, της κυβέρνησης με τους απεργούς εργάτες και υπαλλήλους του λιμανιού για την πλήρη και χωρίς όρους κατοχύρωση της απασχόλησης τους, των εργασιακών δικαιωμάτων τους και της κοινωνικής ασφάλισης, αλλά και της κυβέρνησης με την COSCO για το περιεχόμενο της σύμβασης παραχώρησης στη βάση και των επισημάνσεων της ΟΜΥΛΕ και όλων όσων αφορούν στα συμφέροντα του Δημοσίου (έλεγχος, φορολογικά, κ.α).

    Αλλά και η ΑΔΕΔΥ καταδικάζει την ποινικοποίηση του αγώνα των εργαζομένων στα λιμάνια και εκφράζει την αντίθεσή της στη σημερινή απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου Πειραιά. Η ΑΔΕΔΥ δηλώνει αντίθετη με την προσφυγή σε δικαστικά ή αυταρχικά μέτρα για την αντιμετώπιση των αγώνων και καλεί την Κυβέρνηση να προχωρήσει σε ουσιαστικό διάλογο με τους εργαζομένους  στα λιμάνια για την ικανοποίηση των αιτημάτων τους που συνδέονται με την ανάπτυξη του λιμανιού  και το δημόσιο κοινωνικό συμφέρον. 

    Συναντήσεις Ανωμερίτη με συνδικάτα

    Διαβεβαιώσεις ότι το εργασιακό καθεστώς της ΟΜΥΛΕ θα είναι αποκλειστικά θέμα της ΟΛΠ ΑΕ έδωσε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ, Γιώργος Ανωμερίτης στους εκπροσώπους της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδος (ΟΜΥΛΕ).

    Ο κ. Ανωμερίτης επισήμανε παράλληλα -όπως σημειώνεται σε σχετική ανακοίνωση- ότι κατά τη διάρκεια του διαλόγου για επιμέρους θέματα θα διατηρηθούν ακέραιες όλες οι θέσεις εργασίας καθώς και οι ισχύοντες οικονομικοί όροι εργασίας.

    Αναλυτικά, ο κ. Γιώργος Ανωμερίτης έκανε τις ακόλουθες δηλώσεις με την ανάληψη των καθηκόντων του:
    "Συγκάλεσα αμέσως μετά την εκλογή μου σε συσκέψεις διαλόγου:

    (α) Τους εκπροσώπους της Εταιρείας «Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά Α.Ε» (ΣΕΠ) προς τους οποίους τέθηκαν ζητήματα της Σύμβασης Παραχώρησης, τα οποία ιδιαίτερα μετά τη διαδικασία έρευνας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής θα πρέπει να συζητηθούν. Είναι αυτονόητο ότι τα αποτελέσματα του διαλόγου δεν θα μεταβάλλουν την ημερομηνία έναρξης της παραχώρησης. Ετέθη επίσης το θέμα της συμμετοχής εκπροσώπου του ΟΛΠ στο ΔΣ της ΣΕΠ ΑΕ, το οποίο έγινε αποδεκτό, καθώς και τα θέματα των εργαζομένων και τιμολόγησης. Η ηγεσία της ΣΕΠ ΑΕ διαβεβαίωσε ότι όλοι οι νέοι εργαζόμενοι που θα προσληφθούν θα είναι Έλληνες πολίτες,  ενώ για το θέμα του τρόπου τιμολόγησης θα υπάρξει συνεννόηση.

    (β) Τους εκπροσώπους της Ομοσπονδίας Μονίμων Υπαλλήλων Ελλάδος (ΟΜΥΛΕ) τους οποίους διαβεβαίωσα ότι το εργασιακό καθεστώς τους θα είναι αποκλειστικά θέμα ΟΛΠ ΑΕ και ότι κατά τη διάρκεια του διαλόγου για επιμέρους θέματα: (α) Θα διατηρηθούν ακέραιες όλες οι θέσεις εργασίας, (β) θα διατηρηθούν οι ισχύοντες οικονομικοί όροι εργασίας, (γ) θα επανεξετασθεί θετικότερα το πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου και (δ) στη νέα συλλογική σύμβαση του 2010 θα συμπεριληφθούν θετικά σειρά επιμέρους κλαδικών αιτημάτων, τα οποία έχουν υποβληθεί.

    Ο κ. Γ. Ανωμερίτης διαβεβαίωσε τους εργαζόμενους ότι η νέα Διοίκηση είναι Διοίκηση διαλόγου και ζήτησε από τα συνδικάτα τον ορισμό διαπραγματευτών εντός της εβδομάδας.

    Ο ΟΛΠ ΑΕ είναι μια σημαντική αναπτυξιακή εταιρεία για τα συμφέροντα της ελληνικής ναυτιλίας, των χρηστών των χερσαίων και θαλασσίων μεταφορών και εμπορικών δραστηριοτήτων, των συμφερόντων του Πειραιά και των γύρω Δήμων, των πελατών του, φορέων και πολιτών, και φυσικά της συνολικής εθνικής οικονομίας.

    Ο ΟΛΠ ΑΕ σε μια δύσκολη διεθνή και εσωτερική οικονομική συγκυρία, στα πλαίσια και μιας ενιαίας εθνικής λιμενικής πολιτικής μπορεί να δημιουργήσει πρόσθετο εθνικό εισόδημα και νέες θέσεις εργασίας, συμβάλλοντας στην ανόρθωση της πορείας της ελληνικής οικονομίας. Για την επίτευξη όλων αυτών απαιτείται εταιρικός διάλογος και συνεννόηση, σεβασμός στους χρήστες και τους πολίτες και φυσικά πλήρης ικανοποίηση των συμφερόντων των εργαζομένων και μετόχων. Στην προσπάθεια αυτή οφείλουμε όλοι να συμβάλλουμε με ανοιχτό διάλογο και ανοιχτά λιμάνια".

    Νεκτάριος Νώτης

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ