Του Κώστα Νάνου
«Είναι τεράστιο το λάθος της κυβέρνησης να ακυρώσει τους διαγωνισμούς για τις άγονες γραμμές» δήλωσε ο αντιπρόεδρος της Aegean Airlines, κ. Ευτύχης Βασιλάκης, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, συμπληρώνοντας ότι «η απόφαση αυτή δημιουργεί αδιαφανές περιβάλλον».
Ο ίδιος είπε χαρακτηριστικά ότι: «είναι αδιανόητο να έχει δρομολογηθεί η πώληση της Ολυμπιακής και να μην έχουν ολοκληρωθεί εκ των προτέρων οι διαδικασίες των διαγωνισμών για τις άγονες γραμμές».
Νωρίτερα σήμερα το υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών
ανακοίνωσε ότι μετά την ακύρωση των διαγωνιστικών διαδικασιών για τις 24 άγονες γραμμές, οι οποίες θα επανακηρυχτούν μετά τις εκλογές, παρατείνονται οι υφιστάμενες συμβάσεις με τις «Ολυμπιακές Αερογραμμές» για την εξυπηρέτηση των άγονων γραμμών.
Σχολιάζοντας την εν λόγω ανακοίνωση, ο αντιπρόεδρος της εταιρείας Ευτύχης Βασιλάκης ανέφερε: «οφείλω να πω ότι δεν κατανοώ τι ακριβώς εννοεί το υπουργείο».
Ο ίδιος απαντώντας στις
πρόσφατες βολές του επικεφαλής της MIG Ανδρέα Βγενόπουλου, αναφορικά με το δρομολόγιο Αθήνα-Κωνσταντινούπολη, είπε χαρακτηριστικά ότι «τα τελευταία 8 χρόνια η Aegean Airlines προσπαθεί επισήμως να μπει στη γραμμή αυτή. Έχουμε μιλήσει πολλές φορές για την καθυστέρηση εισόδου μας στη γραμμή εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Η διμερής διακρατική συμφωνία που υπεγράφη το 1948 προέβλεπε εξαρχής τη δυνατότητα διορισμού και δεύτερου αερομεταφορέα στη γραμμή αυτή. Από το 1996 η υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας έχει τη διακριτική ευχέρεια να διορίζει δεύτερο αερομεταφορέα σε όλες τις γραμμές εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης. Στη διαδικασία αυτή απαιτείται έτσι και αλλιώς να συμμετέχουν υπάλληλοι του υπουργείου Εξωτερικών. Εμείς έχουμε διοριστεί από το 2004 ακολουθώντας όλες τις σύννομες διαδικασίες. Από το 2004, όμως, προσπαθούσαμε να αποκτήσουμε slot στο αεροδρόμιο Aτατούρκ, το οποίο και βρέθηκε το 2009, και μας κοινοποιήθηκε τον περασμένο Μάιο».
Αναφορικά με το έγγραφο που δόθηκε στη δημοσιότητα από την διοίκηση της Olympic Air, ο αντιπρόεδρος της Aegean Airlines, Ευτύχης Βασιλάκης, είπε ότι «δόθηκε μισό, υπήρξε κοινοποίηση σε όλους του αερομεταφορείς» και ολοκλήρωσε λέγοντας «δεν πρόκειται για καμιά μυστική συμφωνία».
Εξάλλου, ο πρόεδρος του ομίλου, κ. Θ. Βασιλάκης στο πλαίσιο της ίδιας συνέντευξης τύπου έστειλε μήνυμα στον ανταγωνισμό λέγοντας: «γνωρίζουμε πολύ καλά τι σημαίνει ανταγωνισμός, τον σεβόμαστε, αλλά δεν το φοβόμαστε».
Για την Ολυμπιακή δήλωσε ότι με τα χρόνια λειτουργούσε σε βάρος του ανταγωνισμού, συμπληρώνοντας «θέλουμε να πιστεύουμε ότι η προνομιακή μεταχείριση σταματάει εδώ», ενώ πρόσθεσε «θέλουμε να πιστεύουμε ότι όποια κυβέρνηση αναλάβει την εξουσία μετά τις εκλογές θα αντιμετωπίσει με τους ίδιους κανόνες τις αεροπορικές εταιρείες».
Ο ίδιος συμπλήρωσε: «Θέλουμε να πιστεύουμε ότι οι κανόνες του υγιούς ανταγωνισμού θα εφαρμόζονται πλέον στην πράξη. Τα μονοπωλιακά προνόμια της παλιάς Ολυμπιακής έχει την υποχρέωση το Κράτος να τα κάνει προσβάσιμο δικαίωμα με διαφανείς όρους όλου του Επιχειρείν των Αερομεταφορών».
«Η Aegean Airlines εισφέρει στο ελληνικό δημόσιο 170 εκατ. ευρώ το χρόνο. Παρ΄ όλα αυτά, όλα αυτά τα χρόνια δεν έλαβε ούτε ένα ευρώ από κρατικές επιδοτήσεις. Αντίθετα, η Ολυμπιακή Αεροπορία κόστιζε στο ελληνικό δημόσιο 300 εκατ. ευρώ ετησίως για κρατικές επιδοτήσεις απολαμβάνοντας μονοπωλιακά προνόμια. Παρ΄ όλα αυτά η Aegean κατάφερε να είναι η πρώτη αεροπορική εταιρεία στην Ελληνική αγορά» δήλωσε ο επικεφαλής του ομίλου.
Τέλος και όσον αφορά την αγορά νέων αεροπλάνων η διοίκηση της εταιρείας ανέφερε πως ανάλογα με την εξέλιξη του διαγωνισμού για τις άγονες γραμμές σχεδιάζει της αγορά νέων αεροπλάνων ATR 72/500.