13:13 10/09
Forum SA: Στρατηγική εξαγορά της Omind Creatives
Αναφερόμενος στο οικονομικό σκέλος της συμφωνίας, ο κ. Παναγούλιας υπογράμμισε ότι "το τίμημα αντανακλά εύλογα την αξία των brands".
Του Νίκου Β. Τσίτσα
Στη διαπίστωση ότι το 2009 θα αποτελέσει μία από τις πλέον δύσκολες χρονιές για την ελληνική ακτοπλοΐα προχώρησε η διοίκηση της Attica Συμμετοχών, εκφράζοντας ωστόσο την πεποίθηση πως θα ισχυροποιήσει τη θέση της στην αγορά παρά τη κρίση.
Στην γενική συνέλευση των μετόχων της εταιρείας τονίστηκε πως σε αυτή τη δύσκολη οικονομική συγκυρία η εταιρεία – της οποίας βασικός μέτοχος κατά 87% είναι η MIG - διατηρεί την ηγετική της θέση, η οποία θα ενισχυθεί περαιτέρω με την παραλαβή εντός του καλοκαιριού του Super Fast II, μετά την απόκτηση του Super Fast I τον περασμένο Οκτώβριο.
Αναφερόμενος στο πρώτο τρίμηνο του 2009 ο διευθύνων σύμβουλος της Attica κ. Πέτρος Βέττας έκανε λόγο για πτώση του τζίρου κατά 20%, τονίζοντας ότι το πρόβλημα ήταν πιο έντονο στην γραμμή της Αδριατικής όπου μειώθηκε αισθητά η κίνηση των φορτηγών. Προέβλεψε παράλληλα πως η μείωση της επιβατικής κίνησης στις γραμμές του Αιγαίου θα σημειώσει κάμψη 10% εκτιμώντας πως κομβικό σημείο για την πορεία των οικονομικών μεγεθών της εταιρείας θα αποτελέσουν οι καλοκαιρινοί μήνες, «για την εικόνα των οποίων δεν μπορούμε ακόμη να κάνουμε ασφαλή πρόβλεψη» ενώ δεν φάνηκε ιδιαίτερα αισιόδοξος και για την ερχόμενη χρονιά.
Όπως τόνισε ο κ. Βέττας, το αντίδοτο της εταιρείας στην κρίση είναι η μεγάλη ρευστότητα που διαθέτει και υπογράμμισε ότι υπάρχουν αναξιοποίητα κεφάλαια για τα οποία υπάρχει διάθεση να επενδυθούν για να αξιοποιηθούν οι ευκαιρίες που δημιουργούνται. Στο πλαίσιο αυτό, ο επικεφαλής της εισηγμένης αποκάλυψε πως η Attica βρίσκεται ήδη σε συνεννόηση για την αγορά δύο πλοίων που θα ενισχύσουν τη θέση της στην εγχώρια ακτοπλοΐα. «Επιλογή της εταιρείας είναι να έχουμε μεταφορικό έργο όλες τις εποχές του χρόνου για τα πλοία μας», τόνισε. Παράλληλα δήλωσε ότι ο ελληνικό στόλος της ακτοπλοΐας είναι στο σύνολό του «απίστευτα γερασμένος».
Σχετικά με την προοπτική της αγοράς, ο κ. Βέττας επισήμανε ότι το Αιγαίο διαθέτει ιδιομορφίες αφού αρκετά ελληνικά νησιά δεν μπορούν να υποδεχτούν τα νέου - μεγάλων διαστάσεων - τύπου πλοία. Ο διευθύνων σύμβουλος της Attica Group επισήμανε ότι τα ελληνικά νησιά διαθέτουν μεγάλα περιθώρια βελτίωσης και ανέφερε ότι τα πλοία της εταιρείας πραγματοποιούν 800 δρομολόγια στις άγονες γραμμές συνδυασμένα με άλλους προορισμούς.
Ο κος Βέττας δήλωσε ότι διαπιστώνεται σημαντικό πρόβλημα στην αγορά όταν από τη μία πλευρά οι καταναλωτές βρίσκουν τα εισιτήρια ακριβά και από την άλλη πλευρά οι εταιρείες δεν καταγράφουν κέρδη. Το 1/3 των ναύλων περίπου αφορούν κρατήσεις προς τρίτους, ανέφερε χαρακτηριστικά. Τέλος διαβεβαίωσε πως η εταιρεία θα αξιοποιήσει όλες τις ευκαιρίες και θα συνεχίσει να επενδύει σε νέα πλοία για την καλύτερη εξυπηρέτηση των επιβατών, προσπαθώντας να διατηρήσει την ηγετική θέση που κατέχει στην αγορά.
Η γενική συνέλευση, μεταξύ άλλων, αποφάσισε τη διανομή μερίσματος 0,07 ευρώ ανά μετοχή μετά φόρων, η οποία θα ξεκινήσει στις 28 Ιουλίου.