Σε σταθερή αναζήτηση εταίρων - χρηματοδοτών, θα βρίσκεται ο ΟΛΘ, μέχρις ότου αποφασιστεί και ο τρόπος ιδιωτικοποίησης.
Συγκεκριμένα, ενώ έχουν συγκεντρωθεί όμιλοι που θα χρηματοδοτήσουν έργα στο λιμάνι, την ίδια ώρα το υπουργείο Οικονομίας σχεδίασε την σύσταση εταιρείας συμμετοχών ( λιμάνια, αεροδρόμια) η οποία θα προχωρήσει και σε πώληση ποσοστού του ΟΛΘ, εντός του 2007.
Ωστόσο, δεν έχει εγκαταλειφθεί το σχέδιο, σύμφωνα με το οποίο ο ΟΛΘ θα προχωρούσε σε αύξηση της κεφαλαιοποίησης του, χωρίς να προκληθεί κόστος στον Δημόσιο προϋπολογισμό. Κι αυτό, διεθνώς πραγματοποιείται είτε με σπλιτ, είτε με αύξηση κεφαλαίου με προνομιακούς όρους. Η πρώτη, όμως, περίπτωση πρέπει να συνδυαστεί με παράλληλη αύξηση των μεγεθών του οργανισμού, αλλά της εσωτερικής αξίας της εταιρείας.
Προς την κατεύθυνση αυτή θα συμβάλλει η αξιοποίηση της τεράστιας ακίνητης περιουσίας, η οποία έχει παραχωρηθεί από το ελληνικό Δημόσιο. Εκείνο, το σχέδιο που έχει εγκαταλειφθεί είναι η συγχώνευση με τον ΟΛΠ, καθώς η ενοποίηση θα προκαλούσε μεγαλύτερο κόστος παρά όφελος.
Για την οριστικοποίηση του σχεδιασμού , άλλωστε, θα βρεθεί στην Αθήνα τις επόμενες ημέρες ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΘ κ. Γιώργος Τσιάρας. Ποιο είναι, όμως, το ενδιαφέρον των διεθνών ομίλων; Σε διάστημα λιγότερο από μήνα, η διοίκηση του ΟΛΘ δέχθηκε το ενδιαφέρον από τους κορυφαίους λιμενικούς και ναυτιλιακούς οίκους , όπως η Cosco, και η Dubai Port Worldwide, και η Ηutchison Port Holdings. Στόχος των δυο τελευταίων, είναι ο έλεγχος των φορτίων προς τις βαλκανική και την Νοτιοανατολική Ευρώπη, αφού όλες οι αναλύσεις τους, δείχνουν υπερδιπλασιασμό των φορτίων για την επόμενη τριετία.
Τόσο η Αμερικανική Hutsichison , όσο και οι Άραβες επέδειξαν ενδιαφέρον για την κατασκευή του 6ου Προβλήτα, ενός έργου για το οποίο έχει εξασφαλιστεί προέγκριση δανείου από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, ύψους 45 εκατ. ευρώ.
Η συνολική επένδυση εκτιμάται ότι θα ανέλθει περί τα 100 εκατ. ευρώ, και οι δυο εταιρείες έχουν εκδηλώσει να καλύψουν την ίδια συμμετοχή του ΟΛΘ, αλλά και να αναλάβουν το management. Το πλεονέκτημα του ΟΛΘ, είναι ότι, το έργο του 6ου Προβλήτα, αναμένεται να ολοκληρωθεί σε 3,5 χρόνια, με πρόβλεψη να παραδίδεται τμηματικά, ώστε ο ΟΛΘ να το εκμεταλλεύεται άμεσα. Εξάλλου, και οι δυο εταιρείες εξεδήλωσαν ενδιαφέρον και για την δημιουργία εμπορευματικού σταθμού. Η διοίκηση του ΟΛΘ επέστησε, όμως την προσοχή και στις δυο εταιρείες, προκειμένου να μελετήσουν την εργατική και επενδυτική νομοθεσία στην Ελλάδα, και να επανέλθουν στη συνέχεια.
Για το 2005, ο ΟΛΘ παρουσίασε κύκλο εργασιών, ύψους 47,4 εκατ. ευρώ έναντι 45,7 εκατ. ευρώ ενώ τα κέρδη μετά φόρων διαμορφώθηκαν σε 3,438 εκατ. ευρώ έναντι 3,473 εκατ. ευρώ του 2004. Η εταιρεία διαθέτει μακροπρόθεσμες υποχρεώσεις 5 εκατ. ευρώ και συνολικά δανεισμό, ύψους 17 εκατ. ευρώ. Σε ότι αφορά το α΄ τρίμηνο του έτους, ο τζιρος αναμένεται να ξεπεράσει τα 12 εκατ. ευρώ, ενώ τα κέρδη μετά φόρων το 1 εκατ ευρώ.
Δημήτρης Παφίλας