Σε αύξηση των πωλήσεών της που μπορεί να ξεπεράσουν το 10%, εάν «συνδράμουν» οι... κλιματολογικές συνθήκες τον Αύγουστο, ευελπιστούν οι επικεφαλής της βορειοελλαδίτικης γαλακτοβιομηχανίας Κρι-Κρι για το σύνολο της χρήσης.
«Το παγωτό είναι μία προϊοντική κατηγορία αυθόρμητης ζήτησης, έντονης εποχικότητας η οποία σε υψηλό βαθμό επηρεάζεται από τις καιρικές συνθήκες. Περίπου το 70% των πωλήσεων του κλάδου πραγματοποιείται τους τρεις μήνες του καλοκαιριού, με αποτέλεσμα μέρα που χάνεται σε αυτή τη περίοδο, να μην αναπληρώνεται», αναφέρουν στελέχη της Κρι – Κρι.
Οι προωθητικές κινήσεις που πραγματοποιήθηκαν το προηγούμενο διάστημα, σε συνδυασμό με την ενίσχυση του δικτύου πωλήσεων στην πρωτεύουσα, λειτουργούν επίσης ενισχυτικά. Η εταιρεία επένδυσε στην περιοχή της Αττικής -όπου η κατανάλωση παγωτού κυμαίνεται πάνω από το 50% της συνολικής εγχώριας αγοράς- δημιουργώντας ιδιόκτητες εγκαταστάσεις, υποκατάστημα και δίκτυο πωλήσεων στο οποίο εργάζονται 70 άτομα, επί συνόλου 250 εργαζομένων.
Η Κρι-Κρι διατηρεί ένα πανελλαδικό δίκτυο διανομής που αποτελείται από 12.000 κίτρινα ψυγεία, ενώ παράλληλα διαθέτει τα προϊόντα της σε μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Στρατηγικός στόχος της εταιρείας είναι η περαιτέρω ανάπτυξη του δικτύου διανομής των προϊόντων της σε όλη την Ελλάδα.
Στελέχη της εισηγμένης επισημαίνουν ότι εάν τελικά επιτευχθεί διψήφιο ποσοστό αύξησης των πωλήσεων, αυτό θα αποτελέσει σημαντική επιτυχία, σε μία χρονιά όπου ο κλάδος του παγωτού αναμένεται να παρουσιάσει πτώση κατά 5%, όπως εκτιμούν παράγοντες της αγοράς. Πρόσφατη έρευνα της ICAP κατέγραψε μείωση των πωλήσεων στον κλάδο κατά 2% το 2008 έναντι του 2007, χρονιά που είχε σημειωθεί αύξηση 3,4% σε σχέση με το 2006.
Την τελευταία τριετία η Κρι Κρι έχει επικεντρώσει το ενδιαφέρον της στην ανάπτυξη των δραστηριοτήτων της στις βαλκανικές αγορές. Αξιοποιώντας το πλεονέκτημα της άμεσης πρόσβασης στις πρωτεύουσες των γειτονικών χωρών λόγω της γεωγραφικής θέσης της έδρας της, έχει ξεκινήσει την τοποθέτηση των προϊόντων της συνάπτοντας συμφωνίες με τοπικούς συνεργάτες και διανομείς.
Ήδη στη Βουλγαρία διαθέτει εμπορικό τμήμα που καθοδηγεί και ελέγχει το δίκτυο πωλήσεων και διεκπεραιώνει θέματα marketing. Παράλληλα ανέπτυξε το δίκτυο της εντός Ευρωπαϊκής Ένωσης και σήμερα εξάγει προϊόντα σε περισσότερες από 13 χώρες ενώ οι εξαγωγές αποτελούν το 8% στον συνολικό τζίρο της εταιρίας έχοντας αυξητικές τάσεις.
Νίκος Β. Τσίτσας