Του Νίκου Β. Τσίτσα
Tη δημιουργία δύο νέων καταστημάτων εντός του 2009, ένα στην Ελλάδα και ένα στη Βουλγαρία σχεδιάζει η Jumbo, το δίκτυο της οποίας αποτελείται σήμερα από 44 καταστήματα, τα 41 εκ των οποίων βρίσκονται στην Ελλάδα, δύο στην Κύπρο και ένα στη Βουλγαρία.
Σε παρουσίαση του ομίλου σε ομάδα επενδυτών που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα στην Φρανκφούρτη, αναφέρθηκε πως το πλάνο ανάπτυξης περιλαμβάνει τη διεύρυνση του δικτύου κατά τρία καταστήματα ανά έτος ενώ ο μεσοπρόθεσμος στόχος είναι η δημιουργία δικτύου 50 - 52 καταστημάτων στην Ελλάδα και την Κύπρο. Η Jumbo υπολογίζεται πως θα δαπανήσει 60 εκατ. ευρώ εντός του 2009 και 150 εκατ. ευρώ συνολικά έως το 2011, για την επέκταση των σημείων πώλησης που διαθέτει.
Στη Βουλγαρία, το πρώτο κατάστημα επιφάνειας 15.000 τετρ. μέτρων άνοιξε στη Σόφια το 2007 στη λεωφόρο Bulgaria και έκτοτε η πορεία του κρίνεται ικανοποιητική. Ο όμιλος απέκτησε δύο ακόμη οικόπεδα, στην πόλη Rousse συνολικής επιφάνειας 31.499 τ.μ. και στο Plovdiv επιφάνειας 42.701 τ.μ., ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό των ακινήτων του σε έξι στη γειτονική χώρα, με στόχο την δημιουργία 8-12 καταστημάτων την επόμενη οκταετία.
Στην Κύπρο, η θυγατρική εταιρεία Jumbo Trading Ltd, η οποία ήδη διαθέτει δύο καταστήματα (στη Λευκωσία, και στη Λεμεσό), έχει ξεκινήσει η διαδικασία αδειοδοτήσεων για τη λειτουργία του 3ου καταστήματος στη Λάρνακα, έκτασης 7.000 τ.μ. Αντίστοιχα στη Ρουμανία ο όμιλος διαθέτει οικόπεδο συνολικής έκτασης 47.000 τ.μ. περίπου στο Βουκουρέστι για μελλοντική εκμετάλλευση.
Αύξηση των πωλήσεων
«Η κρίση δεν έχει επιβραδύνει το ρυθμό ανάπτυξης των πωλήσεων του ομίλου», επισημαίνουν στελέχη της εταιρείας που είδε τις πωλήσεις της να αυξάνονται κατά 15,91% το εννεάμηνο της τρέχουσας χρήσης. Μέχρι τον Ιούνιο του 2009 όταν και κλείνει η χρήση, αναμένεται η αύξηση των πωλήσεων να κυμανθεί στο 15% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2007-2008.
Παράλληλα, παρατηρώντας τις προτιμήσεις του καταναλωτικού κοινού στα φθηνά παιχνίδια η διοίκηση της εταιρείας αποφάσισε να αποσύρει τις κονσόλες (ηλεκτρονικά παιχνίδια) που αντιστοιχούν στο 6% του τζίρους της και προσανατολίζεται στην διάθεση νέων παιχνιδιών τα οποία θα είναι περισσότερο επικερδή. Στηριζόμενη στις συγκεκριμένες κινήσεις ενίσχυσης των προϊόντων, η διοίκηση του ομίλου αναμένει για την επόμενη χρήση (Ιούλιος 2009 - Ιούνιος 2010), ρυθμό αύξησης των πωλήσεων 8%, ρυθμό αύξησης των κερδών προ φόρων 6% και ρυθμό αύξησης των κερδών μετά από φόρους 6%. Οι ενοποιημένες πωλήσεις για το τελευταίο εννεάμηνο ανήλθαν σε 356,62 εκατ. ευρώ, έναντι 307,68 εκατ. ενώ τα καθαρά κέρδη του ομίλου αυξήθηκαν κατά 15,92% φθάνοντας σε 68,06 εκατ. ευρώ.