Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 17-Ιουλ-2009 09:52

    Αποχώρησε η κ/ξ της Ελλάκτωρ από το εμπορευματικό του Θριασίου

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Φώτη Φωτεινού

     
    Αποχώρησε η κοινοπραξία της Ελλάκτωρ - Goldair Cargo - TEOTEC - Hellenic Logistics Transport από το έργο της ανάπτυξης του εμπορευματικού κέντρου του Θριασίου Πεδίου του ΟΣΕ, μέσω σύμβασης παραχώρησης. 

    Η κοινοπραξία δεν κατέθεσε ούτε καν εγγυητική επιστολή, με αποτέλεσμα η ΓΑΙΑΟΣΕ να κηρύξει άγονο το διαγωνισμό.

    Η αποχώρηση της κοινοπραξίας φημολογούνταν εδώ και ένα μήνα περίπου, αν και η ίδια -στην τελευταία αλληλογραφία που είχε με τη ΓΑΙΑΟΣΕ- ανέφερε ότι «η προσφορά της βρίσκεται σε ισχύ».

    Μάλιστα, ακόμα και ο ίδιος ο υπουργός Μεταφορών Ευρ. Στυλιανίδης είχε αναφερθεί, πριν από λίγες ημέρες, στην επιτυχή έκβαση του έργου, δίχως να γνωρίζει τι θα ακολουθήσει. Πλέον, η ΓΑΙΑΟΣΕ προτίθεται να διεξάγει νέο διαγωνισμό, με διαδικασίες – εξπρές, καθώς καλλιεργείται η σκέψη ο νέος διαγωνισμός να είναι μονάχα πλειοδοτικός.  

    Σύμφωνα με εκτιμήσεις της αγοράς, η κοινοπραξία «έκανε πίσω», διότι βρήκε  ασύμφορο το έργο, εξαιτίας της οικονομικής κρίσης που διέπει τον κατασκευαστικό κλάδο, αλλά και τις μεταφορές.
     
    Στα 150 εκατ. ευρώ η αρχική επένδυση
     
    Σύμφωνα με την οικονομική προσφορά που είχε καταθέσει η κοινοπραξία, το ετήσιο εγγυημένο αντάλλαγμα, προς τη ΓΑΙΑΟΣΕ, κατά το έτος υπογραφής της σύμβασης ανερχόταν στα 1,4 εκατ. ευρώ, ενώ με την πλήρη λειτουργία του εμπορευματικού κέντρου (έτος 2013), θα ανερχόταν σε 2,730 εκατ. ευρώ.  

    Το παραπάνω ποσό αποτελούσε το εγγυημένο αντάλλαγμα, καθώς σύμφωνα με τους όρους του διαγωνισμού και την προσφορά του διαγωνιζομένου, τα ετήσια έσοδα της ΓΑΙΑΟΣΕ θα ανέρχονται, κατ’ ελάχιστον, στο 10,6% του ετησίου κύκλου εργασιών της «Εταιρείας Ειδικού Σκοπού του Εμπορευματικού Κέντρου».

    Εκτός από το οικονομικό αντάλλαγμα, σύμφωνα με τους όρους του διαγωνισμού, θα παραχωρούνταν από την ένωση, στη ΓΑΙΑΟΣΕ, το 15% του μετοχικού κεφαλαίου της «Εταιρείας Ειδικού Σκοπού» που θα συστηνόταν  για την υλοποίηση του έργου. 

    Με βάση τα παραπάνω, το συνολικό αντάλλαγμα προς τη ΓΑΙΑΟΣΕ, για την 30ετή παραχώρηση, ανερχόταν σε κατ’ ελάχιστον 112 εκατ. ευρώ.

    Για την υλοποίηση του έργου, υπολογιζόταν ότι θα πραγματοποιηθούν ιδιωτικές επενδύσεις άνω των 150 εκατ. ευρώ.

    «Μεγάλος χαμένος» της υπόθεσης ο ΟΣΕ, ο οποίος δεν διαθέτει ούτε ένα σύγχρονο εμπορευματικό σταθμό.  

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ