07:41 09/09
Creta Farms: Σώθηκε ο τζίρος αλλά οι ζημιές εκτινάχθηκαν στο 1 εκατ. - Πού ποντάρει
Η κρητική αλλαντοβιομηχανία διατήρησε σχεδόν αμετάβλητο τον τζίρο της στα 146 εκατ. ευρώ. Η πτωτική αγορά των αλλαντικών και η πίεση του ανταγωνισμού.
Του Νίκου Β. Τσίτσα
Ένας ολόκληρος χρόνος προετοιμασίας χρειάστηκε για να οριστικοποιηθεί η εταιρική ταυτότητα της Nutriart «κάτω» από την οποία θα διακινούνται τα προϊόντα των εταιρειών Κατσέλης, Αλλατίνη και ΕΛΒΙΠΕΤ. Οι συγχωνευόμενες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στους κλάδους αλεύρων, αρτοποιίας και ζαχαροπλαστικής θα διατηρήσουν την επωνυμία τους υπό την «ομπρέλα» του νέου ομίλου, Nutriart.
Ο όμιλος του οποίου το όνομά αποτελείται από τη λατινογενή λέξη Nutri που παραπέμπει στη διατροφή και τη λέξη art που σημαίνει τέχνη, στοχεύει να δραστηριοποιηθεί εκτός συνόρων μεταφέροντας την «τέχνη της διατροφής» στις χώρες της Βαλκανικής καθώς και σε άλλες χώρες του εξωτερικού. Σημαντικό ρόλο στη συγχώνευση των ιστορικών εταιριών διαδραμάτισε ο όμιλος Λεβέντη-Δαυίδ που εισήλθε στο μετοχικό κεφάλαιο της «Κατσέλης» από το 2000.
Τα στελέχη που αναλαμβάνουν την υλοποίηση του νέου εγχειρήματος έχουν σημαντική προϋπηρεσία στην Coca Cola 3E και στις θυγατρικές της στη ΝΑ Ευρώπη, ενώ ο γενικός διευθυντής της Nutriart κος Μιχάλης Οικονομάκης προέρχεται από την Coca Cola Hellenic. Διετέλεσε από το 2003 έως το 2006 διευθύνων σύμβουλος της Τσακίρης ΑΒΕΕ, θυγατρικής της Coca-Cola Τρία Έψιλον ενώ από το 2006 έως πρόσφατα, ήταν διευθύνων σύμβουλος της Pivara Skopje AD, joint-venture των Coca-Cola Hellenic, Heineken και M6 στη πΓΔΜ.
Εν τη γενέσει της, η Nutriart αποτελεί σημαντικό μέγεθος στην εγχώρια αγορά αρτοποιίας αφού διαθέτει παραγωγικές εγκαταστάσεις συνολικής έκτασης 85.000 τ.μ., με τέσσερις παραγωγικές μονάδες και 10 γραμμές παραγωγής. Στην Αθήνα διαθέτει εργοστάσιο αρτοποιίας ενώ στη Θεσσαλονίκη λειτουργεί υπό την ιδιοκτησία της, μύλος και εργοστάσιο κατεψυγμένων καθώς και εργοστάσιο αρτοποιίας. Απασχολεί 850 εργαζόμενους συνολικά και καλύπτει με κέντρα διανομής όλη τη χώρα. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι συμμετέχει με 49% στην εταιρεία Leventis Foods Ltd η οποία διαθέτει εργοστάσιο αρτοποιίας & snacks/pastry στη Νιγηρία.
Στην παρουσίαση του νέου λογοτύπου του ομίλου που πραγματοποιήθηκε πριν από λίγες ημέρες ο κ. Οικονομάκης ανέφερε πως οι επιχειρηματικοί στόχοι που θέτει η Νutriart είναι η καθιέρωση του συνόλου των προϊόντων της ως πρώτη επιλογή των καταναλωτών, η κερδοφόρα ανάπτυξη και η δημιουργία προϋποθέσεων επέκτασης σε αγορές του εξωτερικού με μοχλό την αξιοποίηση συνεργειών και την ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού. Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας τόνισε την ανάγκη του εξορθολογισμού των δομών του νέου ομίλου για την επίτευξη οικονομιών κλίμακος.
Όπως ανέφεραν στελέχη της εταιρείας στο Capital.gr οι πωλήσεις των προϊόντων του ομίλου τους πρώτους μήνες του 2009 κινούνται στα ίδια επίπεδα με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα πέρυσι, παρά την οικονομική κρίση. Αναφερόμενοι στην εξωστρέφεια του ομίλου και στην ανάπτυξή του σε αγορές του εξωτερικού δήλωσαν πως πιθανή χρονιά για το μεγάλο βήμα προς τις χώρες των Βαλκανίων θα είναι το 2010 αφού απαιτείται ένα ικανό χρονικό διάστημα για την εμπέδωση του νέου σχήματος και την σταθεροποίηση των πωλήσεων του στην ελληνική αγορά. Τα ίδια στελέχη αναφέρουν ότι ο όμιλος σκοπεύει να επενδύσει στα brand names των προϊόντων που διαθέτει, αφού έχουν διαμορφώσει ισχυρούς δεσμούς με το ελληνικό καταναλωτικό κοινό. Πιο συγκεκριμένα αναφέρονται τα προϊόντα «Κατσέλης» τα οποία είναι leader στην αγορά κόρας, τη μεγαλύτερη υποκατηγορία της αγοράς τυποποιημένου ψωμιού (συμμετοχή 52%), με μερίδιο 35,6%, ενώ είναι leader στην αγορά των ψωμιών Γερμανικού τύπου με μερίδιο 54,5%, και κατέχουν ηγετική θέση στην αγορά κριτσινιών με μερίδιο 22,6%. Αντίστοιχα τα προϊόντα «γεύση και ζωή», μία νέα σειρά ψωμιού που συνδυάζει την υψηλή διατροφική αξία με την απολαυστική γεύση, με εκλεκτό φύτρο σταριού σημείωσαν σημαντική αύξηση του μεριδίου αγοράς από 10,8% σε 23,7% αμέσως μετά το λανσάρισμα της νέας σειράς (Μάρτιος 2009).