14:13 08/09
Mega deal 17 δισ. δολ. μεταξύ SpaceX και EchoStar
Το deal αφορά στην αγορά φάσματος και είναι μεταξύ μεγαλύτερων συμφωνιών φέτος.
«Πόλεμο» τιμών ξεκίνησε η Αttica Enterprises στις γραμμές της Αδριατικής Θάλασσας, καθώς ο νέος τιμοκατάλογος – που αφορά κυρίως τη διακίνηση φορτηγών– περιλαμβάνει εκπτώσεις έως και 24%. Συγκεκριμένα, η τιμή ανά φορτηγό προς Ιταλία ανέρχεται σε 735 ευρώ έναντι 915 ευρώ που ήταν παλαιότερα. Ας σημειωθεί ότι, η Attica είναι η πρώτη εταιρεία που επένδυσε σε νεότευκτα πλοία στη γραμμή και η σημερινή της κίνηση αναμένεται να αλλάξει και πάλι την μέχρι τώρα διακίνηση της γραμμής.
Οι νέες τιμές προκάλεσαν προβληματισμό στους υπόλοιπους ανταγωνιστές, αφού η εταιρεία που διαχειρίζεται τα Superfast διατηρεί κυρίαρχο μερίδιο αγοράς στην Αδριατική το οποίο φθάνει το 27%. Ορισμένοι μιλούν για «αψυχολόγητη ενέργεια» και το ερώτημα είναι μήπως ο «πόλεμος» μεταφερθεί και στο Αιγαίο. Εκ πρώτης όψεως, η κίνηση της Αttica, μπορεί να ερμηνευθεί ως μια προσπάθεια να βγάλει εκτός «αγοράς» τις ανταγωνίστριες εταιρείες της ΑΝΕΚ, Μινωϊκές Γραμμές, ΝΕΛ κ. α. Πάντως, τα νέα δεδομένα που δημιουργούνται στη γραμμή Ελλάδος- Ιταλίας αναμένεται να οδηγήσουν σε έντονο ανταγωνισμό ο οποίος φυσικά αποβαίνει σε όφελος των καταναλωτών, σε αντίθεση με την αδράνεια που επικρατεί στην ελληνική αγορά.
Για το α΄ τρίμηνο του 2006, οι ακτοπλοϊκές εταιρείες ανακοινώνουν μειωμένα αποτελέσματα εξαιτίας της αύξησης της τιμής του πετρελαίου (από 47-65%), αλλά και της οκταήμερης απεργίας του κλάδου που αποτελεί σχεδόν το 9% του τζίρου για την εξεταζόμενη περίοδο.
Έτσι, παρά την αύξηση των εσόδων (Attica, ΑΝΕΚ, Mϊνωϊκές ) τα κέρδη των εταιρειών εμφανίζουν μείωση εξαιτίας της ανόδου του πετρελαίου το οποίο επηρεάζει κυρίως τις ακτοπλοϊκές που διαθέτουν νεώτερα πλοία τα οποία σημειώνουν μεγαλύτερες καταναλώσεις.