Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 15-Ιουλ-2009 09:09

    Αναδιπλώνεται η Ηλεκτρονική

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Του Νίκου Χρυσικόπουλου
      
    Ζημιές, για πρώτη φορά στην 20ετή δραστηριότητά της με τη σημερινή μορφή, αναμένεται να εμφανίσει η Ηλεκτρονική, ως αποτέλεσμα της οικονομικής κρίσης και της περιστολής των καταναλωτικών δαπανών για ηλεκτρικά, ηλεκτρονικά προϊόντα και είδη τεχνολογίας. 

    Η χρήση που ολοκληρώθηκε στις 30 Ιουνίου ήταν, σύμφωνα με τον επικεφαλής της εταιρείας Γιάννη Στρούτση, μια από τις δυσκολότερες των τελευταίων ετών. Μετά τη βίαιη υποχώρηση της αγοράς ηλεκτρικών και ηλεκτρικών ειδών που εντάθηκε στο δίμηνο Φεβρουαρίου – Μαρτίου, η εικόνα εμφανίζεται ελαφρά βελτιωμένη, πλην οι συνθήκες παραμένουν εξαιρετικά δύσκολες. Αρνητικά επιδρά και το γεγονός ότι ένα μέρος των πωλήσεων που στηριζόταν στην καταναλωτική πίστη έχει επηρεαστεί καθώς οι τράπεζες είναι πλέον φειδωλές στη χορήγηση δανείων.

    Ως αποτέλεσμα, ο εισηγμένος όμιλος αναμένεται να ανακοινώσει για την προηγούμενη χρήση (1/7/2008 – 30/6/2009) μείωση πωλήσεων κατά 14,8% και ζημιογόνο αποτέλεσμα. Σημειώνεται πως στο εννεάμηνο οι ζημιές σε ενοποιημένο επίπεδο μετά φόρων και δικαιωμάτων μειοψηφίας έφθασαν τα 1,6 εκατ. ευρώ. Η εταιρεία πέτυχε ωστόσο να μειώσει και να διαχειριστεί καλύτερα τα αποθέματά της, να βελτιώσει απαιτήσεις και υποχρεώσεις και να διατηρήσει υψηλή ρευστότητα µε ελάχιστο δανεισµό. 

    Σε αυτό το περιβάλλον, η διοίκηση της Ηλεκτρονικής θα εντείνει τις προσπάθειες για τη μείωση των δαπανών σε κάθε επίπεδο, τον ορθολογισμό του κόστους διοίκησης και διάθεσης και τη βελτίωση της δομής του οργανισμού, αναπτύσσοντας παράλληλα ακόμη περισσότερο το κομμάτι των ηλεκτρονικών πωλήσεων. Έτσι, αποφασίστηκε η αναδιάρθρωση του δικτύου καταστημάτων της αλυσίδας, αρχικά με το κλείσιμο 4 σημείων πώλησης (Άλιμο, Καλαμαριά, Στουρνάρη και ενός ακόμη που δεν ανακοινώθηκε), ενώ θα προχωρήσει σε μετεγκατάσταση άλλων δύο καταστημάτων σε χώρους μεγαλύτερης επιφάνειας. 

    Τα καταστήματα που κλείνουν αντιπροσωπεύουν το 1,5% των πωλήσεων του ομίλου, ενώ σε επίπεδο χώρων πώλησης, το σύνολο των επιφανειών πώλησης των καταστημάτων που κλείνουν ή μετεγκαθίστανται ανέρχεται σε 2.200 τμ. Αντίθετα, τα νέα μεγαλύτερα σημεία πώλησης μαζί με αυτά που επεκτείνονται προσθέτουν 4.600 τετραγωνικά. Ακόμη, θα συνεχιστεί η διαδικασία επαναδιαπραγμάτευσης των μισθωμάτων για ορισμένα από τα σημεία πώλησης με στόχο το περιορισμό του κόστους. 

    Η διοίκηση της Ηλεκτρονική διαβεβαίωσε, πάντως, πως δεν θα προχωρήσει σε μείωση προσωπικού λόγω της αναδιάρθρωσης του δικτύου της, θα υπάρξουν όμως μετακινήσεις εργαζομένων σε άλλα σημεία πώλησης. Σήμερα το δίκτυο της αλυσίδας στην ελληνική αγορά αποτελείται από 51 καταστήματα με το σήμα Ηλεκτρονική, 10 νέα καταστήματα με το σήμα Σαραφίδης, τρία καταστήματα στη Κύπρο και τρία στη  Σερβία.

    Όπως ανάφερε ο Γ. Στρούτσης, θα αξιοποιηθεί περαιτέρω το δίκτυο της θυγατρικής Σαραφίδης, η οποία ανήκει πλέον κατά 100% στην εισηγμένη μετά την απόκτηση του εναπομείναντος 49% έναντι 3,95 εκατ. ευρώ. Η Σαραφίδης που στην προηγούμενη χρήση πραγματοποίησε πωλήσεις 35 εκατ. ευρώ, θα ενσωματωθεί πλήρως και 10 καταστήματά της θα ανακαινιστούν εντός του έτους.
     
     

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ