Με σημαντική αύξηση της κερδοφορίας έκλεισε το α’ εξάμηνο του έτους για την Μηχανική. Ειδικότερα, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση σε επίπεδο μητρικής εταιρείας τα καθαρά κέρδη, μετά από φόρους, αμοιβές Δ.Σ., και διαφορές φορολογικού ελέγχου, διαμορφώθηκαν σε 15,80 εκατ. ευρώ έναντι 10,33 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2008, αυξημένα κατά 53,0%.
Τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν σε 17,22 εκατ. ευρώ έναντι 14,42 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο περυσινό διάστημα, αυξημένα κατά 19,4%.
Τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDΑ) διαμορφώθηκαν σε 13,01 εκατ. ευρώ έναντι 16,69 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2008, παρουσιάζοντας μείωση της τάξης του 22,1%.
Σε ό,τι αφορά τον κύκλο εργασιών διαμορφώθηκε στα 59,73 εκατ. ευρώ έναντι 91,93 εκατ. ευρώ πέρυσι, σημειώνοντας μείωση κατά 35,0%.
Σε επίπεδο ομίλου ωστόσο καταγράφεται πτώση των κερδών τα οποία αποδίδονται κατά κύριο λόγο στα μηδενικά έσοδα κατά το α’ εξάμηνο του 2009 από αποτίμηση επενδυτικών ακινήτων, έναντι των 32,77 εκατ. ευρώ στο α’ εξάμηνο του 2008, καθώς και στην κάμψη που παρουσίασαν τα κατασκευαστικά έσοδα.
Ειδικότερα, σύμφωνα με την ανακοίνωση τα ενοποιημένα καθαρά κέρδη, μετά από φόρους, αμοιβές ΔΣ, και διαφορές φορολογικού ελέγχου, και μετά την αφαίρεση των δικαιωμάτων μειοψηφίας, διαμορφώθηκαν σε 8,53 εκατ. ευρώ έναντι 31,00 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2008, μειωμένα κατά 72,6%. Τα ενοποιημένα καθαρά κέρδη, μετά από φόρους, αμοιβές ΔΣ, και διαφορές φορολογικού ελέγχου διαμορφώθηκαν σε €8,26 εκατ. έναντι €36,79 εκατ. το αντίστοιχο διάστημα του 2008, μειωμένα κατά 77,6%.
Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε €9,56 εκατ. έναντι €49,78 εκατ. το αντίστοιχο περυσινό διάστημα εμφανίζοντας μείωση της τάξης του 80,8%. Τα ενοποιημένα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDΑ) ανήλθαν σε €9,53 εκατ. έναντι €54,67 εκατ. το αντίστοιχο διάστημα του 2008, παρουσιάζοντας μείωση κατά 82,6%. Ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών κατά το Α’ εξαμήνου 2009 διαμορφώθηκε σε €74,47 εκατ. έναντι €113,95 εκατ. κατά το αντίστοιχο διάστημα του 2008, μειωμένος κατά 34,6%.
Το συνολικό ανεκτέλεστο του Ομίλου ανέρχεται σε 1,085 δισ. ευρώ της δε Μητρικής σε 463,0 εκατ. ευρώ. Το ανεκτέλεστο των δραστηριοτήτων στο εξωτερικό ανέρχεται σε 585,8 χιλ. ευρώ και αφορά σε έργα ανάπτυξης ακινήτων σε Ρωσία και Ουκρανία για τα οποία έχει ληφθεί η οικοδομική άδεια.
Στην ανακοίνωση τονίζεται ότι το πρώτο εξάμηνο του 2009, η εταιρία αντιμετώπισε δύσκολες συνθήκες στις αγορές της Ανατολικής Ευρώπης. Οι επιπτώσεις της διεθνούς χρηματοπιστωτικής κρίσης έχουν γίνει πλέον αισθητές και αποτυπώνονται στα οικονομικά αποτελέσματα των εταιριών του κλάδου ανάπτυξης ακινήτων. Για τους λόγους αυτούς αποφασίστηκε η μετάθεση έναρξης κατασκευής του οικισμού «Ροδόπολις» στο Γκέρμαν της Σόφιας και η αναστολή λειτουργίας της ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΛΕΥΚΟΡΩΣΙΑΣ.
Στον τομέα κατασκευής υποδομών κατά το πρώτο εξάμηνο υπήρξε κάμψη στην δημοπράτηση νέων δημοσίων έργων από τους κρατικούς φορείς, ωστόσο ώθηση θα δοθεί από τις άμεσες δημοπρατήσεις μεγάλων έργων υποδομής, π.χ. Επεκτάσεις Μετρό Αθηνών και Θεσσαλονίκης, συμπληρωματικά οδικά έργα Αττικής, όπως αυτές έχουν ανακοινωθεί από το Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. Ως γνωστόν, η Μηχανική συμμετέχει στον διαγωνισμό για την επέκταση της Γραμμής 3 του ΜΕΤΡΟ προς τον Πειραιά, ενώ έχει καταθέσει και φάκελο εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την επέκταση του ΜΕΤΡΟ στην Θεσσαλονίκη. Επίσης η έναρξη του Εθνικού Στρατηγικού Πλαισίου Αναφοράς 2007–2013, θα συμβάλλει επιπλέον στην αύξηση του κατασκευαστικού αντικειμένου του Ομίλου. Περαιτέρω αποφασίστηκε η συμμετοχή της Εταιρείας στα υπό δημοπράτηση έργα ΣΔΙΤ. Η διοίκηση κρίνει ότι ο θεσμός των ΣΔΙΤ έχει πλέον ωριμάσει και δύναται να αποτελέσει μελλοντική πηγή εσόδων για τον όμιλο.
Τέλος, επισημαίνεται ότι η διοίκηση της εταιρείας συνέχισε και το πρώτο εξάμηνο του 2009 τα προγράμματα περικοπής δαπανών, την πειθαρχημένη χρήση κεφαλαίου και την αυστηρή διαχείριση του κεφαλαίου κίνησης. Σε συνδυασμό με τα χαμηλότερα κόστη πρώτων υλών και υπηρεσιών, η εταιρία αποκομίζει σημαντικές εκπτώσεις στα κατασκευαστικά έργα του εξωτερικού, μέτρα τα οποία στηρίζουν μια σταθερή πορεία για τα επόμενα έτη. Στο πλαίσιο αυτό, η διοίκηση συνέχισε την πολιτική αγοράς ίδιων μετοχών, στηρίζοντας έμπρακτα την μετοχή της εταιρείας.