Του Νίκου Β. Τσίτσα
Η μειωμένη προσέλευση τουριστών στη χώρα μας φέρνει και μειωμένες πωλήσεις εμφιαλωμένων νερών. Οι εκτιμήσεις των εταιρειών του κλάδου πως το φετινό καλοκαίρι θα είναι... ψυχρό από πλευράς τζίρου, φαίνεται πως επιβεβαιώνονται καθώς από τη μέχρι σήμερα πορεία της αγοράς προκύπτει εικόνα στασιμότητας, στην καλύτερη των περιπτώσεων.
Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες στα ίδια επίπεδα πωλήσεων με τα περυσινά κινούνται τα νερά της Coca - cola 3E (Αύρα, Λύττος κ.ά.) καταγράφοντας μικρές αυξητικές τάσεις.
Επίσης στελέχη της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας εκτιμούν ότι οι πωλήσεις του νερού Ιόλη που διαθέτει στην αγορά η εταιρεία, παρουσιάζουν οριακή αύξηση σε σχέση με πέρυσι.
Υπενθυμίζουμε ότι η αγορά του εμφιαλωμένου νερού «έτρεχε» τα προηγούμενα χρόνια με ξέφρενους ρυθμούς ανάπτυξης που ξεπερνούσαν το 7%. Κάθε χρόνο στην Ελλάδα ανοίγονται περισσότερα από 850 εκατ. μπουκάλια εμφιαλωμένου νερού. Συνολικά επτά εταιρείες -Coca Cola 3Ε, Νestle, ΡepsiCo, Αθηναϊκή Ζυθοποιία, Χήτος ΑΒΕΕ, Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων, Σουρωτή- ελέγχουν σχεδόν το σύνολο της αγοράς, το μέγεθος της οποίας ανέρχεται στα επίπεδα των 400 εκατ. ευρώ, από τα οποία 80 εκατ. ευρώ αφορούν τις αγορές εμφιαλωμένου νερού από τα σούπερ μάρκετ.
Στην περίπτωση της «Χήτος ΑΕΒΕΕ» που εμπορεύεται το νερό «Ζαγόρι», οι αρχικές εκτιμήσεις για την φετινή χρονιά ήταν ότι οι πωλήσεις θα «τρέξουν» με ποσοστό της τάξης του 6-7%. Ωστόσο μέχρι σήμερα καταγράφουν αύξηση 4,5-5%. Ο αντιπρόεδρος της εταιρείας κ. Βασίλης Χήτος αναφέρει πως η μείωση της τουριστικής κίνησης που καταγράφεται στη χώρα μας αλλά και οι ασταθείς καιρικές συνθήκες που επικρατούν το φετινό καλοκαίρι δεν βοηθούν στην αύξηση της ζήτησης εμφιαλωμένου νερού.