Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 17-Σεπ-2009 08:45

    Πιάνουν δουλειά οι μπουλντόζες στον άξονα Ακτίου-Αμβρακίας

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Δημήτρη Δελεβέγκου

    Ελεύθερη νομικών κωλυμάτων αναμένεται να ξεκινήσει η κατασκευή του οδικού άξονα Ακτίου-Αμβρακίας, μήκους 48,50 χιλιομέτρων και συνολικού προϋπολογισμού 338,2 εκατ. ευρώ.

    Σύμφωνα με καλά διασταυρωμένες πληροφορίες του Capital.gr, το Ανώτατο  Δικαστήριο του Ελεγκτικού Συνεδρίου, αρμόδιο για τον έλεγχο των συμβάσεων μεγάλης οικονομικής αξίας, στη συνεδρίαση της 15ης Σεπτεμβρίου επικύρωσε τη σύμβαση του έργου. Είχε προηγηθεί απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, βάσει της οποίας είχε κριθεί άκυρος ο διαγωνισμός για την επιλογή της αναδόχου κοινοπραξίας.

    Το σκεπτικό της απόφασης στηρίχθηκε στο γεγονός ότι το ΥΠΕΧΩΔΕ δεν τήρησε τα απαιτούμενα χρονικά περιθώρια ανάμεσα στις δύο συναπτές δημοπρατήσεις του έργου. Ο διαγωνισμός δηλαδή είχε ακυρωθεί εις διπλούν εξαιτίας στάσεων εργασίας των μηχανικών του Δημοσίου και σύμφωνα με τους όρους της διαδικασίας επαναπροκήρυξης, θα πρέπει να παρέλθουν 52 ημέρες από τη δημοσίευση της προκήρυξης του διαγωνισμού έως τη διεξαγωγή του. Κι ενώ στην περίπτωση του δεύτερου διαγωνισμού το ΥΠΕΧΩΔΕ τήρησε το χρονικό αυτό περιθώριο, ο τρίτος διαγωνισμός πραγματοποιήθηκε συντομότερα από ό,τι προβλέπεται.

    Από την πλευρά του, το υπουργείο Περιβάλλοντος κατέθεσε ένσταση εναντίον της απόφασης του Ελεγκτικού Συνεδρίου, η οποία, κατά την προχθεσινή εκδίκασή της, έγινε δεκτή και το έργο εισέρχεται οριστικά πλέον σε τροχιά υλοποίησης.

    Παίρνουν μπρος οι μπουλντόζες

    Αυτό που απομένει να γίνει είναι να καθαρογραφεί η απόφαση, ενώ στη συνέχεια οι ανάδοχοι του έργου, ήτοι η ΑΕΓΕΚ και η Μηχανική θα εγκαταστήσουν τις τέσσερις εργολαβίες κατά μήκος του έργου (βλ. δεξιά σχετική οριζοντιογραφία).

    Υπενθυμίζεται ότι ΑΕΓΕΚ και Μηχανική μειοδότησαν στον τελευταίο διαγωνισμό του έργου  τον περασμένο Ιούνιο. Συγκεκριμένα, η ΑΕΓΕΚ μειοδότησε (με έκπτωση 50,40%) στο διαγωνισμό για την κατασκευή της σύνδεσης της περιοχής Ακτίου με το Δυτικό Άξονα Βορρά – Νότου προϋπολογισμού 120 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). 

    Επίσης, η Ιόνιος (συμφερόντων του βασικού μετόχου της ΑΕΓΕΚ, κ. Γ. Μαρούλη) μειοδότησε στο διαγωνισμό (με έκπτωση 50,23%) που αφορά διαφορετικό τμήμα του ίδιου άξονα προϋπολογισμού 33 εκατ. ευρώ.

    Η Consortio Stabile – Intallipreze (επίσης συμφερόντων του κ. Μαρούλη της ΑΕΓΕΚ) μειοδότησε στο διαγωνισμό (με έκπτωση 51,85%) για άλλο τμήμα του ίδιου οδικού άξονα, προϋπολογισμού 52,3 εκατ. ευρώ.

    Η Μηχανική μειοδότησε στο διαγωνισμό επίσης για τμήμα του άξονα Άκτιο – Αμβρακία προϋπολογισμού 39,4 εκατ. ευρώ (με έκπτωση 52,03%).

    Οι Νομάρχες Πρέβεζας, Λευκάδας και Αιτωλοακαρνανίας, κ.κ. Βασίλης Ιωάννου, Κώστας Αραβανής και Θύμιος Σώκος, δήλωσαν στο Capital.gr ότι “πρόκειται για ιδιαίτερα θετική εξέλιξη που ανάβει το “πράσινο” φως για την τουριστική και οικονομική ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής. “Με τον άξονα θα ανακουφιστεί και το κέντρο της Αμφιλοχίας, απ΄ όπου διέρχεται ο συνολικός όγκος των οχημάτων, με αποτέλεσμα οι οδηγοί να χρειάζονται ακόμη και δύο ώρες για μία απόσταση που δεν ξεπερνά τα 12 λεπτά” σημειώνει χαρακτηριστικά ο κ. Σώκος.

    Ο αυτοκινητόδρομος Ακτίου- Αμβρακίας αποτελεί κάθετο της υπό κατασκευή Ιόνιας Οδού άξονα, θα ενώνεται με τη Λευκάδα και θα συνδέει με την Ιόνια Οδό την Πρέβεζα στην περιοχή της Φιλιππιάδας και τα λιμάνια του Πλατυγιαλίου και του Αστακού. Οι εργασίες κατασκευής του άξονα που συνδέει το Άκτιο με τον Δυτικό Άξονα προβλέπεται να διαρκέσουν 3 χρόνια, ενώ εκτιμάται ότι μέσα στο δεύτερο εξάμηνο του 2012 θα έχει ολοκληρωθεί.

    dimitris.delevegos@capital.gr

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ