Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 23-Ιουλ-2009 10:01

    Αναβάλλουν οι Μινωικές την αγορά της ιταλικής ναυαρχίδας

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Του Κώστα Νάνου 

    Σε αλλαγή πλάνων προχωρούν οι Μινωικές Γραμμές αναφορικά με το υπό ναυπήγηση πλοίο Cruise Europe του ομίλου Γκριμάλντι, αναβάλλοντας μέχρι νεοτέρας την αγορά του.

    Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες του Capital.gr, η διοίκηση της εταιρείας σχεδιάζει να προχωρήσει στη ναύλωση τελικά του πλοίου που θα παραδοθεί το ερχόμενο Φθινόπωρο από τα ναυπηγεία Fincantieri, ελλείψει στην παρούσα φάση των απαιτούμενων κεφαλαίων για την αγορά του. Το πλοίο που το αργότερο σε 3 μήνες θα είναι έτοιμο, θα φέρει τα χρώματα των Μινωικών Γραμμών και θα ναυλωθεί για κάποιο διάστημα από την κρητική εταιρεία προκειμένου να δρομολογηθεί κανονικά στις γραμμές της Αδριατικής, μέχρις ότου τελικά αγοραστεί.

    Ο αρχικός σχεδιασμός της εταιρείας προέβλεπε ότι η αγορά του Cruise Europe που βρίσκεται στο τελικό στάδιο κατασκευής και του αδερφού πλοίου Cruise Olympia που θα παραδοθεί την άνοιξη του 2010, θα χρηματοδοτηθούν σε μεγάλο βαθμό από την πώληση του πλοίου Πασιφάη που υλοποιήθηκε τον περασμένο Μάρτη έναντι 75 εκατ. ευρώ και την εκχώρηση του 33,35% της HSW στην ΑΝΕΚ έναντι τιμήματος 125 εκατ. ευρώ.

    Τα μέχρι τώρα όμως δεδομένα που αφορούν τη διαφαινόμενη καθυστέρηση υλοποίησης της συμφωνίας για την πώληση των μετοχών της HSW, οδηγούν τις Μινωικές Γραμμές στην απόφαση να αναβάλλει για κάποιο διάστημα την αγορά και το πλοίο να ενταχθεί στο στόλο της εταιρείας με απευθείας ναύλωση από τον όμιλο Γκριμάλντι στον οποίο και ανήκει. 

    Και αυτό γιατί μπορεί οι Μινωικές Γραμμές να συμφώνησαν με την ΑΝΕΚ να εκχωρηθεί σε αυτή το ποσοστό της στρατηγικής συμμετοχής στην HSW, έστω και με τμηματική αποπληρωμή του ποσού των 125 εκατ. ευρώ, σε βάθος χρόνου τριών ετών, χωρίς μάλιστα ο αγοραστής να αποσαφηνίζει με ποιο τρόπο θα πληρώσει το πακέτο μετοχών της HSW, ωστόσο δυόμισι περίπου μήνες πριν την ολοκλήρωση κατασκευής του πλοίου στα ιταλικά ναυπηγεία, εξακολουθεί να παραμένει άγνωστος ο τρόπος εξεύρεσης των κεφαλαίων.

    Με το πακέτο μετοχών της HSW να αποτελεί τον μοναδικό άσσο στο μανίκι των Μινωικών Γραμμών για την χρηματοδότηση των υπό ναυπήγηση πλοίων, δεδομένης μάλιστα της γενικότερης άρνησης των τραπεζών να δανείζουν αυτή την εποχή για κατασκευή πλοίων, η απόφαση να ναυλωθεί μέχρι νεοτέρας το Cruise Europe, αποτελεί μονόδρομο.

    Τo Cruise Europe θα αποτελέσει το διάδοχο του Ευρώπη Παλάς και θα δρομολογηθεί στη γραμμή Πάτρα - Ηγουμενίτσα - Ανκόνα. Είναι παρόμοιο με αυτά που ήδη επιχειρούν στις γραμμές μεταξύ της Σιβιταβέκια και της Βαρκελώνης και κατέχουν τον τίτλο των μεγαλύτερων επιβατηγών πλοίων στη Μεσόγειο, με χωρητικότητα άνω των 3.000 γραμμικών μέτρων και 2.300 επιβάτες.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ