Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 18-Μαϊ-2009 09:28

    Aegean: Χτυπάει τις "άγονες γραμμές"

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Του Φώτη Φωτεινού 

    Οι «ελιτίστικες συμπεριφορές» ανήκουν στο παρελθόν, ενόψει της έντασης του ανταγωνισμού που θα επιφέρει η νέα Ολυμπιακή Αεροπορία και η Aegean Airlines ετοιμάζεται να συμμετάσχει, με αυξημένες προσδοκίες, στους διαγωνισμούς για τις άγονες αεροπορικές γραμμές της Ελλάδας.

    Αυτό επισήμαναν στελέχη της Aegean, μετά το πέρας της ετήσιας τακτικής  συνέλευσης, η οποία διεξήχθη την Παρασκευή το μεσημέρι.

    Ακόμη, η εταιρεία προσανατολίζεται στον εμπλουτισμό των διεθνών της προορισμών, καθώς στο στόχαστρο έχουν «μπει» γνωστές ευρωπαϊκές πόλεις, όπως η Κωνσταντινούπολη, η Μαδρίτη και η Βιέννη.     

    Συμμετοχή στους διαγωνισμούς για τις άγονες γραμμές 

    Η εταιρεία, αν και παλαιότερα δεν έδινε αυξημένη σημασία στην εκμετάλλευση των 24 άγονων αεροπορικών γραμμών της Ελλάδας, εξαιτίας (και) της ευνοϊκής μεταχείρισης της Ο.Α. από την YΠΑ, αυτή τη φορά αλλάζει στρατηγική.

    Η Aegean Airlines πρόκειται να συμμετάσχει σε κάποιους από τους διαγωνισμούς για την εκμετάλλευση των άγονων γραμμών.  Από την έκβασή τους, η αεροπορική θα αποφασίσει αν θα προμηθευτεί νέα μικρά αεροσκάφη (σήμερα διαθέτει 6 Avro), με δεδομένο ότι και η «νέα Ολυμπιακή» δίδει ξεχωριστή σημασία στην κάλυψη των άγονων γραμμών.

    Οι 24 συνολικά άγονες αεροπορικές γραμμές, οι οποίες αποφέρουν 35 εκατ. ευρώ ετησίως και μονοπωλούνται σήμερα από την Ο.Α., ετοιμάζονται είτε να αποχαρακτηριστούν είτε να αλλάξουν αναδόχους.  Μάλιστα, το προσεχές καλοκαίρι, η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας θα προκηρύξει διαγωνισμούς για την εκμετάλλευση 19 άγονων γραμμών, καθώς το δίμηνο Σεπτεμβρίου – Οκτωβρίου λήγουν οι συμβάσεις τους. 

    Οι εν λόγω γραμμές αποτελούν όμως και το «φιλέτο» των δρομολογίων, καθώς συνοδεύονται από ετήσια κρατική επιδότηση 29 εκατ. ευρώ.   Οι άγονες γραμμές χωρίζονται σε τέσσερα επιμέρους τμήματα, ανάλογα με το χρόνο υπογραφής και λήξης των συμβάσεων τους. Δέκα γραμμές αποφέρουν ετησίως 16,1 εκατ. ευρώ, άλλες εννέα αποφέρουν ετησίως 12,8 εκατ. ευρώ, άλλες τρεις αποφέρουν ετησίως 3,1 εκατ. και τέλος, άλλες δυο αποφέρουν ετησίως 2,9 εκατ. ευρώ. Αρκετές από τις άγονες γραμμές, οι οποίες υπολογίζεται ότι αντιπροσωπεύουν  μερίδιο 11-15% της εγχώριας επιβατικής κίνησης, συγκεντρώνουν σημαντικό εμπορικό ενδιαφέρον, όπως η γραμμή Θεσσαλονίκη – Καλαμάτα ή Θεσσαλονίκη – Χίος.  

    Στο 29% το μερίδιο αγοράς της Aegean στο «Ελ. Βενιζέλος»

    Χωρίς να κάνει οποιαδήποτε λεκτική αναφορά στην Ολυμπιακή Αεροπορία, ο διευθύνων σύμβουλος της Aegean, κ. Δημήτρης Γερογιάννης ανέφερε, στην ετήσια τακτική συνέλευση, ότι για το τρέχον έτος η εταιρεία έχει να αντιμετωπίσει «το δυσμενές οικονομικό περιβάλλον και την ένταση του ανταγωνισμού».

    Όσον αφορά το «δυσμενές οικονομικό περιβάλλον», ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας αναφερόταν στη μείωση των πληροτήτων των δρομολογίων (8-9% στο πρώτο τρίμηνο, σε ευρωπαϊκό επίπεδο), αν και για την Aegean Airlines εμφανίστηκε αισιόδοξος, επισημαίνοντας ότι θα καταφέρει να αυξήσει την επιβατική της κίνηση, εξαιτίας των νέων προορισμών.

    Πάντως, από αυτό το μήνα, όλες οι τακτικές πτήσεις της εταιρείας διεξάγονται από τα νέα αεροσκάφη, τύπου Airbus A 320/1, κάτι το οποίο αναμένεται να συντελέσει στην αύξηση του μεριδίου αγοράς. Ήδη, στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος», η Aegean διαθέτει μερίδιο 29%, ενώ στα αεροδρόμια του Ηρακλείου και της Θεσσαλονίκης καταλαμβάνει τη πρώτη θέση. 

    Εδώ και τρεις μήνες βρίσκεται σε λειτουργία και η τεχνική βάση της εταιρείας στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος», η οποία μπορεί να φιλοξενήσει ως 2-3 αεροσκάφη ταυτοχρόνως. 

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ