Του Δημήτρη Δελεβέγκου
«Ολική επαναφορά» για την Τεχνική Ολυμπιακή στα μεγάλα δημόσια έργα υποδομής.
Όπως αναφέρει στο Capital.gr η διοίκηση της εισηγμένης, ο Μοχλός, κατασκευαστικός βραχίονας του ομίλου, θα συμμετάσχει στους διαγωνισμούς τόσο για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού όσο και για το αεροδρόμιο στο Καστέλλι, στα δύο δηλαδή από τα σημαντικότερα έργα υποδομής που δημοπράτησε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γ. Σουφλιάς λίγο πριν την προκήρυξη των εκλογών της 4ης Οκτωβρίου. Παράλληλα, θα διεκδικηθούν και οι διαγωνισμοί που αφορούν την κατασκευή της σήραγγας του Αχελώου, τα νέα λιμάνια Πάτρας και Ηγουμενίτσας αλλά και όποιο έργο κριθεί πως θα ενισχύσει ποιοτικά το χαρτοφυλάκιο έργων της εταιρείας.
Με «όπλο» την κατάταξη στην ανώτερη 7η τάξη του ΜΕΕΠ, η Μοχλός επιθυμεί -παρά τον διαρκώς αυξανόμενο ανταγωνισμό- να αυξήσει το ανεκτέλεστο υπόλοιπο των υπό εκτέλεση έργων που στο τέλος του πρώτου εξαμήνου ανερχόταν στα 105 εκατ. ευρώ, από τα οποία τα 99,50 εκατ. ευρώ προέρχονται από την εσωτερική αγορά. Μεταξύ των τελευταίων, και αυτό που υπογράφηκε με την ισπανική εταιρεία Dragados που αφορά τη διάτρηση και προσωρινή υποστήριξη της σήραγγας «Μακύνειας», τμήμα του νέου αυτοκινητοδρόμου της Ιονίας Οδού, με αρχική αξία σύμβασης 4 εκατ. ευρώ και διάρκεια κατασκευής 11 μήνες.
Εκτός ελληνικής επικράτειας, η Μοχλός σε κοινοπραξία με κυπριακών συμφερόντων κατασκευαστική έχει προεπιλεγεί για τη δεύτερη φάση του έργου «Νέο Κτήριο Βουλής Αντιπροσώπων», προϋπολογισμού 100 εκατ. ευρώ, όπως και για έργα οδοποιίας, συνολικού προϋπολογισμού 81,5 εκατ. ευρώ.
Στη Ρουμανία, η κατασκευαστική απασχολεί περίπου 450 εργαζόμενους και εκτελεί δύο έργα οδοποιίας, συνολικής αξίας περίπου 82 εκατ. ευρώ, τα οποία αναμένεται να ολοκληρωθούν στα μέσα Νοεμβρίου. Παράλληλα, διεκδικεί οδικά έργα, αξίας 60 εκατ. ευρώ, όπως και την κατασκευή του εμπορικού κέντρου Caza Radio, προϋπολογισμού 175 εκατ. ευρώ. Το ρουμανικό Δημόσιο οφείλει στην Μοχλός 8 εκατ. ευρώ, ενώ η κατασκευαστική πρόλαβε να αποπερατώσει το σύνολο των ιδιωτικών έργων στη γείτονα χώρα προτού ξεσπάσει η κρίση.
Με αιχμή το Porto Carras
Με στόχο την προώθηση στη ρωσική αγορά του ξενοδοχειακού συγκροτήματος «Porto Carras Grand Resort» και την ανάληψη κατασκευαστικής δραστηριότητας σε χώρες της πρώην σοβιετικής ένωσης, η Τεχνική Ολυμπιακή προχώρησε στην ίδρυση τοπικής αντιπροσωπείας στη Μόσχα.
Όσον αφορά το ξενοδοχειακό συγκρότημα του ομίλου που εκτείνεται σε 17,6 χιλιάδες στρέμματα στη Σιθωνία της Χαλκιδικής, σε ορισμένες από τις ξενοδοχειακές μονάδες εκτελούνται εργασίες ανακαίνισης, με την εισηγμένη να επιδιώκει τη λήψη οικοδομικών αδειών για την κατασκευή δύο ακόμη γηπέδων γκολφ. Στόχος του ομίλου είναι στο συγκρότημα της Χαλκιδικής να δημιουργηθεί ένα θέρετρο γκολφ αξιώσεων που να αποτελεί πόλο έλξης για τη διεθνή αγορά των γκόλφερ. Παράλληλα στο Porto Carras θα εγκατασταθούν βραχυπρόθεσμα δύο μονάδες φωτοβολταϊκών, δεδομένου ότι έχουν εκδοθεί οι σχετικές άδειες. Στην περιοχή του Porto Carras, επίσης, μετά και την ψήφιση του χωροταξικού και της κοινής υπουργικής απόφασης για τον τουρισμό, το μεγάλο στοίχημα της Τεχνικής Ολυμπιακής είναι η οικιστική ανάπτυξη.
Πονοκέφαλο, τέλος, στους επικεφαλής της Τεχνικής Ολυμπιακής προκαλούν οι οφειλές του Δημοσίου, ύψους 42,3 εκατ. ευρώ, που αφορούν τον κλάδο των κατασκευών, αλλά και τις υπόλοιπες δραστηριότητες της εισηγμένης. Ειδικότερα, τα χρέη του Δημοσίου προς τον όμιλο συμφερόντων Στέγγου σχετίζονται με εκτελούμενα έργα (8 εκατ. ευρώ), έργα που ολοκληρώθηκαν κατά την Ολυμπιάδα του 2004 (4 εκατ. ευρώ), εγκεκριμένες επιχορηγήσεις για το Porto Karras, επιστροφές φόρου εισοδήματος και ΦΠΑ. Το μεγαλύτερο, ωστόσο, μέρος των οφειλών, ήτοι 18 εκατ. ευρώ αφορά τελεσίδικες και αμετάκλητες δικαστικές αποφάσεις κατά του ελληνικού Δημοσίου.