Του Χάρη Φλουδόπουλου
Έχοντας παρουσιάσει ήδη σημαντική ανάπτυξη την τελευταία τριετία, η Elinoil δηλώνει έτοιμη να εκμεταλλευτεί τις νέες ευκαιρίες που παρουσιάζει η αγορά. Και όπως τονίζει στο Capital.gr ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας , κ. Γιάννης Αληγιζάκης, η εκμετάλλευση των κατάλληλων ευκαιριών για ανάπτυξη μέσω κάποιας εξαγοράς, αποτελεί στρατηγική προτεραιότητα «αρκεί η ευκαιρία που θα παρουσιαστεί να είναι σε σωστό τίμημα και να ταιριάζει με τις απαιτήσεις της εταιρείας».
Ο ίδιος προσθέτει ότι: το δυσμενές επιχειρηματικό περιβάλλον την τελευταία διετία, μας έχει αναγκάσει να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί στις επιλογές μας και να παρακολουθούμε επιμελώς τις χρηματοοικονομικές διαστάσεις όλων των δραστηριοτήτων μας. Όμως, μετά και από τις πρόσφατες εξελίξεις με την αποχώρηση της BP και της Shell από την Ελληνική αγορά, εκτός από τους κινδύνους που έχουν δημιουργηθεί εκτιμώ ότι γεννώνται και σημαντικές ευκαιρίες για ανάπτυξη.
Σήμερα το δίκτυο της εταιρείας περιλαμβάνει 566 πρατήρια και οι πωλήσεις αντιστοιχούν στο 6,7% της αγοράς στο σύνολο των καυσίμων. Την τελευταία τριετία η Elinoil κατόρθωσε να αυξήσει το δίκτυό της κατά 125 πρατήρια, ενώ σε σχέση με πέρυσι κατά 34 πρατήρια.
Άλλωστε η δεύτερη στρατηγική προτεραιότητα της εταιρείας αφορά στο στόχο της συνεχούς ανάπτυξης ενός κερδοφόρου δικτύου πρατηρίων με έμφαση στην ποιότητα, υπογραμμίζει ο Γ. Αληγιζάκης.
Από το δίκτυο της Elinoil 4 πρατήρια είναι ιδιολειτουργούμενα και 80 πρατήρια είναι ιδιόκτητα ή δεσμεύονται με μακροχρόνιες 12ετείς συμβάσεις. Στόχος είναι τα επόμενα χρόνια η περαιτέρω αύξηση του αριθμού των ιδιόκτητων πρατηρίων και των πρατηρίων με μακροχρόνιες μισθώσεις.
«Η κρίση μας βρίσκει ισχυρούς, με μεγάλη κεφαλαιακή επάρκεια, εκτεταμένες υποδομές και φυσικά πολύ ισχυρή μετοχική σύνθεση. Ως αποτέλεσμα, είμαστε σε θέση να υλοποιήσουμε τον επιχειρηματικό σχεδιασμό μας» σημειώνει ο κ. Αληγιζάκης.
Η εταιρεία διαθέτει 52 πρατήρια στην Αττική, 125 πρατήρια στην Πελοπόννησο και Δ. Ελλάδα, 69 πρατήρια στη Θεσσαλία, 110 στη Μακεδονία, 77 στη Θράκη και 133 στα νησιά. Το νησιωτικό δίκτυο παρουσιάζει σημαντική ανάπτυξη στηριζόμενο στα καινούρια πλοία της εταιρείας, η οποία εκτός από τις πωλήσεις μέσω πρατηρίων δίνει έμφαση και σε άλλους κλάδους όπως τα λιπαντικά ναυτιλίας, έχοντας σημαντικές διεθνείς πωλήσεις, την εξυπηρέτηση σκαφών αναψυχής και μαρινών αλλά και τη βιομηχανία.
Η Elinoil δίνει τέλος ιδιαίτερη έμφαση στο brand name που έχει χτίσει επιμελώς τα τελευταία χρόνια, μέσω συνεργασιών που διατηρεί όπως αυτή με το Πολυτεχνείο για τον έλεγχο ποιότητας στα πρατήρια, η ανάπτυξη των βιοκαυσίμων ή η χρήση καινούριων πλοίων ειδικών προδιαγραφών για τα νησιά.
«Θα παραμένουμε πιστοί στην αποστολή μας να προσφέρουμε στους πελάτες μας πρωτοποριακές λύσεις, ποιοτικά προϊόντα και άριστη εξυπηρέτηση, ειδικά τώρα που με την αποχώρηση των δύο πολυεθνικών δημιουργείται ένα κενό στην αγορά για μια μεγάλη μερίδα καταναλωτών αλλά και σημαντικό αριθμό πρατηριούχων που θα αναζητήσουν αυτά ακριβώς τα στοιχεία Εμείς, θα συνεχίσουμε να εξυπηρετούμε τις ενεργειακές ανάγκες των πελατών μας και είμαστε έτοιμοι να καλύψουμε αυτό το κενό», καταλήγει ο Γ. Αληγιζάκης.